![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
AquaNox je još jedan žalostan predstavnik ovog trenda. Nastavak Archimedean Dynasty, igre koja je kombinovala borbu sa RPG elementima (vrlo slična originalnom Wing Commanderu), AquaNox predviđa mračnu budućnost za ljudski rod. Površina naše planete je napuštena, a celokupan život preselio se u okeane, gde ostatak čovečanstva živi, trguje i naravno ratuje. Vi ste Dead Eye Flint, iskusni lovac na ucene, heroj Biontskog rata, kome kao posledenjem žutokljuncu ćape rođeni brod iz garaže/marine. Da biste našli svoju barku i usput zaradili neku kintu, obavljate posliće za lokalnog bosa. Priča ne bi bila zanimljiva da usput ne zgazite na žulj nekim nezgodnim momcima koji, pored želje da vas pošalju Svevišnjem, nameravaju da unište Zemlju. Tako ćete spojiti lepo i korisno, potamaniti negativce i pokoju izdajicu iz svojih redova i spasti majčicu Zemlju. To što je priča tanka i nije bitno za ovu vrstu igara. Misije počinjete u gradovima, gde imate mogućnost razgovora s raznim likovima. Razgovori su uglavnom beskorisni, jer je tek svaki treći NPC važan za igru, tj. dobićete od njega neki zadatak. Srećom, razgovore je moguće preskočiti, što ćete obilato koristiti. Strukture misija su slične i svode se na uništavanje neprijatelja na određenim tačkama. Povremeno ćete pratiti druge brodove ili braniti vitalne instalacije. Nekoliko misija će od vas zahtevati da primirite topove i nečujno se prikradete protivnicima, jer ćete protiv sebe imati višestruko brojnijeg neprijatelja. Često će vas pratiti drugi lovci na ucene ili vojni brodovi, ali nad njihovim akcijama nemate nikavu kontrolu. Kako imaju bolje brodove i oružje, pametno je prepustiti njima da omekšaju protivnika. Pošto počinjete s plutajućom kadom, prvi cilj treba da vam bude kupovina novog broda (podmornice). Kada nabavite Avengera, posvetite se oružju. Preporučujem Hitmana zbog njegove jačine. Velika mana ovog topa je sporost paljbe, a njegove granate ne udaraju trenutno u metu. Drugi izbor može da bude neki energetski top iz skuplje kategorije. Kako budete napredovali kroz igru, moći ćete da kupite sve jača oružja ili torpeda. Nažalost bilo kako da naoružate brod, moći ćete korisiti samo jedno oružje u datom trenutku. Tanka priča, nedostatak RPG elemenata i debilni NPC razgovori ne bi toliko upropastili AquaNox da nije smešne kontrolne šeme. Konfuzni meniji za konfigurisanje upravljača, nepostojanje mapiranja svih raspoloživih tastera i iznad svega čudno upravljanje glavne su zamerke. Ukoliko mišem skrećete levo, a onda desno, vaš brod pokazuje određenu veštačku inerciju koja nije proporcionalna brzini kretanja već je uvek ista, što dovodi do oscilovanja nišana ukoliko pokušavate da pratite cilj brzo manevrišući brodom. Zato se taktika svodi na čekanje da protivnik stane i krene da puca; onda raspalite po njemu iz svih oružja. Pošto možete kružiti oko većih protivnika (strejfovati) treba to koristiti da bi se našla slepa tačka koju ne pokrivaju protivnikove turete. Zbog toga je borba prilično dosadna ili zamorna. Za brze ciljeve morate koristiti torpeda, ali ako ih ne zakačite u prvom prolazu, teško ćete im doći glave. Već nekoliko meseci AquaNox se reklamira kao prva igra koja ima potpunu podršku za GeForce 3. „Nvidia” je koristeći TechDemo AquaNoxa demonstrirala mogućnosti svoje nove kartice. Grafički, ova igra će vas oduševiti. Sunce koje se probija kroz površinu okeana, dno načičkano biljkama, plankton ili eksplozije, sve je perfektno urađeno. Najlepše izgledaju efekti oružja, jer svaki topredo ostavlja karkterističan trag za sobom, dok su efekti energetskih oružja najlepši do sada viđeni. Zvuk malo zaostaje za grafikom, a utisak najviše kvare dijalozi između Flinta i NPC-ova. Žestoki tehno koji vas prati u borbama savršeno pristaje ovom futurističkom ambijentu. Nekoliko velikih grešaka kvari ukupan utisak ove dobre igre. Nažalost, u pitanju su vrlo bitne stvari koje odlučuju da li će vam se igra svideti ili ne. Najviše čudi način upravljanja i glup sistem menija – ako je igra zamišljena kao akcija, nema potrebe komplikovati upravljanje i usporavati akciju. Da su proizvođači napravili malo zanimljiviju priču, sredili kontrolni interfejs i ispeglali igru, ovo bi mogao biti hit jeseni. Ovako je to još jedan osrednji naslov da popuni police CD-kluba. Aleksandar AŠKOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |