TEST PLAY<>
032003<><>

NASCAR Racing 2003 Season

Kada je daleke 1947. godine osnovan „National Association For Stock Car Auto Racing”, na čelu s Bilom Frensom Starijim, malo ko je verovao da će skromne trke rabljenih automobila na improvizovanim pistama u floridskom gradiću Dejtona tokom narednih pola veka prerasti u omiljenu zabavu mnogih ljubitelja automobilizma u Americi, ali i van njenih granica. Winston kup, najvažnije takmičenje u sklopu savremenog NASCAR cirkusa, organizuje se svake godine i čine ga 34 pojedinačne trke koje se odvijaju širom Sjedinjenih Država, od Dejtone do Atlante. Prema statističkim procenama, ovaj događaj aktivno prati više od polovine građana u Americi, čime se NASCAR po popularnosti svrstava odmah iza Formule 1.

Tokom poslednjih šest godina kompanija „Papyrus”, najznačajniji proizvođač vrhunskih simulacija vožnje (Grand Prix Legends, IndyCar Racing, Formula 1 Racing Simulation), redovno objavljuje igre zasnovane na ovom takmičenju – NASCAR Racing. Kako prošlogodišnje izdanje nije postiglo očekivani uspeh, „Papyrus” se svojski potrudio da novim nastavkom popravi utisak i još jednom postavi standarde u izradi automobilskih simulacija. Glavni adut igre leži u zadivljujućoj detaljnosti kojom su se rukovodili prilikom izrade staza, što je naročito izraženo u slučaju novih pista (New Hampshire, Infineon i fiktivna staza Coca-Cola Superspeedway). Podaci o vozačima, automobilima i timovima ažurirani su u skladu s rasporedom ovogodišnje sezone, koja je počela 8. februara u Dejtoni.

Režimi igre (Championship, Quick Race, Tutorial, Multiplayer) nisu bitnije menjani u odnosu na prošlogodišnje izdanje, a tu je i sjajna opcija za pregled ponovljenih snimaka. Što se konkretnih unapređenja tiče, najočitije su promene u kvalitetu grafike, koja će konačno zadovoljiti i najizbirljivije igrače naviknute na glamur arkadnih simulacija. Sjajan utisak ostavljaju bogati svetlosni efekti (refleksija, bogato senčenje i slično), detaljno predstavljena oštećenja na karoseriji, sjajno modeliran kokpit, kao i poboljšani efekti prašine i dima, koji u trenutku mogu drastično da smanje vidljivost, što pri brzinama preko 300 km/h itekako podiže adrenalin. Engine igre obogaćen je novim trikovima u AI rutini, zahvaljujući kojima protivnici vešto koriste svaku grešku i prilagođavaju stil vožnje umeću igrača, kako se ovaj ne bi prerano demoralisao – preciznije rečeno, kroz opciju za „snimanje” vašeg stila vožnje, formira se model po kome će voze kompjuterski protivnici, što je vrlo zgodna mogućnost za neiskusne vozače.

Svoj doprinos tokom „peglanja” detalja dalo je i nekoliko NASCAR profesionalaca, čiji su saveti doprineli da se ponašanje protivničkih vozača i fizički model usaglase s onim što vozači zaista proživljavaju za volanom zveri od 750 konjskih snaga. Što se kontrolnog uređaja tiče, za potpun ugođaj programeri preporučuju korišćenje analognog force-feedback volana s pedalama, što je savet koga treba potpuno uvažiti, s obzirom da je NASCAR Racing simulacija u kojoj i najblaži zaokret volana ili lagan pritisak na papučicu kočnice, odnosno gasa mogu dovesti do gubitka kontrole nad vozilom (probajte samo da krenete pod „punim gasom” i blago okrenutim volanom ili oštrije zaokrenete u krivini). Dobar izbor pomoćnih opcija za postepeno privikavanje na kontrolni sistem (antilock sistem na kočnicama, automatsko menjanje brzina, kontrola proklizavanja i drugo) ni ovoga puta nije izostao, tako da će se i početnici lako uklopiti, a interesantna je i mogućnost „arkadne” vožnje, u kojoj ne postoji detekcija oštećenja bolida. Nedostaje jedino opcija za detaljnije upoznavanje sa stazom pre početka trke. U multiplayer režimu mogu učestvovati čak 43 igrača, što u teoriji zvuči primamljivo, ali je mogućnost praktične primene mala.

Propust koji se provlači sa svakim novim izdanjem NASCAR Racinga odnosi se na odsustvo career režima, opcije bez koje više nije moguće zamisliti potpunu simulaciju vožnje i koja bi u ovom slučaju bila više nego interesantna. Druga zamerka odnosi se na hardversku zahtevnost, tačnije mukotrpan proces podešavanja kvaliteta prikaza koji omogućava zadovoljavajuću brzinu izvođenja (u 32-bitnom kolornom režimu igra „secka” i na brzim računarima). Prelaskom na OpenGL API može se „iscediti” koji frejm više, po ceni nešto lošijeg kvaliteta slike.

Uz NASCAR Racing 2003 provešćete ugodne trenutke, čak i ako ove trke ne smatrate vrhunskim dostignućem u auto-moto sportu. Za kraj jedna loša vest: zvaničnici „Sierre” objavili su da je ova igra poslednji izdanak popularnog serijala i da „Papyrus” ubuduće neće praviti igre za računare. To je nenadoknadiv gubitak i ozbiljan udarac ionako klimavom tržištu PC igara.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Tom Clancy’s Splinter Cell
Unreal II: The Awakening
Command & Conquer: Generals
Freelancer
IGI 2: Covert Strike
Battlefield 1942: The Road to Rome
Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy
American Conquest
Grom
NASCAR Racing 2003 Season
Šta mislite o ovom tekstu?

MINIMUM:
Pentium 2/450 MHz, 64 MB RAM-a, 16 MB VRAM-a
OPTIMUM:
Pentium 3/1 GHz, 256 MB RAM-a, 64 MB VRAM-a

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera