![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Prvobitni plan za Enigmu bio je svet masivnog multiplejera, ali je prema rečima PR-a „Tesseraction Gamesa” beta-test toliko oduševio svakog ko je zaseo da igra, da je urađena i posebna verzija za jednog igrača. Enigma: Rising Tide u single izdanju dolazi u formi koja se može downloadovati sa sajta proizvođača (za 20$), dok će multi-verzija biti potpuno besplatna, uz standardni mesečni paušal za igranje na mreži (trebalo bi da bude gotova početkom jeseni).
Mladi pomorski komandir u vama ima da bira između tačno šest opcija: svaka od tri sukobljene strane nudi po dve kampanje koje se, sem po zapletu, fundamentalno razlikuju po tipu plovila. Podmornička kampanja nudi sasvim drugačije iskustvo u odnosu na „površinsku”, a komadovanje fregatom ili razaračem je u globalu teže zbog konstantne izloženosti „artiljerijskim uticajima” kojima su bremenite sve pojedinačne misije. Da ne bude zablude: ova igra nema gotovo nikakve veze sa svetom simulacija. U pitanju je vešto projektovana akciona igra, „zakomplikovana” sa apsolutnim minimumom kontrola koje zahtevaju brod ili podmornica. Sve komande koje su vam neophodne za borbu i kretanje imate na jednom ekranu: kontrola brzine sa četiri koraka, jednostavno kormilo, dugmići za aktiviranje oružja i zadavanje komandi za paljbu... Podmornica nudi i veliki lepi taster za spuštanje poklopca i zaranjanje, uz krajnje jednostavnu kontolu dubine. Borbeni angažman je po defaultu automatski, pri čemu je jedino lansiranje torpeda manuelno: tobdžije (teška artiljerija i protivavionci) otvaraće vatru na najbližeg neprijatelja, ostavljajući vama dragoceno vreme za kontrolu plovila, izbegavanje izlaganja boka protivniku, žongliranje u kiši granata i trkanje sa torpedima. Druge odluke koje se od vas zahtevaju vezane su za dubinsko tempiranje protivpodmorničkih mina i manuelno određivanje najboljeg trenutka za početak baraža (kada ste u ulozi korvete ili razarača, a lovite podmornicu), kao i za podmornički valcer, kada ste u ulozi sumarena koji lovi tankere, izbegava razarač, igra se sa dubinom osluškujući potmule eksplozije depthchargea i kocka se sa najboljim trenutkom za izranjanje radi popune vazduha i baterija. Nažalost, ručno lansiranje torpeda pati od nedostatka smislenog nišanskog aparata: crtice na nišanskom periskopu ne znače ama baš ništa, tako da ćete morati da se oslonite na osećaj koji se stiče praksom i ponavljanjem. U kasnijem toku kampanje imaćete priliku i za ograničenu kontrolu nekoliko wingmana, kojima možete zadavati naređenja za napad ili odbranu. To je vrlo korisno u površinskim kampanjama, kada lov na podmornice možete prepustiti AI-u, a sebi dozvoliti da se mirno koncentrišete na šibanje sa brodovima/zaštitu konvoja/izbegavanje avionskog napada... Ovakav eksplozivan puls igre retko ćete sresti kod prave, punokrvne simulacije, a što je zbog proste konstrukcije lako omogućeno u Enigmi. Tome doprinosi i dinamična muzika, koja dosoljava tenziju taman koliko je potrebno za adekvatno uživljavanje. Sa grafičke strane, Enigma ne spada u šampionsku klasu, ali se izdvaja u nekoliko bitnih momenata. Simulacija površine mora, vremenskih prilika i uticaj istih na pučinu urađene su fenomenalno: talasanje, nepravilno mreškanje, kiša, magla, slaba vidljivost... S druge strane, modeli brodova i eksplozije skoro da su na amaterskom nivou, što stvara utisak da su izdavanje igre zbrzali pre finalnog peglanja. Sočni pseudoistorijski brifinzi i furiozna akcija koja ne zamara mozak, ali podiže nivo adrenalina i hemoglobina bonusi su koje možete očekivati od igranja Enigme. Ali, bilo kakva realnost, čak i sa prefiskom „pseudo” mnogo nautičkih milja daleko je od igre. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |