TEST PLAY<>
062003<><>

Enigma: Rising Tide

Akciona pomorska simulacija? Prosto ne možemo da zamislimo ređi žanr od ovog: od svega nekoliko naslova sa sličnom temom, gotovo nijedan se nije plasirao u viši rang takmičenja. Svi su manje-više, potonuli. Najsvežiji primer je prošlogodišnji debakl Destroyer Commanda.

Prvobitni plan za Enigmu bio je svet masivnog multiplejera, ali je prema rečima PR-a „Tesseraction Gamesa” beta-test toliko oduševio svakog ko je zaseo da igra, da je urađena i posebna verzija za jednog igrača. Enigma: Rising Tide u single izdanju dolazi u formi koja se može downloadovati sa sajta proizvođača (za 20$), dok će multi-verzija biti potpuno besplatna, uz standardni mesečni paušal za igranje na mreži (trebalo bi da bude gotova početkom jeseni).

Alternativna prošlost vrlo je in. Imaginarni svet Enigme polazi od premise da je Nemačka pobedila u Prvom Svetskom ratu, okupirala kompletnu Evropu i Britansko ostrvlje. Britanska vlada u egzilu sa Japanom (!) formira nekakvu „Uniju Slobodnih nacija” i aktivno radi na oslobođenju domovine, dok Amerika, koja se nije umešala u rat, sprovodi svoju ekspanzionističku politiku koja dolazi u koliziju sa Nemačkom imperijom. Od svega toga nastaje solidna furtutma, tenzija raste, pomorski rat po važnosti zamenjuje kopnene operacije, predstavljajući dominatni vid razračunavanja između velikih sila.

Mladi pomorski komandir u vama ima da bira između tačno šest opcija: svaka od tri sukobljene strane nudi po dve kampanje koje se, sem po zapletu, fundamentalno razlikuju po tipu plovila. Podmornička kampanja nudi sasvim drugačije iskustvo u odnosu na „površinsku”, a komadovanje fregatom ili razaračem je u globalu teže zbog konstantne izloženosti „artiljerijskim uticajima” kojima su bremenite sve pojedinačne misije.

Da ne bude zablude: ova igra nema gotovo nikakve veze sa svetom simulacija. U pitanju je vešto projektovana akciona igra, „zakomplikovana” sa apsolutnim minimumom kontrola koje zahtevaju brod ili podmornica. Sve komande koje su vam neophodne za borbu i kretanje imate na jednom ekranu: kontrola brzine sa četiri koraka, jednostavno kormilo, dugmići za aktiviranje oružja i zadavanje komandi za paljbu... Podmornica nudi i veliki lepi taster za spuštanje poklopca i zaranjanje, uz krajnje jednostavnu kontolu dubine. Borbeni angažman je po defaultu automatski, pri čemu je jedino lansiranje torpeda manuelno: tobdžije (teška artiljerija i protivavionci) otvaraće vatru na najbližeg neprijatelja, ostavljajući vama dragoceno vreme za kontrolu plovila, izbegavanje izlaganja boka protivniku, žongliranje u kiši granata i trkanje sa torpedima. Druge odluke koje se od vas zahtevaju vezane su za dubinsko tempiranje protivpodmorničkih mina i manuelno određivanje najboljeg trenutka za početak baraža (kada ste u ulozi korvete ili razarača, a lovite podmornicu), kao i za podmornički valcer, kada ste u ulozi sumarena koji lovi tankere, izbegava razarač, igra se sa dubinom osluškujući potmule eksplozije depthchargea i kocka se sa najboljim trenutkom za izranjanje radi popune vazduha i baterija. Nažalost, ručno lansiranje torpeda pati od nedostatka smislenog nišanskog aparata: crtice na nišanskom periskopu ne znače ama baš ništa, tako da ćete morati da se oslonite na osećaj koji se stiče praksom i ponavljanjem. U kasnijem toku kampanje imaćete priliku i za ograničenu kontrolu nekoliko wingmana, kojima možete zadavati naređenja za napad ili odbranu. To je vrlo korisno u površinskim kampanjama, kada lov na podmornice možete prepustiti AI-u, a sebi dozvoliti da se mirno koncentrišete na šibanje sa brodovima/zaštitu konvoja/izbegavanje avionskog napada... Ovakav eksplozivan puls igre retko ćete sresti kod prave, punokrvne simulacije, a što je zbog proste konstrukcije lako omogućeno u Enigmi. Tome doprinosi i dinamična muzika, koja dosoljava tenziju taman koliko je potrebno za adekvatno uživljavanje.

Sa grafičke strane, Enigma ne spada u šampionsku klasu, ali se izdvaja u nekoliko bitnih momenata. Simulacija površine mora, vremenskih prilika i uticaj istih na pučinu urađene su fenomenalno: talasanje, nepravilno mreškanje, kiša, magla, slaba vidljivost... S druge strane, modeli brodova i eksplozije skoro da su na amaterskom nivou, što stvara utisak da su izdavanje igre zbrzali pre finalnog peglanja.

Sočni pseudoistorijski brifinzi i furiozna akcija koja ne zamara mozak, ali podiže nivo adrenalina i hemoglobina bonusi su koje možete očekivati od igranja Enigme. Ali, bilo kakva realnost, čak i sa prefiskom „pseudo” mnogo nautičkih milja daleko je od igre.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Enter The Matrix
Viking Invasion
Top Gun: Combat Zones
Ghost Master
Tennis Masters Series 2003
Next Generation Tennis 2003
Blood Rayne
Rise Of Nations
Grand Theft Auto: Vice City
The Omega Stone
Mistmare
Empire Of Magic
Enigma: Rising Tide
Šta mislite o ovom tekstu?
Restaurant Empire
Cabela’s 4X4 Off-Road Adventure 3
Big Mutha Truckers
Salammbô

Potrebno:
Pentium 3 750 MHz, 256 MB RAM, GeForce 2 MX200/32 MB ili ATI Radeon 7000/32 MB
Poželjno:
Pentium 3 1200 MHz, 245 MB RAM, GeForce 3/64 MB
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .enigma -game .com

77
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera