![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||
Masivne multiplayer igre su dostigle veliku popularnost zbog mogućnosti socijalne interakcije igrača, uz minimalno oslanjanje na veštačku inteligenciju i skoro potpunu slobodu kretanja, delovanja i ponašanja. Kada posedujete mogućnost mrežnog igranja do 16, 32 ili 64 igrača, to nije loše, a nekoliko puta bolje je biti žitelj virtuelnog grada sa hiljadama drugih saigrača. Sem toga, MMO igre se pored početne cene dalje otplaćuju kroz pretplatu u iznosu od 10 do 30 evra mesečno.
Da ne bi samo „statirali”, svi ti poznati likovi imaju poneki posao za vas. Nažalost, mogućnost da vam Han Solo poveri neki zadatak javlja se tek nakon nedelja mukotrpnog igranja i izvršavanja uobičajenih generičkih misija koje dobijate na terminalima širom planete. Problem ove igre, kao uostalom i svih MMO naslova u globalu, jeste nemogućnost aktivnog učestvovanja u kreiranju radnje igre. Uspešno obavljanje zadatka ili potpuni debakl odraziće se isključivo na vas. Na primer, očekivano bi bilo da ako preuzmete tajne planove protivničke baze, oni kojima ih doturite već sutradan krenu u ofanzivu. Ali, to se neće dogoditi jer igra ne funkcioniše po tom principu. Tako im sledećeg puta možete odneti sendvič i pivo – posledice su iste. Formiranje virtuelnog ’ja’ koristi jedan od najdetaljnijih sistema koje smo videli u nekoj igri. Pored toga, Sony je došao na prilično dobru ideju da jedna klasa ne može uspešno da živi i radi bez neke druge. Dok u PlanetSideu možete sami samcati da držite kontrolu nad protivničkom bazom, a u Anarchy Onlineu da radite kao šanker i držite pumparicu pod pultom, ovde vam je za uspešno okončavanje misija potreban savez. Onima koji dobro barataju oružjem uvek treba neko iz ekipe lekara da im leči rane, a nije loše imati i „nabavljača” opreme, kao i osmatrača koji može da iz daleka vidi opasnost. Jedini problem je da se među hiljadama igrača izborite za mesto iskusnog ratnika ili veštog lekara. No, takav problem se javlja i u stvarnom životu, pa iz nekog čudnog ugla Galaxies ima i edukativnu notu... Ekonomija skoro u celosti počiva na igračima i jedan je od najproblematičnijih delova igre. Teško je odrediti cenu za neke predmete u skladu s tim koliko su traženi, kao i koliko truda i materijala ulažete u njihovo pravljenje. Svi predmeti koje možete da kupite prilično su prosti, bez posebnih dodataka i ne preterano visokog kvaliteta. Kako bi svi krediti (novac) ostali kod igrača za njihove transakcije i kako bi se pomogla ekonomija, ljudi su se dosetili pa treniraju jedni druge. Naime, kompjuterski vođeni tutori širom planeta nude mogućnosti da vas nauče novim sposobnostima, ali za zaista neverovatno veliku novčanu nadoknadu. Zato oni koji već znaju to što hoćete da naučite nude svoje tutorske usluge, pa idete kod njih u «privatnu školu”. Ovo je situacija u kojoj svi dobijaju jer oni koji žele da postanu šampioni u nekoj profesiji moraju i da poduče izvestan broj drugih igrača. Na bazaru se može naći apsolutno svaki predmet Star Wars sveta. U tome leži i najveći problem – loše sortiranje. Možete provesti silno vreme u gledanju kataloga bez ikakvog uspeha u pronalaženju potpuno banalne stvari. Ne pomažu ni takozvani „početnički predmeti” kojih igrači žele da se ratosiljaju čim malo poodmaknu i imaju novca da kupe nešto bolje. Tu bi na scenu trebalo da stupe AI likovi čiji bi glavni zadatak bio da otkupljuju te predmete, ali iz nekog razloga oni to još uvek ne rade, iako nas autori igre uveravaju da su samo koji dan daleko od završetka koda i rutine za njih. Iako u početku brzo napredujete i postižete nekoliko nivoa za malo časova igre, stvari se kasnije polako menjaju. Možda ćete i nekoliko nedelja aktivno sudelovati u igri, a da skalu umeća i sposobnosti ne podignete na viši nivo. A pošto se posao uglavnom svodi na jedno te isto, jasno je šta može dovesti do zasićenja igrom. Kažu da je Star Wars Galaxies najveća saga ikada ispričana u Star Wars serijalu. U tom slučaju, svi oni koji idu u školu, na faks ili u prodavnicu slobodno mogu da snime film o svom životu, biće uzbudljiviji. Nastavak igranja nakon smrti je rešen kao i u većini drugih igara sličnog tipa. Možete ostaviti svoj DNK u nekoj od fabrika za klonove, te ćete se tu ponovo roditi u slučaju da vam se desi nešto loše. Ako vam se ne dopada da potom špartate planetom u potrazi za sopstvenim lešom kako biste preuzeli i svoje stvari, možete i njih osigurati da budu uz vas nakon kloniranja. Sa grafičke strane, Star Wars Galaxies predstavlja jednu od najlepših igara do sada viđenih. Planete su fino renderovane i prisutan je veliki broj poligona. Zamerka se odnosi na nešto veću hardversku zahtevnost i povećano „seckanje” pri ulasku u veće gradove ili zgrade. Igra je u stalnoj komunikaciji sa serverom, pa ne možete ni osnovne opcije da podesite ako niste na Internetu. Bilo bi fino da može makar tutorijal da se „obrne” bez trošenja telefonskih impulsa. Programeri obećavaju da će nakon ispravke većine grešaka i propusta ubacivati nove sadržaje u igru. To će, između ostalog, biti i gradovi koje će u potpunosti praviti igrači, zatim nove kreature, čudovišta i vozila. Milan ĐUKIĆ | ||||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |