![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Pored učestvovanja u bitkama epskih razmera s velikim brojem saboraca i protivnika, NovaLogic se potrudio da ubaci nekoliko zanimljivih noviteta. Tu su podrška za do 150 igrača, dinamične promene dana i noći na serveru koje drastično menjaju taktiku igre itd.
Zaraćene strane, potpuno očekivano, poseduju i svoje klase. Tu je teško naoružani vojnik koji lako može razneti bilo koje vozilo, standardni pešadinac koji je dobar za „košenje” ljudstva, inženjer koji može da odabere Stinger ili Mortar, a tu je i uvek popularni snajperista čiji je cilj da iz daljine neutrališe sve protivničke snage. Tu je i lekar čije je zaduženje da ranjene saborce vrati u borbu, čime je „družina” kompletirana. Dobra ekipa poseduje najmanje po jednog člana svake klase. Novitet je mogućnost da sami odaberete koliko ćete oružja i municije poneti jer će vojnik s manje opreme trčati brže od onog koji se spremio da sam počisti protivničku bazu. Obe opcije imaju svoje prednosti i mane pa je važno napraviti dobar balans. Joint Operations je izuzetno velika igra. Tu je preko 30 mapa, veličine 50 kvadratnih kilometara kada se prenesu u realne razmere (nismo se trudili da to proveravamo pa ćemo morati da verujemo programerima). Da se ne biste izgubili lutajući po tolikim mapama, NovaLogic je u igru ubacio ciljeve na mapama koji osiguravaju borbe na izvesnim frontovima do kojih ćete lako doći. Frustrirajuće je to što vas isuviše lako mogu ubiti. Kada igra zalazi u arkadne vode po svim aspektima i postiže visok efekat zabave, nejasno je zašto to nije učinjeno i sa zdravljem. Iako posedujete „zdravomer”, većina hitaca ubija vas trenutno. Do ranjavanja dolazi samo kada padnete s veće visine ili vas pogodi zalutali šrapnel. Zbog lake pogibije morate primeniti strategiju osmatranja s daljine i brzog napada na protivnika, trudeći se da vas on pre toga ne locira. Posebno nervira kada do bojišta morate da dođete peške, za šta će vam nekada trebati i do dva minuta, da biste skoro trenutno bili ubijeni, a onda morate sve ispočetka. Kada ne trčkarate okolo, sigurno nešto vozite. Većina prevoznih sredstava nema nikakvo naoružanje. Jedina letelica koja može da nanese veliku štetu protivniku jeste helikopter. Njegovo kretanje je potpuno arkadno i koristi standardnu kombinaciju tasterâ ’WASD’ i tastera koji se kod pešadinca koriste za skok/čučanj. Grafika u igri je zaista dobra, ne samo zato što igra renderuje velike nivoe pune flore i faune, već i zbog sitnih stvari koje su „jagoda na šlag”. To su pokretanje trave na vetru, snaga vazduha koji pomera sve pred sobom dok se helikopter spušta na zemlju i slično. Zvuk je nešto slabiji u ukupnom doživljaju, iako se zvučni efekti vozila i nekih tipova oružja visoko kotiraju. Ciklus smenjivanja dana i noći je odličan dodatak atmosferi igranja jer menja dinamiku mape i taktike igrača. Noću je teže detektovati „kampere”, dok je danju, na primer, zgodno kretati se tako da vam je sunce iza leđa, zahvaljujući čemu lako možete neopaženi pokositi kompletnu protivničku bazu jer ih zraci zaslepljuju. Joint Operations sve vreme „teče” bez zagušenja. Ipak, ponekad se dešava da lag izazove kočenje na kompletnom serveru. Tada nije zgodno biti u vozilu jer ono nakon toga prosto eksplodira. Serveri izdržavaju 150 igrača koliko je i propisano, mada ćete u većini slučajeva nailaziti na one gde obitava „samo” 80–100 vojnički nastrojenih kompjuteraša. Ovo ostvarenje je blizu naziva masivna multiplayer igra, interesantno, potpuno arkadno i zabavno. Ne morate da plaćate mesečnu pretplatu, već samo originalnu igru, što može biti dodatni faktor kada budete odlučivali o kupovini. Doduše, igra je prilično bagovita i zahteva „krpljenje” čim je izvadite iz kutije. Milan ĐUKIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |