TEST PLAY<>
032004<><>

Delta Force - Black Hawk Down: Team Sabre

Retko kada se dešava da se expansion packovi približe kvalitetu originalne igre, a eventualno premašivanje dostignutih dometa još je ređe. U stvari, jedini dodatak kojem je ovako nešto uspelo jeste Hordes of the Underdark. Biti bolji od proizvoda na čiji kôd se lepi i kroz čiju legendu se evaluira predstavlja zadatak koji je teorijski jako teško ispuniti. U režiji tima koji je radio osnovnu igru najčešće opravdanje jeste zamor autora koji su kroz stvaranje prvobitnog naslova ispucali kreativni i emocionalni potencijal. Ako se posao poveri nekome sa strane, taj u većini slučajeva nema šlifa i resursa da stvar uradi onako kako bi trebalo.

Pored ovomesečnog Vietconga: Fist Alpha, ovo u potpunosti važi i za Team Sabre. Nalik na polunaduvane balone, ova dva dodatka dele više zajedničkih parametara: oba se naslanjaju na odličnu podlogu matičnih naslova, oba su kratka i (na momente) veoma teška, oba dostižu granicu koja deli ozbiljan izazov od mučenja i smaranja... Oba su ograničeno inspirativna i „bukagijski” teška.

Delta Force – Black Hawk Down: Team Sabre u single-player varijanti donosi dve nove mini-kampanje: Kolumbiju (5 misija) i Iran (6 misija). Zapleti su relativno sterilni i potpuno očišćeni od bilo kakve ideologije koja bi nekoga mogla da uvredi. U Kolumbiji ćete ganjati izvesnog šefa narko-kartela, dok će vas u Iranu dočekati obračun sa pobunjenim generalom koji se ne slaže sa reformskim kursom nove progresivne iranske vlade.

Kao i u slučaju misija u Somaliji, i ovde ih možete birati u relativno slobodnom maniru. U svakom trenutku su vam dostupna tri zadatka koje možete izvršiti proizvoljnim redom. Konac kampanje i kulminaciju akcije dobijate završavanjem ovih „pripremnih” misija. Sama struktura misija je totalno skriptovana, što u kombinaciji sa neverovatno velikom količinom neprijatelja i malim brojem quicksaveova gradi izazov koji nije nimalo zanemarljiv. Zvuči čudno, ali jedan od glavnih razloga za težinu misija jeste loš AI vaših protivnika. Goonsi narko-kartela i iranski vojnici u većini slučajeva stoje na određenom mestu i čekaju vas, odnosno skript koji će ih aktivirati. Pošto sami nisu sposobni za bilo kakav smisleni manevar van usko definisane zone dejstva (nekoliko desetina metara u prečniku), njihov jedini adut je brojčana superiornost i gotovo nadljudska preciznost. Ovo je posebno vidno u petoj kolumbijskoj misiji (Attempted Arrest), u kojoj ćete posle napada na selo morati da se probijete kroz uski koridor u džungli gde snajperisti vire iza svakog drveta. Strpljivo će stajati na mestu i čekati da promolite nos; usled guste vegetacije većinu nećete videti dok ne počnu da vas polivaju, što i nije tako strašno ako su u pitanju samo puške. Međutim, momci na nekoliko mesta imaju bacače granata i teške mitraljeze koji su sposobni da vas usmrte za mikrosekundu. U praksi to znači da ćete se do oborenog helikoptera čiju posadu spasavate probijati na kolenima, pamtiti pozicije oponenata, ginuti, učitavati quicksave i osvajati sledećih deset metara! Pošto za celu misiju imate pet ili šest slotova za snimanje (a na početku ne znate koliko je ona dugačka), sasvim sigurno ćete zbog težine poslednje deonice nju ponavljati ispočetka, čuvajući save za Toplog Zeca u džungli! Ako je neko mislio da je ovo iole zanimljivo, grdno se prevario.

Još gore je svojevrsno odstupanje od forme slobodnog lutanja zonom misije koja je kvalitativno definisala sve nastavke Delta Forcea. U Team Sabreu vam svako skretanje sa staze donosi radio poruku komande: „gde si poš’o, bre!”, a sledeći korak donosi kraj igre. To znači da ćete u zloglasnoj kolumbijskoj misiji morati da idete kroz centar doline, mada bi vas tura po prevojima koštala manje vremena i živaca. Ovo je verovatno posledica potrebe da se struktura skriptova i „okidači” misije sačuvaju od pucanja po šavovima uzrokovanog manjkom inteligencije statičnih protivnika, što ne služi na čast onome ko je projektovao nivoe i pisao AI rutinu.

Osim novih modela oružja koji se svode na nekoliko Heklerovih automatskih pušaka, najveća novina koju Team Sabre donosi jeste editor misija. To nije pravi paket Mod toolsa kojima je moguće naročito menjati rules of engagement, ali će svakako malčice produžiti život ekspanziji.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Conan
World War I: The Great War
Delta Force - Black Hawk Down: Team Sabre
Šta mislite o ovom tekstu?
Vietcong: Fist Alpha
Sonic Adventure DX: Director’s Cut
RTL Skijump 2004
Fair Strike
Wars & Warriors: Joan of Arc
Wanted Dead or Alive
Brother Bear
Jack the Ripper
Starsky & Hutch
Coliseum
World Basketball Manager
Chicago 1930

Potrebno:
Pentium 3/733 MHz, 256 MB RAM-a, Direct3D/32 MB
Poželjno:
Pentium 4/1.4 GHz, 512 MB RAM-a, GeForce 3/64 MB
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .novalogic .com /games .asp ?GameKey =DFBHDTS

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera