Pored ovomesečnog Vietconga: Fist Alpha, ovo u potpunosti važi i za Team Sabre. Nalik na polunaduvane balone, ova dva dodatka dele više zajedničkih parametara: oba se naslanjaju na odličnu podlogu matičnih naslova, oba su kratka i (na momente) veoma teška, oba dostižu granicu koja deli ozbiljan izazov od mučenja i smaranja... Oba su ograničeno inspirativna i „bukagijski” teška. Kao i u slučaju misija u Somaliji, i ovde ih možete birati u relativno slobodnom maniru. U svakom trenutku su vam dostupna tri zadatka koje možete izvršiti proizvoljnim redom. Konac kampanje i kulminaciju akcije dobijate završavanjem ovih „pripremnih” misija. Sama struktura misija je totalno skriptovana, što u kombinaciji sa neverovatno velikom količinom neprijatelja i malim brojem quicksaveova gradi izazov koji nije nimalo zanemarljiv. Zvuči čudno, ali jedan od glavnih razloga za težinu misija jeste loš AI vaših protivnika. Goonsi narko-kartela i iranski vojnici u većini slučajeva stoje na određenom mestu i čekaju vas, odnosno skript koji će ih aktivirati. Pošto sami nisu sposobni za bilo kakav smisleni manevar van usko definisane zone dejstva (nekoliko desetina metara u prečniku), njihov jedini adut je brojčana superiornost i gotovo nadljudska preciznost. Ovo je posebno vidno u petoj kolumbijskoj misiji (Attempted Arrest), u kojoj ćete posle napada na selo morati da se probijete kroz uski koridor u džungli gde snajperisti vire iza svakog drveta. Strpljivo će stajati na mestu i čekati da promolite nos; usled guste vegetacije većinu nećete videti dok ne počnu da vas polivaju, što i nije tako strašno ako su u pitanju samo puške. Međutim, momci na nekoliko mesta imaju bacače granata i teške mitraljeze koji su sposobni da vas usmrte za mikrosekundu. U praksi to znači da ćete se do oborenog helikoptera čiju posadu spasavate probijati na kolenima, pamtiti pozicije oponenata, ginuti, učitavati quicksave i osvajati sledećih deset metara! Pošto za celu misiju imate pet ili šest slotova za snimanje (a na početku ne znate koliko je ona dugačka), sasvim sigurno ćete zbog težine poslednje deonice nju ponavljati ispočetka, čuvajući save za Toplog Zeca u džungli! Ako je neko mislio da je ovo iole zanimljivo, grdno se prevario. Još gore je svojevrsno odstupanje od forme slobodnog lutanja zonom misije koja je kvalitativno definisala sve nastavke Delta Forcea. U Team Sabreu vam svako skretanje sa staze donosi radio poruku komande: „gde si poš’o, bre!”, a sledeći korak donosi kraj igre. To znači da ćete u zloglasnoj kolumbijskoj misiji morati da idete kroz centar doline, mada bi vas tura po prevojima koštala manje vremena i živaca. Ovo je verovatno posledica potrebe da se struktura skriptova i „okidači” misije sačuvaju od pucanja po šavovima uzrokovanog manjkom inteligencije statičnih protivnika, što ne služi na čast onome ko je projektovao nivoe i pisao AI rutinu. Osim novih modela oružja koji se svode na nekoliko Heklerovih automatskih pušaka, najveća novina koju Team Sabre donosi jeste editor misija. To nije pravi paket Mod toolsa kojima je moguće naročito menjati rules of engagement, ali će svakako malčice produžiti život ekspanziji. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |