Cross Racing Championship 2005 | Godinu dana pošto je poljska kompanija Techland objavila vrlo dobar Xpand Rally, još jedan istočnoevropski tim smelo je zaplovio istim vodama. Programeri mađarskog studija Invictus napravili su simulaciju relija koja će privući pažnju igrača koji ne uživaju potpuno u pojednostavljenim arkadnim vožnjama, ali ne pripadaju ni grupi pasioniranih ljubitelja hardkor simulacija kao što je Richard Burns Rally.Cross Rally Champioship 2005 se izdvaja raznovrsnim stazama (ima ih oko 60) i vozilima najrazličitijih performansi i gabarita: u jednom trenutku bićete za volanom bagija koji ore pesak na suncem okupanoj plaži, a već sledeću vožnju ćete provesti na minus trideset, u ledenom bespuću severa Finske. Pored uobičajenih opcija za pojedinačne trke i multiplayer režime (LAN i Internet), postoji vrlo dobar career režim, čija struktura ne odudara od uvreženog modela: na početku igre treba profilisati vozača koji kroz seriju trka rastuće težine treba da se izbori za što bolji plasman, koji će mu obezbediti slavu, ali i podršku bogatih sponzora. Svoju zaradu će trošiti na nove automobile, opremu i delove koji obezbeđuju veću brzinu i bolju upravljivost automobila. Neki dodaci su raspoloživi tek na najvišem nivou težine, ali to ne treba da vas plaši budući da je CRC do kraja fer igra u kojoj se kompjuterski vozači ne favorizuju – na višim nivoima protivnici ne postaju ni brži ni pametniji, već postoje izvesna ograničenja u pogledu izbora ugla kamere, dok je detekcija oštećenja strožija, a protivnici agresivniji. CRC igrača motiviše i bogatim izborom opcija za vizuelno uobličavanje automobila (uz mogućnost primene skinova) i lako modifikovanje performansi (pneumatici, ubrzanje, vešanje, upravljanje), koje treba prilagoditi konfiguraciji staze. Za razliku od klasičnog relija, u ovim trkama uporedo vozi nekoliko takmičara, pri čemu AI protivnika nije nimalo naivan, pa se treba spremiti za uzbudljivo „gurkanje” u krivinama. Upravljivost je generalno vrlo dobra, a pod „volanom” se oseća svaka promena u strukturi podloge, kao i efekti težih oštećenja. Fizički model je sasvim zadovoljavajuć i pruža dobru simulaciju mase, inercije, trenja i drugih fizičkih zakonitosti. U prevodu, to znači da s olovnom nogom na papučici gasa nećete dogurati dalje od prve krivine (taktička kočenja na neravnom terenu i izbor dobre putanje su najvažniji za dobar plasman). Po pitanju osećaja tokom vožnje, CRC se komotno može uporediti sa FlatOutom; takođe, sloboda kretanja je nešto veća nego u klasičnim linearnim vožnjama, a prirodne prepreke su raspoređene tako da vešto maskiraju nevidljive „zidove” koji okružuju stazu. Grafička podloga igre je odlična i odlikuje se bogato animiranom pozadinom, verodostojnim teksturama i specijalnim efektima koji dočaravaju doživljaj vožnje po različitim terenima (pesak, blato, sneg, asfalt i drugi). Naročitu pohvalu zaslužuje to što su dizajneri posvetili pažnju svim elementima grafike tako da specijalni efekti (šejderi, dinamičko osvetljenje, senčenje) služe samo kao dobra nadogradnja, ostvarena kroz potentan endžin koji može da posluži kao sjajna osnova za buduće simulacije. Za grafikom ne zaostaje ni zvučna podloga, mada se stiče utisak da hevi metal melodije nisu baš idealan izbor. Bogatim izborom staza i vozila, razvijenim story režimom i odličnim tehnikalijama Cross Rally Championship 2005 će jamačno zauzeti visoko mesto na listi najzanimljivijih vožnji u ovoj godini. Zaista lepo iznenađenje i važan poen za naše severne susede, koji će, nadamo se, i u budućnosti nastaviti da nas snabdevaju ovako kvalitetnim naslovima. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |