TEST PLAY<>
102006<><>

Age of Pirates: Caribbean Tales

Godina 2000. ostaće duboko urezana u sećanju svakog pirata iz fotelje. Naime, tada su zaposleni u razvojnom timu Akella tržištu podarili Sea Dogs, jedinstvenu mešavinu pomorske simulacije, arkadne avanture i RPG-a, sve to smešteno u karipski arhipelag 17. veka. Među fanovima igra je brzo stekla nadimak „Elder Scrolls na moru” (ako ne računamo Red Guard iz pomenutog serijala). Nedugo nakon završetka radova na originalnoj igri, vredni momci su se latili izrade nastavka, ali je nešto pošlo naopako (u prevodu – neko je pošteno odrešio kesu) pa smo umesto Sea Dogs 2 ugledali Pirates of the Caribbean čiji se izlazak, gle čuda, skoro poklopio sa premijerom istoimenog filma. Pirates of the Caribbean nisu baš imali neke veze sa Sea Dogs, a još manje sa filmom, tako da su ljubitelji obe franšize ostali nezadovoljeni. Šest godina kasnije istorija se ponavlja i pred nama je pravi nastavak. Ime Sea Dogs uz dodatak dvojke na kraju izostalo je usled „pravnih razloga”.

Pre svega, pred igračem je izbor podešavanja opcija za težinu plovidbe, pomorskih borbi, izbor nacije (mada će pravi muškarci umesto kojekakvih Francuza ili Engleza kliknuti na Jolly Roger i zaploviti pod dobro poznatom crnom zastavom). Postoji sijaset skillova za unapređenje osobina lika, a, logično, stiču se iskustvom. Da bi postojala kakva-takva priča i motivacija za igranje (ako vam nije dovoljna sama činjenica da ste stavljeni u ulogu gusara), na samom početku presreće vas nepoznati čovek koji vam uručuje pismo vašeg oca koga niste videli godinama. U pitanju je polovina mape, a druga je u posedu vaše polusestre koju takođe niste videli još od detinjstva...

Igra se može podeliti na dve velike i međusobno nerazdvojive celine – šetnju kopnom i krstarenje okeanom. Dok je kretanje po gradovima rešeno na standardni 3rd person način i snalaženje po ulicama ne predstavlja problem, vožnja broda može da postane prava noćna mora za neiskusne, pogotovo na višim nivoima težine, jer treba obratiti pažnju na kretanje vetra i njegovu brzinu, tip jedara koja se koriste i njihovu pravilnu upotrebu, zatim pomorske bitke koje toliko idu u „sitna crevca” da od daljeg igranja neće odvratiti samo najupornije. Mali broj ljudi će umeti da ceni stvari kao što su detaljan izbor đuladi za svaku moguću borbenu situaciju („Đulad sa lancima? Bukagije?! Ali za šta?”). Ako sve to preživite, pred tvrđavama koje će vas osuti paljbom iz stotina topova nećete pokleknuti jedino ako ste stvarno hard-core. Na sreću, ukoliko se odlučite za najlakši nivo težine, svega ovoga nema ili je u velikoj meri uprošćeno, a tu su i prečice za kretanje (na primer, za odvoženje broda do određene tačke ili napad na izdvojeni brod po izboru). Međutim, ako se odlučite za najlakši nivo, nećete iskusiti igru onako kako su autori zamislili. Da ne pominjemo da nećete biti pravi muškarac.

Tokom svojih putešestvija obavljaćete razne poslove za svakakve sumnjive likove koje ćete sretati po krčmama (koje su ujedno i mesto za regrutovanje posade), a to su eliminacija pojedinaca, prevoz robe, sprovođenje drugog broda itd. Zadaci koje vam na raspolaganje daju guverneri nacija prisutnih na Karibima uglavnom se svode na poznato „nađi i uništi”. Uspešno obavljene misije zauzvrat donose veći čin i prestiž, što je koncept dobro poznat iz Pirates!. Pored ovoga, glavni izvor prihoda je, naravno, trgovina. Prema tome, papir i olovku u ruke jer je potrebno zapisivati gde se određena vrsta robe kupuje po niskoj, a gde se prodaje po višoj ceni. U krčmama je, pored osnovnih kategorija „zaposlenih” (mornari, vojnici itd.), moguće unajmiti i likove specijalizovane za određene profesije – nišandžija, navigator, kormilar... Ovi „specijalci”, slično glavnom liku, imaju lične karakteristike koje se poboljšavaju sa iskustvom. Međutim, njihove usluge plaćate na mesečnoj osnovi. Ukoliko vam ponestane novca za kupovinu ljudstva, uvek možete da zarobite posadu sa poraženog broda.

Iako je u igri mogućna upotreba primitivnog vatrenog oružja prilikom rešavanja bliskih okršaja, pravi muškarci će se radije opredeliti za staro, dobro mačevanje jedan na jedan pa da se vidi „ko je lepši”... U ovom modu postoje četiri različite vrste napada (piercing, slashing, fierce, all-around) od kojih svaka troši različitu količinu energije i srazmerno tome nanosi više štete, a isto tako tu su i tri vida odbrane od napada (block, parry, feint).

Tehnički dometi ove igre nisu baš za padanje sa stolice, ali su i više nego dovoljni za sasvim pristojan ugođaj krstarenja. Zvučni efekti i govor su solidno izvedeni tako da na tom polju nema iznenađenja. Muzika je pak nešto sasvim drugo – sastavljena od „filmskih” instrumentalnih melodija u velikoj meri doprinosi celokupnom utisku i „dušu je dala” čak i za slušanje van igre. Grafiku je najlakše opisati kao „budženi” Pirates of the Caribbean. Teksture su nedovoljno detaljne, modeli blago nespretno animirani, a i sam kolorit igre jednostavno je čudan. Međutim, ocenu popravljaju detalji. Zamislite samo scenu – vaš brod lagano klizi na vodi ulazeći u zaliv, baš pred sumrak; odjednom na drugom kraju ostrva počinje kiša, a vi sa palube posmatrate kapi kako padaju na površinu okeana... Kako god bilo, jednom ćemo valjda dočekati i taj dan kada će ljudi iz Akelle bataliti Storm Engine (ovde konkretno je primenjena verzija 2.5) i počastiti nas pomorskom simulacijom u Far Cry engineu. Sama pomisao na to topi staro gusarsko srce autora ovih redova...

Caribbean Tales je ogromna, vremenski zahtevna i pre svega izrazito kompleksna igra za čije detaljno opisivanje ne bi bilo dovoljno ni desetak stranica u ovom časopisu. Kao takva, definitivno nije za svakoga, a tu prvenstveno mislimo na one koji očekuju malo mačevanja i plovidbe bez previše komplikacija. Ovde se radi o simulaciji gusarskog života gde je potrebno obratiti pažnju na svaki detalj – najbliža definicija bila bi „Pirates! na steroidima”. U slučaju da niste spremni da joj se u potpunosti posvetite, svoje vreme bolje utrošite na neki od ostalih ovomesečnih naslova. A mi, pravi muškarci, koji nosimo povez preko oka i raspitujemo se u zoo šopovima koliko se trenutno „kreću” papagaji, imamo zabavu za narednih godinu dana...

Jan ČMELIK

 
Company of Heroes
Reservoir Dogs
Age of Pirates: Caribbean Tales
Šta mislite o ovom tekstu?
First Battalion
Premier Manager 2006–2007
Faces of War
NHL 07
Darkstar One
Pac-Man World Rally
GTI Racing
Call of Juarez
Bad Day L.A.
El Matador
Perimeter: Emperor’s Testament
The Settlers 2: 10th Anniversary
GTR 2

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4/1,8 GHz, 256 MB RAM, grafička kartica sa 128 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/2,5 GHz, 1 GB RAM, grafička kartica sa 128 MB VRAM
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .playlogicgames .com /aopct

87
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera