Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim | Ardanija, magično kraljevstvo Majesty igara, ima obilje dodirnih tačaka sa fantasy Republikom Srbijom. Obe zemlje prepune su raznolikih rogato/repatih kreatura, koje izlaze iz rupa i žele da vam razbiju glavu samo zato što pokušavate da raskrčite šumu i donesete civilizaciju na proplanke. Podanici oba entiteta razumeju samo jezik novca, ne želeći da mrdnu prstom i ubiju Ogrea u korist zajednice bez adekvatne nagrade. Isto tako, u obe države primećujemo samo kozmetičke promene od 2000. godine.Majesty 2, koji umesto sufiksa 2 zaslužuje 3D, jeste minimalno obogaćeni rimejk revolucionarnog RTS-a s početka novog milenijuma, u kojem se, pored preobuke u full 3D ruho, ne primećuju supstancijalna unapređenja. Zašto je kec bio revolucionaran? Zato što je umesto uobičajene RTS šeme kontrole jedinica premijerno uveo sistem „novčanih motivacija”: AI herojima i sudbinom carstva upravljali ste valutnom šargarepom. Minotaur teroriše seljane? Ucenite mu glavu na 100 zlatnika i heroji će automatski ripiti da mu je skinu. Želite da saznate šta se krije iza brda? Zabodite istraživačku zastavicu sa adekvatnom nagradom usred Fog of Wara, i to će motivisati rendžera da izvidi situaciju... Igra je posedovala jednostavan i logičan ekonomski sistem, u kom su AI heroji trošili novac zarađen ispunjavanjem zahteva vašeg veličanstva na oklope, napitke, mačeve, lukove i druge fantasy potrepštine. Od vas se zahtevalo samo to da im omogućite da rade (uložite novac u gild za regrutaciju i istražite borbena unapređenja), zarade (ubijanjem monstruma za pare), troše (sagradite kovačnicu, krčmu...) i napreduju po nivoima, što vam je samim tim omogućavalo i da zagrizete u ozbiljnije izazove.  | Majesty 2: Fantasy Kingdom Sim, pored nove kampanje od šesnaest fiksnih misija, donosi i modernu audio-vizuelnu komponentu: 3D engine igre nije svetsko čudo kvaliteta, ali radi na potpuno adekvatan način. Gameplay dodataka ima svega nekoliko, najbitniji su dva dodatna moda za novčane nagrade, odnosno dve nove vrste zastavica za manipulaciju borbom. Istraživačke i napadačke zastave dopunjene su odbrambenom i fear zastavom: prva će motivisati heroje da brane određenu građevinu dok ne istroše bounty, dok ćete drugu koristiti da željeni deo terena označite opasnim i sprečite heroje niskog nivoa da dobiju po glavi od previše jakog monstruma. Drugi svež element jeste mogućnost udruživanja heroja u grupe, mod koji zahteva krčmu drugog nivoa i koji omogućava sve klasične prednosti zajedništva koje fantasy družine poseduju u klasičnim RPG igrama. Četvoročlana grupa sa tenkom, dva DPS-era i hilerom biće efikasnija od pojedinačnih heroja, ali ćete tokom igre imati malo motivacije da primenjujete ovaj sistem. Tokom većeg dela kampanje prosečan igrač neće naletati na neki poseban izazov, a nagli skok u težini koji ćete iskusiti u poslednje tri misije nije nešto što možete rešiti grupisanjem.Najveće odsustvo evolucije u odnosu na prvi Majesty stoji u jednoobraznom karakteru misija, koje bez izuzetka počinju i završavaju se na potpuno isti način: trkom da se što pre spremite za odbranu od hordi monstruma koji će nakon nekoliko minuta grejs perioda krenuti da nasrću na vaše selo. Osnovni način za prelaženje misija jeste aktivna odbrana, tačnije preventivno slanje heroja u čišćenje terena i smanjenje pritiska na civile i ekonomiju, gde, osim izbora tipa heroja (odnosno izgradnje gildova koji ih regrutuju), nemate neki preteran izbor taktičkih opcija. Defanzivno igranje gotovo je nemoguće: odbrambene strukture (tvrđave sa stražom i strelama) postaju skuplje što ih više gradite, a talasi protivnika s protokom vremena postaju sve jači, što vas poput levka uvlači u jedan jedini smisleni način borbe. Dve neoprostive mane igre jesu odsustvo sandbox moda i editora mapa: osim kampanje i nekoliko pojedinačnih misija, igrači koje ne interesuje multiplayer iscrpeće sve što Majesty 2 može da ponudi za dva dana laganog igranja. Specifična vrsta parodije, ono što anglosaksonci nazivaju „tongue- -in-cheek humor”, u dvojci je prisutna u većoj meri u odnosu na prvi deo. Pored urnebesnih fantasy parodija u imenima i glasovnim komentarima vaših heroja, zvezda celog iskustva jeste vaš savetnik, bradati glas razuma, koji će vas brifingovati pre svake misije glasom koji predstavlja srednjovekovnu varijantu Šona Konerija sa smislom za suptilni humor. Ovo će vam u dobroj meri pomoći da igru ne shvatite previše ozbiljno i da joj progledate kroz prste zbog nedostatka pravog napretka u odnosu na gotovo deceniju starog prethodnika. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |