![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||
Google i francuski mediji
Kako Google pokušava da utiče na francusko javno mnjenje
Vidimo da su, kao i kod Fejsbukove inicijative, svi medijski partneri, najblaže rečeno, levo od centra. U zemlji iz koje potiče levo i desno u politici i u kojoj su desničari istorijski bili jednako ili više pismeni u odnosu na oponente, sad Google ne može da pronađe nijednu etabliranu medijsku kuću koja uživa poverenje građana sa desne strane političkog spektra. Google ih zapravo nije ni tražio, jer su, kao što smo na primeru samog Googlea već pokazali, internet korporacije agresivno krenule u socijalni inženjering sa ciljem preoblikovanja javnog mnjenja po njihovim ukusima, interesima i poslovnim potrebama. Give it to me straight doc
Mi smo iz vlade i došli smo da pomognemo Dok se na njihove kolege preko bare može računati da će se razbacivati Prvim amandmanom kad god se kolosalni internet servisi zaigraju Če Gevare u oblikovanju javnog mnjenja, evropski političari ne samo da ohrabruju cenzorsku delatnost internet korporacija, već im prete kaznama ako ne budu dovoljno ažurni u tome. Nemačka vlada je zapretila društvenim mrežama da će ih rebnuti za 50 miliona evra svaki put kad ne uklone lažne vesti i govor mržnje sa svojih stranica u roku od 24 sata. Zašto baš Nemci to rade, kad u Nemačkoj, za razliku od recimo Francuske ili SAD, nemaju ni populiste ni prave konzervativce koji mogu da se nadaju vlasti, teško je objasniti. Verovatno se to može pripisati nemačkoj temeljnosti u svemu, pa i u predupređivanju uspona ideološke opozicije. U svakom slučaju, nemački ministar pravde iz redova socijal-demokrata Hajko Mas, čini opasan presedan predlaganjem ovakvog zakona, pošto faktički prenosi sa sudova na internet konglomerate zadatak da definišu šta je govor mržnje. Pošto niko ne voli da plaća milionske kazne (a ni kratak rok ne pomaže), internet džinovi će olako vršiti cenzuru i time ugroziti slobodu govora u Nemačkoj. Govor mržnje će mutirati iz jasno definisane pravne kategorije u nekakvu vrstu prisilne implementacije najgoreg oblika političke korektnosti, pa će biti nemoguće povesti otvorenu diskusiju o, recimo, vezi migranata i kriminala, jer će zaposleni na društvenim mrežama ili, još gore, AI vođen algoritmima brisati sve za šta postoji šansa da neki sudija u Nemačkoj kaže da je govor mržnje. Cui Bono? Verovatno nema tu neke zavere u užem (ajkovskom) smislu, ali globalizacija i integrisanje ekonomija donosi basnoslovne količine love internacionalnoj kamarili koja se sastaje po kojekakvim samitima, grupama i komisijama. A ako anti-globalisti ne odgovaraju internacionalnim korporativnim interesima, ne odgovaraju ni evropskoj nomenklaturi i njenim saveznicima iz medija, koji su nakon Brexita u mentalnom stanju ranjene zveri, pa koriste sve metode kojima raspolažu kako bi sprečili eventualni trijumf Marin Le Pen (polako ih hvata panika i zbog uspona krajnjeg levičara i anti-globaliste Žan Luka Melanšona) i zaokret evropskog političkog kursa. Googleovo insistiranje na fact checkingu se odlično uklapa u priču ciljane propagande i kontrole javnog mnjenja, koja teži da se zaogrne plaštom istine i integriteta, dok je, u stvari, kao što bi rekao dr Jozef Asinski, poznati američki politikolog i mediolog, fact checking prikriveni nastavak politike putem novinarstva. Srđan BRDAR |
| |||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |