
Serijal Campaign „Talon Softa” i Tom Džons, američka country/šlager ikona, naizgled nemaju ničega zajedničkog. Sem jedne stvari: ne znaju kad je dosta. Ofucani i zastareli, iz petnih žila se trude da publici prodaju restlove imidža koji ih je nekada proslavio, potpuno nesvesni da reciklaža pali samo ako je sirovina relativno sveža.
Šta drugo reći za igru koja vam po defaultu nudi instaliranje DirectX-a u verziji 6? Kako komentarisati audio-vizuelnu komponentu koja se nije menjala više od tri godine i kampanjski engine koji čak predstavlja korak unazad (!) u odnosu na prethodni Rising Sun? Gde naći opravdanje za gomilu bagova i konceptualnih rupa koji neke scenarije svrstavaju u apsolutno neigrive? Serijal Campaign pati od hroničnog zamora materijala, na korak-dva je od kliničke smrti. Ipak, čak i ovako loše smućkana pinjakolada ima šareni suncobran koji joj donekle podiže rejting. Istorijski okvir i obrađeni sukobi (Izraelsko-Arapski ratovi) predstavljaju veoma zanimljivu građu koju do sada gotovo niko nije uzimao za osnovnu temu igre (izuzev par scenarija u okviru TOAW-a), a tu je i trenutna situacija na Bliskom istoku koja će doliti malo ulja na vatru aktuelnosti. Kroz četiri kampanje i sukobe Izraela i arapskih suseda (Six Days War, Yom Kippur War...) dobićete priliku da se okušate u nekoj od prelomnih bitaka tog perioda. Dve izraelske kampanje relativno verno dočaravaju jevrejsku genijalnost vezanu za upotrebu ograničenih resursa i superiorne taktike u borbi sa kvantitativno nadmoćnijim protivnikom: skoro da će vam biti žao bitmapiranih arapskih jedinica (Egipat, Sirija i Liban) koje ćete kositi kao domaći korov. Nažalost, kampanje su potpuno linearne, uz neobjašnjivo odsustvo skladnog random sistema koji je u West Frontu i Rising Sunu predstavljao alternativu kampanji kao nizu linkovanih scenarija. Dobra ideja, zastarelo pakovanje. Skrnavljenje legende East Fronta zarad malo profita zaista ne služi „Talon Softu” na čast. Miodrag KUZMANOVIĆ |