
Iznenađenja ponekad dolaze u neupadljivim pakovanjima. Francuski „Cryo Interactive”, poznat po smrtonosno dosadnim avanturama, ubode ponekad žicu kvaliteta iz prve, što je slučaj sa simpatičnom real-time strategijom sa elementima avanture i FRP-a, Persian Wars: Arabian Nights Conquerors.
Baziran na mitologiji „Hiljadu i jedne noći”, Persian Wars nas stavlja u ulogu Sinbada Moreplovca koji, da bi dokazao svoju vrednost i animalni magnetizam ženi koju voli, odlučuje da preuzme seriju opasnih zadataka, povede svoje beduine u borbu i napljačka nešto dinara (izvesno kuvajtskih). Posle određenog vremena, na scenu stupa bigger picture (potraga za Solomonovim prstenom), što uzrokuje teže, opasnije i epskije questove. Osnova za vaše podvige je nelinearna. Na glavnoj strateškoj mapi imate slobodu da u svakom trenutku izaberete putanju i različite zadatke na njenim ishodištima. Nekada će to biti napad na rivalsko pleme, sledeći put ćete krasti blago od džinovskih orlova, lopova i ostalih „blagodržaca”, potom ćete pratiti trgovački karavan kroz klanac prepun opasnosti... Kasniji zadaci postaju znatno složeniji, manje banalni i tešnje utkani u osnovnu priču. Pobeda u misiji najčešće donosi određenu količinu novca, iskustva ili (ponekad) magičnih predmeta koji vam poboljšavaju borbene osobine. Regrutaciju jedinica i izgradnju građevina vršite između bitaka, a kvantitet i kvalitet snaga je direktno proporcionalan sredstvima kojima raspolažete. Jedinice su prilično živopisne (čemu doprinosi lepa 2D grafika) i svode se na istorijski poznate snage (klasični beduinski ratnici, strelci, jahači kamila...), sa dobrom primesom magičnih elemenata (razne vrste kopnenih i vazdušnih karakondžula iz arapske mitologije). Borbu u svakom trenutku možete pauzirati (pritiskom na taster ‘S’), što veoma pomaže u snalaženju pri frenetičnim i masovnim okršajima (ujedno, tako je najlakše sačuvati Sinbada, čijom pogibijom ćete popiti „Game Over”). Miodrag KUZMANOVIĆ | | |