![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
„Liquid Entertainment” zaslužuje veliku pohvalu. Ne događa se često da prva igra mladog kompjuterskog tima bude pravo malo, detaljno razrađeno remek-delo. Sa druge strane, iako je „Liquid” mlada kompanija, daleko od toga da nemaju iskustva. Osnivač ove kuće je bivši vestvudovac Ed Del Kastiljo (Castillo) pa uopšte nije slučajno što je prva igra ovog tima baš strategija u realnom vremenu. Međutim, Battle Realms je pravi festival inovacije - što vizualne što konceptualne. Igra je smeštena u fantazijsko okruženje koje je očigledno pod velikim uticajem Dalekog istoka. Izgled jedinica, arhitektura, imena, glasovi, muzika, jin i jang, pa sve do pirinča kao osnovnog resursa ukazuje na interesantnu mešavinu kineske i japanske kulture kao predloška za Battle Realms. Osnovu igre čini nelinearna kampanja u kojoj vodite Kenjia. Zavisno od izbora misija, preuzećete ili kontrolu nad očevim klanom Zmija ili ćete ponovo oformiti klan Zmaj i pokušati da povratite ugled svojih predaka. Druga dva klana pojavljuju se u kampanji samo kao protivnici, ali možete da ih vodite u mrežnoj igri. Dok su klanovi Zmija i Zmaj prilično slični, Lotus i Vuk su sušta suprotnost. Prvi su nekromanseri koji se oslanjaju na magije, a klan Vuk svoju moć zasniva na uskom kontaktu sa prirodom i sirovoj snazi. Nakon samo nekoliko minuta igranja Battle Realmsa uviđa se da se iza predivne 3D grafike i odlične atmosferske muzike krije mnogo detalja i finesa koji do sada nisu viđeni u ovom žanru. Sa ekonomske strane, tu je fleksibilan sistem resursa. Svi resursi koje sakupite skladište se u vašoj bazi tako da mogu biti uništeni prilikom napada i uvek imaju višestruku namenu. Tako npr. voda je potrebna za izgradnju struktura i trening jedinica, ali takođe može da se koristi za navodnjavanje pirinčanih polja što ubrzava njegovu produkciju. Drvo je takođe standardni resurs, ali uskladišteno drvo može da se zapali i izgori pre nego što ste ga upotrebili za gradnju, a za gašenje požara vam opet treba voda. Sistem regrutovanja, koji su u „Liquidu” krstili sa „alhemija jednica” takođe ne podleže standardima jer se, u principu, i ljudi tretiraju kao resurs. Naime, zavisno od veličine postojeće vojske i količine hrane kojom raspolažete, iz koliba vremenom izlaze seljaci koji, sem što obavljaju izgradnju i sakupljanje resursa, mogu kroz trening da postanu borbene jedinice. Novina je da ne postoje građevine gde možete trenutno da napravite bilo koju naprednu jedinicu, već je potrebno prvo da trenirate osnovne ratnike kao što su kopljanik, mačevalac ili strelac koji će učenjem dodatnih veština moći da postanu snažniji kao tobdžija ili hemičar. Jedinice u borbi ne skupljaju iskustvo direktno već dobijate novi resurs – jin i jang poene koje možete da iskoristite kasnije za kupovinu ili unapređivanje heroja, tehnika ili opreme za svoje vojnike. Svaka strana ima specifične heroje ili Zen majstore sa specifičnim sposobnostima i magijama koje mogu da utiču na sve jedinice oko njih. Još jedan aspekt Battle Realmsa koji zaslužuje pohvalu je veštačka inteligencija koja „pokriva” jedan od retkih nedostataka ove igre. Igračima Mytha zasmetaće nedostatak brzog pravljena formacija. Na svu sreću, kada pomerate grupu jedinica sve će se kretati istom brzinom pa se formacija neće raspasti tako lako. Sve jedinice su prilično agresivne, pa će čak i slabašni seljaci hrabro napasti realno snažnijeg neprijatelja da bi zaštitili svoje saborce. Vizuelni deo igre gotovo da nema mane. 3D engine omogućuje zumiranje i menjanje nagiba kamere, ali šteta što nije omogućena i rotacija. Ipak, kada se jedinice nalaze iza građevina, nisu skrivene već se vide kroz prozračne zidove. Ceo igrački svet odiše životom, drveće leluja na vetru, vaše jedinice mogu da gurnu stene na protivnike, voda se talasa dok ratnici prelaze reku, ptice lete od drveta do drveta... Zapravo ambijentalne životinje nemaju samo kozmetičku ulogu, jer mogu da vas upozore na dolazećeg neprijatelja i obrnuto. Battle Realms nije revolucionarna igra kao što su to bili Myth ili Homeworld, ali pojavio se kao potrebno osveženje u pomalo ustajalom žanru RTS igara. Ostaje nam samo da zahvalimo „Liquidu” što nam je omogućio da igramo Warcraft III godinu dana ranije! Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |