![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Warrior Kings je, jednostavno, dosadan. Šta vrede strateške opcije koje stoje na raspolaganju, juriši lake i teške konjice, raspoređivanje strelaca po brdima, formacije i napadi na sela i gradove, kada za sve to nema ni najmanjeg motiva. Sam početak ne obećava dosadu, naročito zbog zapleta koji podseća na miks storija o Napoleonu i Ajvanhou, prateći osvetnički pohod mladog feudalca Artosa kome je zli & pokvareni patrijarh (?) ubio oca i spalio rodni grad, stavljajući ga u čizme vigilantea koji će vratiti zakon i red u moralno ruiniranu Imperiju. Korak po korak, provinciju po provinciju, Artos će vitlati mačem i sakupljati ljude pod svoj steg i, uz mnogo sreće, odneti potpunu pobedu nad korumpiranim institucijama stare republike. Šta ovde nije u redu? Zar se Stronghold ne bazira na potpuno istim principima? Da, ali... Osnovni problem dobrog zapleta jeste banalna razrada na svim poljima, od sadržine i koncepcije misija, suvoparnih brifinga, suvih i jednoličnih odziva vaših jedinica (jedan ili dva, što će vas vratiti u čarobna vremena prvog C&C), krutog gameplaya, pasivnog i glupog kompjuterskog protivnika... Misije su toliko skriptovane da igranje podseća na otvaranje konzerve: niz od nekoliko striktno podeljenih zadataka, najčešće odvojenih „okidačem” koji se aktivira slanjem jedinica u određeni deo mape potpuno ruinira strateški kontinuitet. U suštini, skript nije loša stvar, ali ako je pravilno izveden i dopunjen s malo personalityja. Warrior Kingsu i njegovim herojima akutno fali ličnost koja je mogla biti ostvarena otrcanim trikom sa pop-up prozorima, dijalog-glavicama i malo izgovorenog teksta. Beskrvna i suva kao pustara, atmosfera Ratničkih kraljeva totalno pomračuje onih nekoliko detalja koji su vredni osvrta. Mehaničko-tehnički, igra podseća na mešavinu Age of Empiresa i Shoguna. Štancovanje jedinica, tehnološko stablo, seljaci, hrana i resursi ukomponovani su sa superiornim 3D terenom, 3D jedinicama, formacijama i masovnošću. S tehničke strane, autorima zaista vredi skinuti kapu, prvenstveno zbog količine poligona koja je u svakom trenutku prisutna na ekranu. Uz adekvatno jaku mašinu i veliki monitor, igra vam na momente zaista izmami poneki Wow!, prevashodno pri bacanju pogleda na horizont u izmaglici: konfiguracija terena i brda koja se valjaju jedno iza drugog i lagano nestaju u daljini kreiraju najlepši teren jedne real-time strategije. Gotovo sve najave Warrior Kingsa poslednjih godinu dana stavljale su značajan akcenat na nelinearnost u strateškom smislu rukovođenja kampanjom. Od cele stvari ostala je samo mogućnost da se nekoliko puta (u okviru misionog skripta) opredelite za, što bi AD&D fanovi rekli, „alignment”. Na primer, na kraju druge misije ponuđen vam je izbor da ubijete ili poštedite pobeđenog vlastelina, što vas svrstava na stranu zla ili dobra; u sredini četvrte misije, odlučujete uzeti ili ne „bezbožnu” opsadnu spravu od trgovaca koje ste spasli od varvara... Svaki izbor povlači korekciju vašeg statusa i podrazumeva nekoliko unikatnih jednica i različite odbrambeno/ofanzivne bonuse. Krupnijih implikacija na sadržaj igre, kvalitet i dodavanja malo epike u kampanju nema ni od korova. Ako sledite stav da su vrline, mane i kritičarski stav potpuno subjektivni i individualni, objektivni problem sa stabilnošću igre ujediniće sve neistomišljenike. Pre svega, kombinacija AMD procesora i nVidia grafičke kartice nikako se ne preporučuje zbog konstantnog zaglavljivanja i izletanja u Windows. Saveti za poboljšanje stabilnosti igre iz oficijalnog faqa (www. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |