![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Privateer’s Bounty, iako se zvanično vodi kao expansion pack, ne zahteva instaliran originalni Age of Sail II da bi se igrao. Deo „krivice” za to snosi i velika vremenska razlika između pojavljivanja na tržištu ova dva naslova. Bilo kako bilo, prvim startovanjem igre vidi se da su programeri uložili mnogo truda ne bi li poboljšali upravljački interfejs koji je trpeo najviše kritika. Sve one koji nisu upoznati sa dešavanjem u AoS II, ili se jednostavno ne sećaju, podsetićemo da je u pitanju simulacija (ako se to tako može nazvati) pomorskih bitaka koje uključuju jedrenjake odnosno drvene brodiće. Iz tog razloga pomenuti upravljački interfejs igra najvažniju ulogu kada je pravovremeno implementiranje komandi u pitanju. Zbog sitnih i nerazumljivih komandi brza reakcija je često dovođena u pitanje, pa je iz tog razloga bilo potrebno da se upravljački interfejs dovede na potreban nivo. Iako smo mišljenja da su programeri delimično uspeli u tome, ostaje primedba da je ekran i dalje načičkan mnoštvom informacija kao i komandim ikonicama. Stvar koliko–toliko popravlja činjenica da su iste raspoređene po tematskim prozorima i da ih je moguće po želji gasiti ili razmeštati. Pored poboljšanja u sistemu igranja i upravljanja, Privateer’s Bounty donosi preko 2000 brodova raspoređenih u dvadesetak borbenih kategorija. Kako igra pokriva istorijski period između 16. i 19. veka tokom igranja sreću se jedrenjaci, parobrodi, baloni na topao vazduh(!) ali i prototipovi podmornica. Šarolikost jedinica učiniće igranje još zanimljivijim, a ovome treba dodati i podatak da se u igri pojavljuje čak jedanaest nacija, od koje tri mogu direktno da budu pod kontrolom igrača za vreme kampanja (Britanci, Francuzi i Amerikanci). Ako nekome ni to ne bude dovoljno tu je još dvadesetak pojedinačnih misija (tada mogu da se vode i ostale nacije) i ugrađeni scenario editor. Misije su relativno jednostavne, dok tri nivoa težine garantuju da će igranje svako uspeti da prilagodi svom ukusu i sposobnostima. Ključ uspeha leži u dobrom planiranju (pogotovu ako su u pitanju misije gde vodite više od jednog broda), ali i uspešnom savladavanju redosleda i načina izdavanja komandi. Tokom igranja potrebno je voditi računa o mnoštvu bitnih stvari: razapetosti jedara, brzini i pravcu vetra, položaju protivničkih brodova u odnosu na „aktivne” strane sopstvenog (jedrenjaci uglavnom mogu da pucaju s leve ili desne strane i to u određenom ugaonom dijapazonu) itd. Posadi, koja slobodno može da se kupuje i prodaje (može da se ide na kvalitet ili na kvantitet), pored podrazumevajućih zadataka (punjenje topova, rad na jedrima...) mogu da se dodeljuju i specijalni poslovi (opravka pocepanih jedara, gašenje vatre, spuštanje sidra...) što povećava realnost. Nakon svake bitke zarađeni novac može da se utroši za popravku štete, kupovinu kvalifikovanije posade ili kupovinu novih brodova. Nije zaboravljeno ni multiplayer igranje u kome može da se uživa putem Interneta ili lokalne mreže (može da učestvuje do šesnaest igrača). Tehničke karakteristike Privateer’s Bountya više su nego zadovoljavajuće. Grafika je sjajna! Brodovi su urađeni sa puno detalja (uključujući tu i posadu koja se vrzma po palubi), a oduševljava blago uzmreškano more, gust dim koji ostaje posle ispaljivanja đuladi, zalazak sunca na horizontu (sunce tokom borbe zaista silazi sve niže i niže ka horizontu), realistični oblaci, autentični primorski gradići i luke... Isto tako, prilikom pogodaka đuladi o brod jedra se cepaju, a brod može i da se upali. Ipak, posebnu poslasticu predstavlja odlična muzička podloga, gotovo filmskog kvaliteta, koja podiže atmosferu terajući vas da „zagrizete” još malo do pobede. Ako kojim slučajem posedujete zvučnu kartu sa EAX podrškom i odgovarajući set zvučnika dodatno ćete uživati i u bogatim zvučnim efektima (ispaljivanje đuladi iazaziva prilično moćan efekat). Privateer’s Bounty: Age of Sail II je vrlo dobra igra koja će doneti sate i sate igranja svim zaljubljenicima u pomorske okršaje. Ono što bi prosečnog igrača moglo da odbije je relativno komplikovan način izdavanja komandi (igra ipak nije strategija sa momentalnim odazivanjem jedinica) i sporost igranja (proticanje vremena može da se ubrza čak do 32 puta, ali igranje tada gubi draž). Prilikom bitaka u kojima učestvuju čitave armade brodova zna da dođe do značajnog usporenja, čak i na mašinama koje prevazilaze snagu datu u optimumu igromera, što može uskratiti zadovoljstvo onima sa slabijim računarima. S druge strane, tu su izvrsne tehničke karakteristike koje ne ostavljaju ravnodušnim čak ni one koji nisu zaljubljenici u ovakav tip igara i istorijska podloga koja unosi malo epskog u okršaje. Nakon instalacije, CD sa igrom nije više potrebno držati u CD-ROM uređaju. Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |