TEST PLAY<>
022004<><>

Fire Starter

Kada se pre nekoliko godina Croteamov Serious Sam pojavio niotkuda i postigao zapažen uspeh, ostalim razvojnim timovima van engleskog govornog područja mora da se simultano upalila ista sijalica nad glavama: napraviti brzu, hiper-jednostavnu pucačinu, zapakovati je u optimizovani engine i prodavati upola cene. Ovo zapravo predstavlja genijalan način da se doživi materijalna afirmacija na zapadnom tržištu. FireStarter, u izvedbi ukrajinskog developera GSC Gameworld, sklapan je prema identičnom receptu, tako da prosečnom FPS ovisniku preostaje samo da pusti mozak na ispašu i podvrgne svoje mrežnjače novoj turi niskobudžetnog eye-candy bombardovanja.

Banalizovanje fabule ovde dostiže razmere postmodernizma, budući da se u FireStarteru radi o FPS igri budućnosti u kojoj vas virusom zaraženi kompjuter zaključava u virtuelnu realnost i primorava da pređete sve nivoe (!). U tu svrhu vam je na početku igre ponuđeno šest klasa likova koji se međusobno izuzetno razlikuju po izgledu i osnovnim osobinama. Ekstreman primer diferencijacije predstavlja klasa mutanta koji sa svoje četiri ruke može eventualno da ponese četiri mašinke odjednom, raspoređene po obodu ekrana (što izgleda zaista impresivno). Između nivoa nakupljene bodove trošite na kupovinu novih skillova i specijalnih moći, čime FireStarter blago zadire u domen RPG žanra. Ovaj ekstra sloj je krajnje „providan”, pošto se sve svodi na nekoliko klikova mišem i suptilno unapređene atribute – bilo kakve komplikacije koje bi vam odvlačile pažnju od besomučnog napucavanja su uklonjene.

Štura single-player kampanja se sastoji od svega 16 deathmatch mapa, razvrstanih prema vizuelnoj tematici. Čudovišta se teleportuju oko vas u redovnim intervalima. Nakon njihove eliminacije obično se pojavi jače oružje, posle čega opet kreće navala protivnika. Sporadično se tokom igranja pojavljuje specijalni artefakt koji treba pokupiti u okviru zadatog vremena, što ponekad ume da bude problematično zbog lavirintske prirode pojedinih nivoa. Ovi artefakti ujedno služe kao quicksave u slučaju da vas čudovišta nadjačaju.

Dizajn protivnika je neujednačenog kvaliteta, naročito na početku kampanje, kada će vas dočekati nemaštoviti derivati gremlina i preraslih gmizavaca. U kasnijim etapama monstruozne biomehaničke abominacije (sa akcentom na debele mutante) umnogome popravljaju utisak. Ista primedba se odnosi na arhitekturu nivoa, kao i na tehnološke akrobacije koje je grafički engine u stanju da izvede. Glavni štos svakako predstavlja automatski bullet-time – igra usporava svaki put kada vam se približi neka kreatura ili projektil (meci se, doduše, ne vide). Ovaj efekat isprva impresionira, ali krv koja iz protivnika vrca u živahnim fronclama poput grimiznog krep papira iskusnom oku će bez greške odati drugorazredni status ovog naslova.

Đorđe NAGULOV

 
Dead to Rights
Beyond Good & Evil
Legacy of Kain: Defiance
Lords of EverQuest
Riot Police
Lock On: Modern Air Combat
Fire Starter
Šta mislite o ovom tekstu?
One Must Fall: Battlegrounds
Blade & Sword
Anito: Defend a Land Enraged
Crazy Taxi 3: High Roller
R.C. Cars
TrackMania
X2: The Threat
Dr. Seuss’ The Cat in the Hat
Hugo Bukkazoom
Bionicle
PlanetSide

Potrebno:
Pentium 3 750 MHz, 128 MB RAM, GeForce 2 MX, 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, GeForce FX 5800, 128 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .firestarter -game .com

71
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera