TEST PLAY<>
022004<><>

Legacy of Kain: Defiance

Peti nastavak Crystal Dynamicsovog akciono-avanturističkog serijala baca novo svetlo na priču o umirućem vampirskom svetu Nosgoth, zavrzlami epskih proporcija koja se nalazi na ivici da se uguši u sopstvenoj veličini. Razgranata fabula, koja nas je kroz četiri nastavka vodila zamršenim hodnicima nedorečenih priča o istoriji vampirske rase, unutrašnjim konfliktima glavnih protagonista i neispunjenim proročanstvima, u petom nastavku konačno dobija uobličenu formu i neophodan smisao. U maniru dobre rekapitulacije, Defiance razjašnjava sve nedoumice oko zle sudbine nesrećnog žderača duša Raziela i krvopije Kaina i njihovog međusobnog odnosa. Igračima koji se ranije nisu sreli s igrama iz serijala Legacy of Kain takva struktura scenarija poslužiće kao ubrzani kurs za sticanje celovite slike o svim važnim događajima koji su se zbili u prethodnim nastavcima.

Legacy of Kain: Defiance je dobro uobličena igra, uzbudljiva, akciono orijentisana avantura s domišljato strukturisanim borbenim sistemom i zanimljivim likovima. Po prvi put igraču se pruža mogućnost da naizmenično upravlja Kainom i Razielom, arhineprijateljima koje svakako nismo očekivali pod istim krovom. Priča je razbijena na nekoliko dobro povezanih poglavlja u kojima dva vampira dokazuju da se bez njih ne može zamisliti ispunjenje drevnog proročanstva. Kain životnu energiju crpi iz krvi svojih žrtava, dok Raziel svoju glad utoljuje proždiranjem duša savladanih neprijatelja. Tokom borbe s brojnim negostoljubivim stanovnicima Nosgotha oba junaka služe se sličnim metodama i oružjem, a najistaknutije mesto pripada Soul Reaveru, dobro poznatom maču iz spektralnog sveta čija je uloga i ovoga puta od presudne važnosti.

Budući da se tokom većeg dela igre Kain i Raziel obračunavaju s četama ratobornih protivnika, okosnicu igre čini robustan borbeni sistem, nadograđena varijanta proslavljenog modela koji se nije drastično menjao još od prvog Blood Omena. Raznovrsne kombinacije udaraca s opcijom za fiksiranje najbližeg protivnika i ovog puta su se pokazale kao najprihvatljivije rešenje za ovako dinamičnu igru. Uz nove atraktivne poteze, novinu predstavljaju naročite telekinetičke moći koje su odlično uklopljene u borbeni sistem i obračune čine zabavnim. Koristeći se nevidljivim silama snage uma, Kain i Raziel svoje protivnike mogu da bace s mosta, gurnu u vatru ili od njih naprave zidnu dekoraciju tako što će ih nakačiti na šiljke koji vire između cigli. Nedostatak defanzivnih poteza nadoknađen je brzinom i strejfovanjem.

U pauzi između borbi glavni protagonisti igre součavaju se s logičkim zavrzlamama sličnim onima iz Soul Reavera. Zagonetke su vešto uklopljene u akcioni milje, a sastoje se od uobičajenih zadataka kao što su sakupljanje ključeva i korišćenje naročitih sposobnosti koje glavni junak ima u spektralnom svetu. Treba sakupljati i dodatke koji unapređuju borbene sposobnosti koje su neophodne za obračun s težim protivnicima – Hyldenom, demonima, Sarafanima, vitezovima i domišljatim Čuvarima koji mogu da budu i te kako nezgodni. U kasnijim etapama igrač stiče mogućnost izvođenja složenijih kombinacija, tačnije pet specijalnih poteza i magija koji se koriste u kriznim situacijama.

Upravljački sistem je vrlo dobar, a analogni džojped se, zbog velikog broja komandi, nameće kao kontrolno sredstvo izbora. U nekim situacijama igranje otežava nova kamera koja se u trenutku može pozicionirati tako da suzi vidno polje, ostavljajući igraču samo mogućnost da mlatara mačem u prazno. Preglednost je nepotpuna i u situacijama kada su protivnici zaklonjeni nekom preprekom koju kamera ne može da „savlada”. Utisak kvari i loša detekcija kolizije koja ostavlja snažan utisak nedovršenosti. Na primer, može se lako dogoditi da se pritiskom na taster za fiksiranje orijentacije Kain ili Raziel okrenu prema protivniku koji se nalazi u drugoj prostoriji – ne treba posebno naglasiti da vas to u gužvi može lako koštati života. Problemi s kolizijom evidentni su i kada se likovi iznenada izgube u nekom zidu ili se zaglave između predmeta; može vam se dogoditi čak i da zalepite nos za nevidljivu prepreku. Prava je šteta što je tako dobro osmišljena i tehnički doterana igra „zapatila” ovakve dečje bolesti koje definitivno kvare sveukupno vrlo pozitivan utisak. Čini se da je Crystal Dynamics, pod pritiskom novogodišnje šoping ludnice, drastično skratio proces beta testiranja.

Legacy of Kain: Defiance je grafički odlično pripremljen nastavak, primer vrsnog dizajnerskog umeća i posvećenosti detaljima gotske arhitekture koji grade autentičnu horor atmosferu. Doduše, kvalitet tekstura nije u rangu jednog Prince of Persia, a primedba se može uputiti i prenaglašenim efektima zamućenja u spektralnom svetu. Naravno, to su sve sitnice u poređenju sa predivnim svetlosnim efektima i senčenjem, odličnom zvučnom podlogom i poslovično kvalitetnim glasovima koji dijaloge čine nestvarno realističnim.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Dead to Rights
Beyond Good & Evil
Legacy of Kain: Defiance
Šta mislite o ovom tekstu?
Lords of EverQuest
Riot Police
Lock On: Modern Air Combat
Fire Starter
One Must Fall: Battlegrounds
Blade & Sword
Anito: Defend a Land Enraged
Crazy Taxi 3: High Roller
R.C. Cars
TrackMania
X2: The Threat
Dr. Seuss’ The Cat in the Hat
Hugo Bukkazoom
Bionicle
PlanetSide

Potrebno:
Pentium 3 700 MHz, 128 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4 1700 MHz, 256 MB RAM, D3D 64 MB VRAM
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .legacyofkain .com

84
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera