Otkako se firma Papyrus ugasila, ljubitelji simulacija NASCAR vožnji ostali su razočarani. Dodatni razlog za brigu je bilo to što je EA svoju poslednju NASCAR simulaciju izdao samo za konzole. No, svoju najnoviju simulaciju pod nazivom NASCAR SimRacing priredio je i za PC. Menije prati kvalitetna rok muzika, a postoji nekoliko različitih introa za igru, te se pri svakom startovanju nasumično pušta neki od njih. EA je fanovima pružio mogućnost da se trkaju u tri serije (Nextel CUP, Craftsman Truck i NASCAR National). Izbor vozača je dobar (ima ih više od 60), a među njima se pored aktuelnih asova nalazi i legenda NASCAR-a, Dejl Ernhart. Svoje besne mašine moći ćete da provozate na čak 28 različitih staza od kojih je 25 preneseno iz NASCAR šampionata, dok su preostale tri izmišljene.Za jednog igrača obezbeđeno je tri moda, Testing, Single Race i Career, dok je multiplayer, koji podržava čak 43 igrača, moguće realizovati putem LAN-a i Interneta. Opcija Career je najzanimljivija jer vam omogućuje da budete vozač i menadžer u isto vreme. Na početku karijere dobijate određeni budžet. Na finansije možete uticati sklapanjem i raskidanjem ugovora s gomilom sponzora, zatim prodajom kaciga, majica i mini-automobila sa svojim amblemima. Treba biti oprezan jer svaka od ovih akcija može umesto zarade dovesti do gubitka novca. Zavisno od toga kako vozite, jači ili slabiji sponzori će vam nuditi saradnju (ili je prekidati). Istraživanjem ćete unapređivati performanse vašeg automobila (ili mini-kamiona) koje su podeljene na četiri stavke: snaga, prianjanje, aerodinamika i torzija. Loša strana je to što unapređenja ne možete da dodate već postojećem vozilu, već morate da kupite novo koje će imati i istražene performanse. Okoreli ljubitelji simulacija vožnji će ovu igru najverovatnije zaobići. Izgleda da programeri nisu poklanjali baš previše pažnje simulaciji, pa nećete imati problema da svoj auto održite na stazi i da vozite u pravom smeru, čak i u najkritičnijim situacijama. Svaki jači udarac u zid ili u neki od automobila na stazi skoro sigurno će vam onemogućiti da normalno nastavite trku. U najboljem slučaju ostaćete „samo” bez jedne gume. Kad već govorimo o pucanju guma, treba napomenuti da su programeri napravili jednu grešku. Lakoća kontrolisanja bolida kojem nedostaje guma (pa čak i prednja) prevelika je čak i za arkadnu vožnju kao što je NASCAR SimRacing.Opcije za podešavanja su brojne. Pored velikog broja mogućnosti za doterivanje Force Feedback sistema, moći ćete da odredite i koja će količina informacija biti prikazana u toku trke (sve to, uključujući i kamere, možete da promenite i u toku trke). Pored osnovnih informacija (najbrži krug, trenutna pozicija i udaljenost od ostalih vozača), u toku trke ćete moći i da pratite temperaturu i pritisak u gumama. Pre odlaska u PIT možete pauzirati igru i odrediti PIT posadi šta će da menja kad stignete. Podešavanje automobila je priča za sebe. Za manje upućene tu je osnovni oblik podešavanja u obliku tri scroll-bara, dok iskusnije čeka detaljniji setup gde će moći da menjaju performanse automobila do najsitnijih detalja. Za one kojima ni ovo nije dovoljno programeri su obezbedili poseban programčić Telemetry koji služi za pregled telemetrijskih podataka. Program se uključuje u toku igre i odlično je urađen, a prati promene u automobilu ili gumama do najsitnijih detalja. Treba imati u vidu da su vremenski uslovi podložni promeni, pa budite na oprezu pri menjanju guma i pravljenju Pit Stop strategije. Staze, među kojima je i slavna Daytona, detaljno su urađene. Nagibi, krivine, kao i sve ostale stvari vezane za topografiju realno su prenesene iz stvarnosti. Pogled iz kokpita je lepo urađen i pruža solidan pregled staze. Nažalost, ni ova igra nije bez mana, a, pored zvuka, najzapaženija je AI. Najveći problem kod AI-ja jeste neusklađenost na svim stazama, pa se događa da na istom nivou težine na kvalifikacijama za različite trke konstantno uzimate pol poziciju, a onda odjednom naiđete na stazu na kojoj ste 30. posle kvalifikacionog kruga, iako ste u trci brži od ostalih za sekund po krugu. Svaka trka startuje posle kruga za zagrevanje, tačnije iza Pace Cara. Toplo vam preporučujemo da ne pritiskate dugme ’Space’ kako biste preskočili taj krug. Naime, AI kontrola vašeg auta će onda tokom kruga za zagrevanje nekoliko sekundi pre vraćanja komandi pustiti jednog ili dva protivnika da vas prestignu. U toku trke AI vozači nisu previše agresivni pa se retko dešava da njihovom greškom izletite sa staze. Čak i ako napravite neku grešku, AI će dati sve od sebe da vas izbegne. Ali zato vozači koje budete stizali za ceo krug (inače česta pojava jer su staze kratke) neće biti skloni propuštanju, pa ćete morati da pravite prolaz. Iako je grafika solidna, zvuk je lošija strana igre – kada se budete našli okruženi automobilima, imaćete osećaj kao da su oko vas milioni komaraca... Bojan NOVAKOVIĆ | | |