Act of War: Direct Action zapamćen je kao jedna od vizuelno najlepših real-time strategija: za žanr koji nikada nije patio od kvaliteta na ovom polju, to je bio prilično zavidan uspeh. Igra, nažalost, nije uspela da tržišno/fanovski natkrili C&C: Generals, ali se prodala u tiražu koji je ubedio gazde projekta da bi mission pack imao smisla. Godinu dana posle premijere originala taj pack je ispred nas.Act of War: High Treason koncipiran je u maniru klensijevskog tehnotrilera sa atraktivnim zapletom. Uoči nekih budućih predsedničkih izbora u Americi, aktuelni predsednik biva likvidiran, uz pokušaj atentata na republikanskog i demokratskog kandidata. Master mind zavere ubrzo biva identifikovan u liku pobunjenog armijskog generala sa apokaliptičnim planovima zavijanja sveta u crno. U ulozi komandira specijalne jedinice Talon, vaš zadatak je da mu uđete u trag, uništite njega i njegovu ratnu mašineriju i po ko zna koji put doprinesete slavi i pobedi „jedine preostale supersile” (ovde citiramo autore igre, Francuze čije se uvlačenje Amerima iz originalne igre nije moglo iskazati rečima). Jedan od glavnih aduta expansion packa jesu pomorske bitke i ogromna doza novih, pre svega plovećih jedinica. Postoji preko 20 vrsta brodova svrstanih u nekoliko kategorija (zavisno od strane): podmornice, bojni brodovi, protivpodmornički brodovi, stealth plovila i tako dalje. AI pomorskih jedinica i nije baš nešto, a posebno smeta njihov užasni pathfinding na pomorskim mapama bogatim ostrvcima. Od ostalih novina vredi izdvojiti mogućnost regrutacije plaćenika-specijalaca razvrstanih u nekoliko kategorija (pešadija, protivavionska vozila, jurišna avijacija i slično). Plaćeničke jedinice su efikasnije od vaših ekvivalentnih modela, ali su drastično skuplje i traže konstantni upkeep. Ako objekat za regrutaciju plaćenika „apgrejdujete” nekoliko puta, moći ćete da pazarite i taktičku nuklearku zakačenu za kamionče, što će obradovati sve ljubitelje neobuzdane battlefield destrukcije. Igra je na default nivou težine drastično teža od originala, što se da osetiti gotovo na samom početku kampanje: četvrta ili peta misija, u kojoj branite bazu na osvojenom heliodromu od protivničkog „zerga” uz imperativ za planiranje ofanzive, staviće vam do znanja kakav horor vas očekuje u nastavku kampanje. Act of War: High Treason, kao ni njegov prethodnik, ne poseduje apsolutno dominantnu jedinicu bilo kog tipa, tako da je pažljiva upotreba kombinovanih snaga jedini način da uradite nešto opipljivo. Sem lagane ekstenzije 3D enginea na rendering okeana, nema nekih većih izmena na planu grafike. Igra i dalje izgledom izuva iz patika, a veća prosečna snaga kućnih računara omogućiće širem sloju naroda da je tera u rezoluciji i na nivou detalja koji imaju smisla. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |