TEST PLAY<>
052006<><>

Evolution GT

Ljubiteljima simulacija vožnji verovatno je poznato da je od pojave igre Squadra Corse Alfa Romeo (SK 7/2005) nastala nova grana trkačkih igara u koju su ubačeni RPG elementi, a koja je inače poznatija kao CARPG. Sada naša vremena ne zavise od podešavanja automobila i istrošenosti guma, već od toga kako smo našeg vozača obučili da savlađuje krivine, koči, ubrzava, trpi pritisak drugih vozača ili vrši pritisak na druge vozače. Ubacivanje RPG elemenata u neku simulaciju vožnje može biti dobar potez, ali moramo priznati da to još nije realizovano onako kako treba. Evolution GT odskače od simulacije vožnje u istoj meri u kojoj odskače od arkadne vožnje. Generalno gledano, nalazi se na sredini.

Neiskusni vozači imaju priliku da se upoznaju s trkanjem preko tutorijala koji, svojom vidno lošom glumom, vodi Gabriele Tarquini (BTCC i ETCC šampion). Za ostale je tu mogućnost instant trkanja (Quick Race), kao i šampionata. Kroz menije će vas pratiti rok muzika čiji će vas kvalitet verovatno naterati da je utišate. U igri se nalazi 25 licenciranih automobila među kojima su imena velikih proizvođača poput Mercedesa, Opela, Alfa Romea, Renoa i mnogih drugih. Moći ćete da se trkate na 28 različitih staza među kojima su i Donington Park i Hockenheim. Pored vožnje na otvorenim stazama, moći ćete da se vozite i po ulicama Londona. Slobodno možete da zaboravite na udaranje i odbijanje od zidova jer će već posle nekoliko jačih udaraca vaš auto stati i možete se oprostiti od trke. Ulasci i izlasci automobila iz krivine nisu arkadni, štaviše, svako kasno kočenje će dovesti do udarca koji će vam oduzeti dragoceno vreme. Da sve bude teže, AI je urađen tako da će dati sve od sebe da dođe do pobede pa makar vas izbacio sa staze. Ipak, sve pohvale idu AI-u koji u velikoj meri prenosi ljudsku želju za pobedom i koji zna da pravi greške u onim situacijama u kojima bi čovek to uradio. Često će vas zatvoriti prilikom vašeg pokušaja preticanja ili malo izgurati sa staze u želji da vas prestigne.

Nažalost, postoje neke stvari koje uništavaju užitak vožnje i kvare čari pravih simulacija vožnji. Jedna od njih je Tiger Effect (efekat tigra). Naime, ovaj efekat jeste mogućnost vozača da predvidi kritičnu situaciju i da se pravovremenim reagovanjem izvuče iz nje još pre nego što se ona dogodi. Ovo se, što u stvarnosti što u simulacijama vožnji, stiče pomoću iskustva, a u Evolution GT-u samo jednim pritiskom dugmeta. Prilikom korišćenja efekta tigra vratićete vreme unazad nekoliko sekundi (zavisno od toga koliko ste ga unapredili u specifikacijama vašeg vozača) i moći ćete da ispravite grešku. Ovo naravno ne možete non-stop da koristite jer je potrebno vreme da se dopuni, što opet zavisi od specifikacija vozača, ali u svakom slučaju uništava onu pravu draž vožnje gde se zna da jedna kobna greška može da upropasti celu trku. Druga stvar je zastrašivanje protivnika, to jest Intimidation. Ako vam je protivnik za petama dovoljno dugo, to jest onoliko koliko je vašem vozaču potrebno da izgubi samopouzdanje, zamutiće vam se ekran i bićete praktično slepi i nemoćni da normalno ulazite u krivine, što će vas u najboljem slučaju koštati samo jedne pozicije, ali, nažalost, u većini slučajeva će vas izbaciti sa staze. Sve ovo ne bi bilo toliko loše da zastrašivanje deluje isto tako i na AI protivnika. Ako uspete da naterate rivala da izgubi samopouzdanje, nećete ga videti kako ispada sa staze, već će se možda malo zaneti i nastaviti normalno da vozi (čitaj: da vas zatvara). Ovo navodimo kao manu jer je praktično nemoguće voziti „u sekundu” s nekim ko je iza vas jer će vam samopouzdanje kad-tad nestati, što će obavezno dovesti do vašeg gubljenja pozicije. Ako i uspete jednom da se izvučete, ubrzo će vas dočekati sledeće gubljenje samopouzdanja i tako sve dok ne izgubite poziciju. Jedino što valja jeste to što je smanjenje samopouzdanja propraćeno otkucajima srca koji se ubrzavaju kako se samopouzdanje smanjuje i samim tim malo podižu tenziju.

Šampionat je sam po sebi dobro urađen i u velikoj meri popravlja kompletan utisak o igri. Pre startovanja šampionata možete se odlučiti za jednog od sponzora koji će davati bonuse zavisno od načina na koji ste dobili trku (rekord kruga, broj preticanja pomoću zastrašivanja protivnika, ulaska u slip stream, zatim broj krugova u kojima ste bili prvi...). Pohvalne su trke po kiši gde ćete morati mnogo više da pazite na start, kočenje pre krivine, kao i na zanošenje automobila i proklizavanje guma. Nažalost, ne postoji mogućnost promene vremena tokom trke. Multiplayer je moguće realizovati samo u Hot Seat modu (na LAN ili Internet vožnju zaboravite). Zvučna podloga je prilično siromašna. Automobili su lepo modelirani, a staze solidno urađene.

RPG elementi igre su grupisani u nekoliko vrednosti: zastrašivanje protivnika (Intimidation), odupiranje zastrašivanju (Confidence), regeneracija posle zastrašivanja (Concentration) itd. Vozač će posle dobijene trke dobiti određen broj iskustvenih poena i po prelasku nivoa imaćete mogućnost unapređivanja dve veštine vašeg vozača. Neke pobede donose i novu opremu u vidu kacige, odela, patika ili rukavica, a svaka od ovih stvari će podizati i ponekad smanjivati neku od veština. Malo je smešno kad se vidi da kaciga donosi vozaču mogućnost zastrašivanja protivnika ili mu rukavice poboljšavaju kočenje, ali izgleda da programeri nisu mislili tako.

U svakom slučaju, trebalo je da se programeri mnogo više potrude oko nekih stvari koje izgledaju totalno nelogično. Makar su mogli da ubace mogućnost podešavanja automobila. Šampionat je najsvetlija (ako ne i jedina svetla) tačka ove igre. RPG elementi su loše raspoređeni i umnogome nelogični.

Bojan NOVAKOVIĆ

 
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Tomb Raider: Legend
The Godfather
Daemonica
The Great Art Race
Condemned: Criminal Origins
Blazing Angels: Squadrons of WWII
Shadowgrounds
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
True Crime: New York City
Evolution GT
Šta mislite o ovom tekstu?
Trackmania Sunrise Extreme
Championship Manager 2006
Spellforce 2: Shadow Wars
Act of War: High Treason
Billy Hatcher and the Giant Egg
Keepsake

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 3/850 MHz, 256 MB RAM, DirectX 9.0c kompatibilna grafička kartica
Poželjno:
Pentium 4/2 GHz, 512 MB RAM, DirectX 9.0c kompatibilna grafička kartica
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .milestone .it /eng /EvoGT /evogt .shtml

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera