TEST PLAY<>
102007<><>

Def Jam: Icon

Gledajući kako jedne večeri u lokalnom „okupljalištu za mlade” patosirate nadobudnog siledžiju, gospodin Karver (vlasnik istoimene muzičke producentske kuće), zadivljen demonstriranim poznavanjem borilačkih veština, poziva vas da radite za njega. Iako ste u prvom momentu pomislili da vam se konačno ispunio dečački san da budete u svakodnevnom dodiru sa svojim hip-hop idolima i još budete plaćeni za to, ubrzo shvatate da je uloga „producenta” sve samo ne udoban kancelarijski posao o kojem ste oduvek sanjali. Ubeđivanje umetnika da se pridruže Karverovom jatu i otklanjanje sitnih razmirica i nesporazuma u sopstvenim redovima, umesto lepim rečima i govorničkim sposobnostima, rešavaćete pesnicama, „debelim” batinama i hvatanjem za vrat neposlušnika. Međutim, to što ste postali tabadžija samo je vrh ledenog brega – posao producenta u hip-hop žanru zahteva mnogo više...

Def Jam: Icon treće je poglavlje u serijalu Def Jam i predstavlja najbolju igru do sada kada je ova franšiza u pitanju. Preko 30 izvođača dalo je svoj pristanak za pojavljivanje u igri, tako da ne samo što ćete imati priliku da uživate u njihovim aktuelnim numerama (i to u necenzurisanim verzijama), već ćete moći da ih povazdan umlaćujete i vijate po ekranu. Iako je spisak lišen nekih od najvećih imena scene (Xzibit, Snoop Dog, 50 Cent, Dr. Dre...), više je nego obećavajući i bez problema će privući ljubitelje ovog muzičkog pravca. U ulogama beskrupuloznih fajtera pojavljuju se Ghostface Killah, Lil Jon, Ludacris, Method Man, Sean Paul, E-40, Fat Joe... Zanimljivo je da je jedna od glavnih „neborilačkih” rola poverena poznatom holivudskom glumcu Entoniju Andersonu, što pozadinskoj priči daje naročiti šmek.

Igru žanrovski možemo da smestimo među borilačke simulacije, jer ćete većinu vremena provesti u pesničenju i umlaćivanju protivnika. Ipak, dok se pozadinska priča polako bude odmotavala, bićete u prilici da na tržište plasirate hitove svojih pulena, ali i da ispunjavate svakojake kaprice koji zvezdama u „napadu ludila” padaju na pamet. Za promociju svake pesme potrebno je odrediti koja količina novca će se koristiti u marketinške svrhe, ali i „zacepiti” procenat koji od prodaje pripada samom izvođaču. Nadobudnici će s vremena na vreme pred vas izlaziti sa svakojakim željama i predlozima – da producirate video igre sumnjivog kvaliteta, finansirate rad okružne pečenjare, rodbini obnavljate kuće uništene u tornadu itd. Stezanje kaiša i neodobravanje zahteva ubrzo može dovesti do pada zadovoljstva izvođača, koji vas čak mogu i napustiti ukoliko procene da im ne ukazujete dovoljno pažnje. Novac se može trošiti i na „održavanje veza” sa devojkama koje neće prezati da zatraže đenge za kupovinu novih krpica, skupih poklona ili iznajmljivanje aviona za odlazak u Pariz. Nabavku odeće (i nakita) koju ćete nositi dok ste „na zadacima” nećemo ni pominjati...

Igrač može da bira jedan od šest postojećih stilova borbe, od čega zavise dostupni pokreti i potezi. Borbe se odvijaju na velikom broju lokacija (klubovi, predgrađe, benzinska pumpa, privatni apartmani...) koje imaju specifičnu težinu u kreiranju njenog krajnjeg ishoda. Naime, ceo ekran pulsira u ritmu muzike (bukvalno), što dovodi do toga da neki elementi postanu aktivni i, ukoliko se borci tada nađu u njihovoj blizini, izgubiće priličan deo energije. Tako se, na primer, energija u klubu može istopiti ukoliko zvučnici emituju glasan bas, na benzinskoj pumpi može vas udariti perilica za auto, u predgrađu najveća opasnost vreba od pobesnelog automobila čiji zadnji trap „poskakuje” u ritmu numere, na vrhu zgrade čuvajte se helikoptera... Nažalost, ne postoji mogućnost gruvanja protivnika objektima koji se nalaze unaokolo, što je prava šteta jer mislimo da bi unelo još živosti u obračune. Okorelim ljubiteljima borilačkih igara neće se previše dopasti sistem izvođenja udaraca, ali ni sama brzina odvijanja akcije (akteri su pravi puževi kada se uporede sa onima u Virtua Fighteru ili Tekkenu, recimo). Nema suludog/nasumičnog pritiskanja tastera i, što je mnogo bitnije, ne postoji mogućnost izvođenja kombo udaraca. Na raspolaganju je svega nekoliko poteza, koji se moraju primenjivati u pravom momentu, kada je protivnik najranjiviji. Upravo zbog toga borbe generalno dugo traju, osim ako brzo ne ovladate procesom saterivanja oponenta u pomenute aktivne delove pozadine koja može da načini dodatnu štetu.

Logično, najveća pozitivna osobina igre jeste postojanje gomile kvalitetnih muzičkih numera (mada, to dosta zavisi i od ukusa). Grafika takođe nije za potcenjivanje, ali ni za organizovanje vatrometa. Lokacije su pune detalja, a povremeno na površinu „isplivaju” i ubavi specijalni efekti (recimo, u slučaju dovođenja protivnika na kritično mali nivo energije). Animacija pokreta je odlična (ne i savršena), a najlepša stvar je što gušanje i šamaranje ostavlja vidljive tragove po licima, telu i odeći suprotstavljenih fajtera. Takođe, lokacije nakon završene borbe izgledaju kao da ih je posetio tajfun – izlomljen inventar, polupani prozori...

Def Jam: Icon donosi podršku za igranje dva igrača u svojevrsnom duel modu. Isto tako, svoje sposobnosti možete iskazati i na Mreži.

Vladimir PISODOROV

 
World in Conflict
Medal of Honor: Airborne
Xpand Rally Xtreme
Medieval II Total War: Kingdoms
Loki
NHL 08
Mortal Kombat: Armageddon
Pangya! Golf with Style
Def Jam: Icon
Šta mislite o ovom tekstu?
Stranglehold
Guild Wars: Eye of the North

Platforma:
PlayStation 3, Xbox 360
Veličina:
1 BRD
Adresa:
www .defjamicon .com
Kontakt:
GMC-YU

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera