Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir | Posle više od godinu dana od premijere izvrsnog Mask of the Betrayera, pred nama je novi zvanični add on za (još uvek) dobrodržeći Neverwinter Nights 2. Zehirova oluja zamišljena je kao blago odstupanje od dosadašnjeg koncepta igranja, pružajući fanovima serijala veću slobodu u nekim aspektima gameplaya, koji bi celu stvar dodatno trebalo da približi idealima koje je postavio ep Baldur’s Gate.Nakon pada Gospodara senki i završetka originalne NWN 2 kampanje, svet Sword Coasta upao je u ekonomsko rasulo, prouzrokovano ratom, te su mnogobrojne trgovačke frakcije i gilde požurile sa revitalizovanjem sopstvenih „biznis planova” kako bi iskoristile trenutno poljuljano finansijsko stanje i nametnule se kao novi krojači ekonomije Faeruna. Družina koju igrač vodi u službi je jednog takvog sindikata, predvođenog harizmatičnom šeficom Sa’Sani, koja će igračevu neveliku družinu angažovati u pokušaju da otkriju ko se aktivno upinje da sabotira poslove kompanije i koliko je zapravo opasna pretnja zmijolikih Yuan-tija, predvođenih naslovnom zloćom Zehirom. Novine koje SoZ donosi tiču se pre svega toliko najavljivane slobode, kako po pitanju kreiranja družine (u krčmama je sada moguće kompletno redizajniranje tekućeg partyja) tako i po pitanju nesputanog kretanja po mapi sveta. Kao i u Fallout igrama (zna se kojim Fallout igrama), i ovde je moguće posećivati gradove i specijalne lokacije ili se susretati i sukobljavati sa mnogobrojnom živopisnom faunom Samarača (uz korišćenje skillova i featova za brže kretanje po terenu, kao i manevara i opcija prilikom susreta sa protivnicima, odnosno njihovo ranije detektovanje i preventivno zaobilaženje ili napad). Uvedena je i mogućnost trgovine resursima sa gradovima, uspostavljanje karavanskih tura ili formiranje prave male trgovačke imperije koja će omogućiti kapanje kapitala i prestiž na ekonomskoj sceni kontinenta. Redizajnirani dijaloški ekran omogućava da i drugi članovi družine utiču na tok razgovora sa sagovornikom, koristeći unikatne rečenice u zavisnosti od govorničkog skilla (diplomatija, pretnje, blefiranje, laganje i sl.). Tu su i dve nove rase (nomadski Gray Orc i Pureblood Yuan-ti, specijalista za imitiranje ponašanja svojih ljudskih srodnika), uz dve nove prestižne klase (Doomguide i Hellfire Warlock) i jednu standardnu klasu (Swashbuckler). I pored svih svojih kvaliteta i novina koje donosi, stiče se utisak da je Zehirova oluja ipak omanula u svojoj misiji. Prenaglašeni borbeni karakter ekspanzije (uočljiv i u prečestim napadima na mapi sveta), gomila nemaštovitih i generičkih questova, kao i problemi sa AI-jem vaših saboraca pružaju prilično ravno, blunt iskustvo, koje neće dugo držati pažnju igrača naviknutih na epski karakter bazne igre. Aleksandar DINIĆ | | |