Nakon čitave decenije dominacije na svetskim top-listama najprodavanijih PC igara, Simsi nam stižu u novom ruhu. Već godinama unazad imamo situaciju da se među najprodavanijim igrama nađu po dva, tri, pa i više The Sims naslova. Uz World of Warcraft, Simsi predstavljaju neku vrstu zlatne koke PC industrije. Pred nama je The Sims 3, koji donosi mnogo toga, ali ima i nezahvalan zadatak da dostigne visoke standarde koje su postavili prethodnici.Originalni The Sims imao je ambiciju da nezahtevnim igračima ponudi igru za razbibrigu, u kojoj bi likovi koje oni vode mogli da rade ono što svakodnevno rade u životu – da se druže, jedu, rade, sastanče, piju i tako dalje. Koncept je bio prilično jednostavan, a doživeo je uspeh kakvom se verovatno niko nije nadao. Tokom ovih deset godina serijal The Sims stekao je kultni status, i to mu se mora priznati ma šta ko mislio o njemu. Trojka je imala ambiciju da unapredi one aspekte igranja koji su delovali anahrono, poboljša ono što je valjalo, obogati novim mogućnostima online interakcije i objedini sve to u celinu koja će predstavljati korak napred za serijal. Koliko su u tome uspeli? Odgovor na to pitanje nije jednoznačan i umnogome će zavisiti od vaših gledišta na The Sims naslove, kojih je mnogo, naročito ukoliko seuzme u obzir obilje ekspanzija. Glavni ciljevi igre, način i suština igranja nisu se (mnogo) promenili. The Sims 3 i dalje je, uslovno rečeno, igra koja nema pravi kraj. Vodite grupu likova kroz njihove svakodnevne dogodovštine, koje čine – život. Cilj igranja jeste socijalizacija i interakcija sa okolinom, a Trojka je, sasvim sigurno, donela određene novine i na tom polju, od kojih su neke od suštinske važnosti za drastično unapređenje iskustva u igranju i uopšte percepcije The Sims sveta. Simići će upoznavati druge stanovnike grada, ići na posao, jesti, obrazovati se, jačati, rasti i razvijati se. Vi ćete moći da kontrolišete svaki aspekt njihovog života – njihov izgled i karakteristike, kuće i nameštaj, obavljanje svakodnevnih poslova... Vi ste zapravo magična božanska ruka koja će određivati njihovu sudbinu.Uz obilje uobičajenih opcija vezanih za izgled, prilikom kreiranja likova susretaćete se sa dve stvari koje su od značaja za dugoročno uživanje u igranju. To su Personal Traits, tačnije osobine lika, i Lifetime Achievement, cilj kome će svaki od likova stremiti tokom svog života. Osobine lika birate između šezdesetak koje su u opticaju. Da li će lik biti pametan, nežan, romantičan ili šizofren, zaboravan, ćaknut – zavisi samo od vas. Osobine se dele na pozitivne i negativne. Niste ni u čemu ograničeni kada je u pitanju sistem osobina, ali preporučujemo i dodavanje negativnih osobina, jer će to doprineti zanimljivosti i rezultovati zabavnim momentima tokom igranja. Nikad ne možete reći kakvu će posledicu napraviti vaš rasejani lik i da li će njegova eksplozivna narav doći do izražaja u najnepogodnijem trenutku. Životni cilj takođe birate: ako vaš lik želi da bude genijalac, tražiće više obrazovanja, ako želi da bude sportista, tražiće više aktivnosti tog tipa. Ukombinujte to sa osobinama, pa ćete dobiti zle genijalce ili pobesnele sportiste pune eksplozivnog besa, a ovakvih kombinacija ima mnogo. Istovremeno, životni cilj može poslužiti kao neka vrsta završetka igranja: ukoliko želite, njegovo ostvarenje može značiti i kraj misije The Sims, ali ne verujemo da će se mnogo igrača opredeliti za ovu opciju. Početak igranja propraćen je obilnim tutorijalima i uputstvima. Veterani The Sims naslova će se veoma brzo snaći, ali će i početnici koji nisu imali ozbiljnijih dodira sa ovim svetom (ako takvih uopšte ima) biti u stanju da brzo pohvataju konce. Tu dolazimo do još jedne važne novine – The Sims okruženje je sada pravi, pravcati grad kroz koji se krećete po želji i vršite interakciju sa njegovim stanovnicima. Nema više razdvojenih okruženja, već je sve jedna integralna celina. Igranje bi bilo daleko teže da interfejs nije pregledan i funkcionalan. Nema toliko mikromenadžmenta oko svake, najbanalnije potrebe vaših likova. Kontrole su poboljšane, omogućena je laka rotacija objekata, što će biti od ogromne pomoći prilikom sređivanja doma. Grafika je čista i pregledna, ali je dizajn nekako previše „plastičan” za naš ukus. Ni prethodnici nisu baš bili ogledalo realnosti, ali utisak je da je serijal ovog puta otišao previše u „cartoonish” stil. Mnoštvo sitnica koje u jednom trenutku odaberete imaju primetan uticaj kasnije tokom igranja, i veoma je pohvalno to do kojih se nivoa razni elementi prožimaju. Frejmrejt je drastično poboljšan i ne dešava se da i na najjačim mašinama postoje primetna usporavanja u određenim momentima bez vidljivog razloga. No, i dalje ima usporavanja prilikom zumiranja i hitrih prebacivanja. Audio komponenta ponajviše zaslužuje kritike, a prvenstveno glasovi. Likovi i dalje mumlaju nerazumljivo, što u početku može delovati simpatično, ali vremenom počinje da ide na živce. Što se tiče online integracije, na raspolaganju vam stoje The Exchange, mesto za skidanje sadržaja, koje su osmislili drugi korisnici, kao i The Store, gde možete kupiti sadržaje koje je osmislio EA. Tu je i mogućnost snimanja i deljenja video zapisa iz same igre, kao i kreiranje sopstvenog The Sims 3 bloga. Ono što bi mogla biti najveća mana u očima veterana serijala The Sims jeste nepostojanje mnoštva različitog sadržaja, na šta su navikli kroz brojne ekspanzije za prethodne delove. Zasad ih u ovom delu nema baš mnogo, ali se to i moglo očekivati – The Sims 3 će služiti kao platforma koja će postepeno biti nadograđivana kroz brojne ekspanzije u godinama koje dolaze. Filip MAJKIĆ | | |