![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predstavljamo: IN2
Iako IN2 Beograd nema brz rast, on je stabilan – kako u pogledu poslovanja, tako i u oblasti ljudskih resursa
Iako je, pravno govoreći, izdvojen entitet, IN2 Beograd možemo smatrati regionalnom kompanijom budući da timovi koji su raspoređeni u 12 kancelarija u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji deluju ravnopravno i često zajednički učestvuju u realizaciji projekta od početka do kraja. Na našem tlu, IN2 je početne korake načinio implementirajući INvest2 – aplikacioni sistem za podršku društvima za upravljanje investicionim i dobrovoljnim penzionim fondovima i custody odeljenjima u bankama, a koliko je rešenje uspešno govori podatak da je do sada imalo preko 35 instalacija.
Rad u grupaciji ima svoje prednosti, a jedna od njih ogleda se u mogućnosti dobijanja velikih poslova u situacijama kada se u tenderskim uslovima traži visok nivo vrednosti projekata, veći broj uspešnih implementacija i ljudi koji će biti angažovani u radu.
Kada je o tehnologijama reč, kompanija u 60 odsto slučajeva primenjuje Oracle platformu ili rešenja čiji je i „Platinum partner”, 30 odsto je iz Microsoftove „fabrike”, dok se 10 odsto aplikacija razvija u open source tehnologijama. Rad na svim ovim tehnologijama zahteva sertifikovane stručnjake.
Stabilanost kao osnov dobrog poslovanja Prema rečima direktora kompanije, IN2 nema brz, već stabilan rast, kako u poslovanju, tako i u ljudskim resurima. Za šest godina postojanja na domaćem tržištu, kancelarija je ostala verna svojoj osnovnoj delatnosti – razvoju softvera i softverskih usluga, pa za sebe kažu da je znanje jedini proizvod koji prodaju. S druge strane, od prvobitnog tima koji je brojao tri člana, kompanija je za šest godina tu brojku uvećala dvanaest puta.
„Mala je fluktuacija zaposlenih, što je jako bitno za koheziju timova, kao i kvalitetan izlaz na projektu. Ovde nema neočekivanih dešavanja. Takođe, to je značajno i sa aspekta privatnog života. Od zaposlenih se stalno očekuje da se upravljaju prema radnim zadacima, a kada imate porodicu od velike je važnosti da posao u nekim situacijama prati vas.”
„Mi smo firma koja jako drži do napredovanja svojih ljudi, jer čovek koji se poslovno razvija i ima prostor za to je zadovoljan. Samim tim, naši zaposleni na taj način povećavaju sami sebi ugled i cenu”, objašnjava Miroslav. „S druge strane, vodimo računa i o tome ko nas i kako predstavlja jer, iako je uspeh pojedinca znak njegovog ličnog prosperiteta, on značajno utiče i na imidž kompanije”. Izbalansirani timovi Prilikom formiranja timova, u IN2 se trude da oni budu različito strukturirani tako da okupljaju članove različitog iskustva i znanja. „U nekom periodu svi gotovo podjednako učestvuju u realizaciji konkretnog projekta, ali ponekad čak i rotiramo uloge”, kaže Jovan. „Ja se trudim da i ljudi koji su na početku karijere, posle nekog perioda dobiju priliku da ostatku tima prezentuju dinamiku i rezultate rada. Tako i onaj ko je tek došao u tim ima mogućnost da predstavi napredak na projektu.” S druge strane, prema rečima Miroslava Savanovića, struktura projektnih timova je bitna i sa finansijskog stanovišta. „Težimo da i u tom pogledu optimizujemo rad na nekom projektu – da jedan iskusan inženjer vodi nekoliko manje iskusnih kolega. Na taj način se ostvaruje transfer znanja, a troškovi se smanjuju.” Pored domaćih kadrova, na mnogim projektima zajednički rade i inženjeri i konsultanti iz drugih članica grupacije. Teritorijalna podela u ovom smislu ne postoji, a zaposleni imaju mogućnost da iz jednog tima pređu u drugi. Ova pokretljivost je takođe jedna od prednost koje pruža velika organizacija. Od prakse do zaposlenja Kadrove IN2 popunjavaju diplomci tehničkih fakulteta – ETF-a, FON-a, FTN-a, PMF-a, Vojne akademije (smer informatika), ali i privatnih univerziteta. Budući da dobar procenat zaposlenih čine konsultanti, priliku za rad u kompaniji imaju i pojedinci koji su stekli znanje i iz oblasti ekonomije i finansija. Prema rečima direktora, danas je pitanje zapošljavanja i dolaženja do kvalitetnih kadrova u IT sektoru postalo kritično. Velika potražnja i odliv stručnjaka u inostranstvo učinili su iskusne inženjere manje dostupnim. „Teško je naći i juniora i seniora. Već na fakultetu se zna ko je perspektivan i dobar i njega profesori preporučuju svojim kolegama u firmama ili firmama koje i sami imaju, pa nije jednostavno doći do kvalitetnog kadra. Mi pokušavamo da kroz određene vidove studentske prakse i saradnje sa fakultetima dođemo do ljudi u koje želimo da investiramo vreme i resurse.” Tako je Jelena Lazarević, bivša studentkinja Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, već mesec dana na poziciji mlađeg BI (Business Intelligence) konsultanta. „Nakon studentske prakse i 12 meseci „part time” rada tokom poslednje godine master studija, prešla sam iz Novog Sada u Beograd i zvanično počela staž u IN2. Pored toga što je firma regionalna i projekti na kojima radimo veliki, jedna od stvari koja me je zadržala ovde je dobar timski rad i saradnja sa starijim kolegama. Seniori su uvek raspoloženi da prenesu znanja, otvore puteve, a pored toga ti daju slobodu da možeš i sam da se iskažeš.” Osim ovog vida zapošljavanja, IN2 je stalno otvoren za prijem novih ljudi koji se mogu prijaviti preko web aplikacije na njihovom sajtu. Selekcija se vrši u tri kruga, a kompletan kadrovski proces se obavlja na nivou Grupe. U zavisnosti od pozicije za koju kandidat aplicira, uključuju se i lokalni stručnjaci iz konkretne oblasti. Za svakog novog člana kolektiva, kompanija kao obavezan podrazumeva i institut probnog rada. „Ponuda za posao je vrlo detaljna, sa istaknutim radnim uslovima, očekivanjima i ciljevima za prvu godinu rada. To je probni period i za novozaposlenog i za kompaniju, kako bi se obe strane uverile da je saradnja u skladu sa očekivanjima”, ističe Miroslav. Zavisno od potrebe i novih projekata, IN2 pravi planove u pogledu zapošljavanja. Prema rečima direktora beogradske kancelarije, kompanija će sigurno rasti, prateći trend koji je bio zastupljen od osnivanja. Prethodnu godinu IN2 grupa sa svim svojim ograncima zatvorila je vrlo uspešno sa prihodom od preko 25 miliona evra i preko 500 zaposlenih. Akvizicija kompanije Actavia iz Beograda, koja je preimenovana u IN2 Dynamics, jasan je pokazatelj da se dometi poslovanja na našoj teritoriji šire, pa je logično očekivati da će ovaj regionalni IT lider u budućnosti uvećavati resurse – kako finansijske, tako i ljudske. Jelena SLOVIĆ |
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |