Već dve godine, sa više od 45 miliona igrača svakog meseca na Facebooku i godišnjom zaradom od pola milijarde dolara, Candy Crush Saga jedna je od najpopularnijih igara na svetu. Sa druge strane, čak i pored svih derivata Angry Birdsa, nastavaka, spin-offa, merchandisinga i saradnje sa drugim velikim franšizama (Star Wars, Transformers) Roviova godišnja zarada je tek oko trećine Kingove (vlasnik i operater Candy Crush franšize). Izgleda da je neko u Roviu odlučio da je vreme za direktni napad na konkurenciju i to sopstvenom „slatkom” connect igrom – pred nama je Jolly Jam.Od prvog kontakta sa ovim naslovom jasno vam je šta je bila zvezda vodilja dizajnerskog tima Rovio Stars – napraviti simpatičnu igru koja će da se svidi što većem broju igrača, a najviše deci. Ceo igrački svet kroz koji se krećete izgrađen je od slatkiša, poput Sugar Rusha iz filma „Wreck-it Ralph”, halapljivih snova Homera Simpsona ili, naravno, samog Candy Crusha. Svaki nivo stavlja pred vas tablu sa obiljem raznobojnih gumenih bombona, a spajate ih tako što ih uokvirite u pravougaonik tako što od gumenog bombona u jednom uglu zamišljenog pravougaonika prstom povučete do dijagonalno suprotnog ugla i bombona iste boje. Kada podignete prst sa touchscreena sve bombone iste boje, kao i one u uglovima koje ste izabrali nestaju. Minimalni broj gumenjaka koje možete da spojite je dva, a maksimum je ograničen veličinom igračkog polja. Ipak, najbitnije kombinacije su one kada se u vašem pravougaoniku nalazi pet, šest i sedam bombona izabrane boje jer tada nastaju specifični specijali: detonacija susednih osam polja, brisanje celog reda ili pak uništavanje svih bombona jedne boje na ekranu.  | Nakon jednostavnih uvodnih nivoa, stvari se znatno komplikuju preprekama na igračkom polju koje ograničavaju dimenzije vaših pravougaonika, zatim zaleđenih ili vezanih bombona kao i šarenih čudovištanaca koja skaču po tabli i jedu bombone u svojoj boji. Zavisno od vrste nivoa, na vama je da sakupite određen broj specifičnih bombona u ograničenom broju poteza, da čišćenjem table omogućite specijalnim predmetima da padnu sa ekrana ili da spajanjem bombona pobedite bossa koji vam neprestano pravi prepreke. Mikrotransakcije pokazuju svoju ružnu glavu tek na posebnim „kapijama” kada ili čekate dvocifren broj sati za otključavanje jedne od više brava ili trošite, pogađate već, kristale koji se najbrže dobijaju zamenom za zelene novčanice. Ipak, ovaj naslov može sasvim komotno da se igra bez ikakvog plaćanja, a sa sobom nosi toliko šarma i zabave da će sasvim sigurno oduzeti deo igračkog kolača od Candy Crusha.Dragan KOSOVAC | | |