Koliko ste puta čuli da neko delo umetničko-zabavne sadržine pruža zabavu za sve pare? Dobre igre tradicionalno vrede više nego što koštaju, pogotovo ako ih ukradete (ha-ha-ha-ha), ali najbolje od njih daju ekstremno nesrazmeran količnik keša i zabave. Fantastični FTL, recimo, koji je svaki čas na popustu, može se nabaviti za evro ili dva i lako može da vam pojede celo leto koje ćete doveka pamtiti po hipersvemirskoj plovidbi umesto po paradajz-turizmu. Interstellaria (10 evra) spada u isti plemeniti soj jeftinih igara koje vam vezuju pogled i monopolišu um, mučeći vam savest koja je svesna da posao i porodica trpe zbog vašeg zamajavanja. Iako po svim atributima spada u nižu klasu od FTL-a, Međuzvezdariju i te kako vredi igrati, pogotovo tokom letnje oseke naslova višeg profila.Interstellaria spada u plemeniti soj jeftinih igara koje vam vezuju pogled i monopolišu um, mučeći vam savest koja je svesna da posao i porodica trpe zbog vašeg zamajavanja. |
Interstellaria nema nikakve veze s filmom „Interstellar”. Ovo je sandbox svemirska indie igra koja u sebi sadrži komad FTL-a, segment Starflighta, neke elemente Terrarie i Starbounda i čestice Star Controla 2, Privateera i Freelancera. Taj vrlo simpatičan retro hibrid krase fantastična EGA grafika, trokanalni zvuk i estetika koja je pobegla iz 1992. godine, tako da ukoliko spadate u mrzitelje retroa, možete odmah upaliti retro-rakete i sleteti na neki drugi tekst iz bogate avgustovske ponude. Putovanje debelim svemirom, trgovina, izleti na nebeska tela, borba u svemiru i na planetama, skupljanje loota, novca i nadograđivanje opreme plovila i posade... Svemirska sandbox zabava dopunjena je pričom o misterioznim alienima koji otimaju koloniste širom naseljenog svemira, što u kombinaciji sa striktno definisanom zvezdanom mapom čini prvi atribut koji je razlikuje od FTL-a – ovde se svaka partija odigrava u identičnom okruženju i okolnostima te kad igru jednom pređete, nećete imati motivaciju da joj se još trideset puta vratite. Druga krupna razlika tiče se karaktera igre jer Interstellaria nije roguelike, već sandbox avantura u kojoj je poziciju moguće snimati i učitavati po želji, što eliminiše veći deo izazova koji vam je pružao FTL i smanjuje količinu leptirića u stomaku tokom igranja.Sandbox svemirska indie igra koja u sebi sadrži komad FTL-a, segment Starflighta, neke elemente Terrarie i Starbounda i čestice Star Controla 2, Privateera i Freelancera. |
Hajde sad da malo pohvalim igru nakon ovih blagih pokuda... Sloboda kretanja i akcije bez vremenskog ograničenja omogućava vam da se lagano i opušteno otisnete na daleke obale i radite stvari po svom nahođenju. Jedan od osnovnih izbora tiče se kombinacije sakupljanja resursa i trgovine ili lukrativne ali opasnije piraterije. Kompletna akcija odigrava se u 2D ravni u kojoj (sa strane) posmatrate presek broda i kontrolišete posadu postavljanjem na komandne konzole (navigacija, naoružanje, senzori, inžinjerija...), slanjem u reparaciju brodske oplate i opreme i slično. Svaka aktivnost koju vrši duže vreme članu posade podiže odgovarajući skill, tako da iskusna posada i brod kršinu može da učini respektabilnim. Pored manipulacije posadom u svemirskim brodovima, ekipu ćete neposredno kontrolisati i tokom planetarnih ekskurzija, mada se tamo neki procesi mogu i automatizovati. Recimo, ako vam je posada dobro opremljena i naoružana, možete kliknuti na komandu za automatsko „selvidžovanje”, nakon čega će se momci i devojke razviti u strelce i početi s demontažom i prikupljanjem svega što se može prodati – od cveća, preko minerala i retkog kamenja, do fragmenata informacija koje ekstrahuju iz kompjuterskih terminala. Skoro svaka planeta u igri nudi različiti „biom”, urbane ili ruralne motive, kao i različite zverčice koje će pokušati da se oslade vašom kožom. Na svaku pretnju od strane neprijateljske flore i faune vaši puleni odgovoriće vatrom ili hladnim oružjem, mada se najkorisnija taktika svodi na početno (ručno) čišćenje terena, posle kojeg na miru možete automatizovati otimanje. Za razliku od Terrarie i Starbounda, ovde nema kopanja i krčenja terena, ali zbog toga ekskurzije traju petnaestak minuta umesto petnaestak sati... Prostora za akciju van brodova imate i tokom slučajnih susreta u svemirskim prostranstvima. Povremeno ćete nabasati na napuštenu stanicu, brod ili šupalj asteroid i poslati ekipu da izvidi situaciju i rekreativno se naotima robe.Prilično solidna igra koja će vam u jednom (ali vrednom) prolazu ponuditi mnoge svemirske slasti, šteta što nije nasumičnija pa da zabava potraje malo duže |
Kupovina i opremanje posade i brodova osnovni su element napredovanja u igri. Pored budženja „glavnog” broda, igra vam dozvoljava da napravite flotu od nekoliko letelica, što vam podiže borbenu efikasnost i kapacitet tereta koji možete da ponesete. Kao i sve ostalo u igri, i svemirske borbe se izvode u realnom vremenu. Manevrisanje i otvaranje vatre pratićete na radarskom ekranu ispod glavnog preseka broda, izbegavati protivničku paljbu i plasirati svoj ubojni tovar. Ova lagana real-time strategija igraču dozvoljava veliki luft za individualni skill, tako da slabo naoružan brod nije izgubljen slučaj koji mora da pobegne ili umre (FTL). U prvoj nedelji nakon izlaska igre, na čijem testiranju je nastao ovaj tekst, Interstellaria je igra koju muče raznovrsni tehnički problemi. Mene su izrazito nervirali bagovi vezani za skaliranje objekata u rezolucijama višim od 1080p. Često se dešavalo da se polovina broda nakon sletanja na svemirsku stanicu „utopi” u pozadinu, što je ekstrakciju posade, trgovinu i razgovor sa NPC-jevima učinilo nemogućim. Autori igre bi morali da porade i na optimizaciji interfejsa, koji je prilično nezgrapan, pogotovo u sferi prebacivanja posade i opreme s broda na brod. Interstellaria je prilično solidna igra koja će vam u jednom (ali vrednom) prolazu ponuditi mnoge svemirske slasti. Šteta što nije nasumičnija pa da zabava potraje malo duže. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |