Nakon uspešne kampanje na Kickstarteru i dve godine u Steam Early Access programu, Legends of Eisenwald je početkom jula konačno dobio svoju finalnu, release verziju. Iako u najavama igre piše da se radi o avanturi sa elementima RPG-a i taktičkim borbama, već od prvog kontakta sa njom biće vam očigledno da je autorima velika inspiracija bio rebootovani serijal King’s Bounty iz Katauri Interactivea. Ipak, ne radi se o čistom klonu, već su dizajneri Eisenwalda napravili sopstvenu, jedinstvenu mešavinu prepoznatljivih mehanika.Srednjovekovna avantura sa elementima RPG-a i poteznim borbama. |
Pomalo čudno za igru koja potiče iz istočne Evrope, okvirna priča nije ukorenjena u slovenskoj mitologiji, već je okrenuta germanskim srednjovekovnim zemljama. Sem toga, okrenuta su i leđa high fantasy stereotipima kao što su zmajevi, magija i prepoznatljivi bestijarijum fantastičnih stvorenja. Ova igra obitava u sopstvenom interesantnom okruženju koje najviše liči na realan srednji vek u kom su neke od tipičnih predrasuda iz tog perioda ipak istinite. Dok je naslovna Gvozdena šuma mesto iz legendi, autori su inspiraciju za svoj fiktivni region u koji je smeštena ova igra pronašli u drevnoj Saksoniji – Anhaltu. Sama radnja okreće se oko familije Von Lahnstein čiji naslednik (vaš lik) je dugo bio odsutan od kuće. Po povratku iz avantura kroz okolne zemlje saznajete da su vazali vašeg oca otkazali poslušnost i da se političko uređenje regiona menja. Na vama je da otkrijete šta se desilo i da ponovo uspostavite vlast nad svojim domenom. Osnovni kontakt sa Legends of Eisenwaldom ostvarujete, kao kod pomenutog King’s Bountyja, preko velike strateške mape sveta po kojoj se vaš lik i njegova družina, kao i grupice NPC seljaka, vitezova ili bandita, kreću u realnom vremenu. Kada sa neprijateljski raspoloženom grupicom započnete bitku, sve se seli na taktičko bojno polje, podeljeno na heksove, na kom će vaša družina da odmeri snage sa protivnicima u poteznom režimu. Dok neke igre kao što je serijal Total War stavljaju na bojište nepregledne stotine vojnika, a druge kao slavni Heroji predstavljaju jednom jedinicom veliki broj stvorenja u stacku, Eisenwald svojim pristupom najviše podseća na serijal Disciples gde vodite malu grupu pojedinaca.Nedostatak finalnog poliranja i šminke sprečava ovu igru da bude instant hit. |
Zapravo, veliki deo atmosfere Eisenwalda oslanja se upravo na to da ne vodite gargantuansku armiju nego družinu avanturista. Sem vašeg lika, u družini možete da imate još jedanaest članova koji su podeljeni u tri grupe. U prvom redu su klasični pešadinci koji se bore prsa u prsa, u drugom su strelci i u trećem podrška u vidu sveštenika ili vidarki koji će da pojačaju i izleče članove koji su uključeni u direktnu borbu. Na ovaj način su podeljeni i vaši likovi. Naime, na početku igre birate ko je vaš naslednik zemalja Von Lahnsteina. Na prvom mestu je vitez, koji je klasičan oklopljeni meleer, baronesa je strelac, a mistik je učenjak opremljen onim što u Eisenwaldu prolazi kao „magija”. Svaki lik, bilo da je u pitanju vaš alter ego ili neka od jedinica iz družine, stiče iskustvo i može da se unapredi u pet stepena, sa jednim račvanjem između drugog i trećeg stepena. Unapređivanje vašeg lika je ipak detaljnije zahvaljujući izboru veština koje stiče sa svakim nivoom. Takođe, svaki lik ima prepoznatljive slotove za oružje, oklope i prateću opremu.Ako su vam se dopale nove igre iz serijala King’s Bounty, onda prosto ne smete da zaobiđete Legends of Eisenwald. |
Same bitke imaju svoj jednostavni set pravila koja otvaraju interesantne taktičke opcije. Redosled aktivnosti u bici određuje inicijativa na koju utiču veštine vašeg heroja, ali i oprema vaše družine (što je teži oklop inicijativa je manja). Svaka jedinica može da se pomera koliko god heksova želite, ali uvek morate da napadate najbližeg dostupnog neprijatelja. Na ovaj način su krhki strelci i podrška zaštićeni iza frontalnog oklopnog bedema pa se uspešne taktike načelno svode na otvaranje protivničkog boka kako biste rano mogli da mu zaustavite hilere i strelce. Činjenica da svaka jedinica nije bezimeni član velike vojske, već lik sa svojim imenom kog ste pratili i unapređivali kroz brojne bitke dodatno vas vezuje za vašu družinu. Srećom, smrt pojedinca u Eisenwaldu nije stalna, sve dok neko preživi bitku i stigne do neke od lokacija na mapi gde možete da izlečite članove družine. Taktika nije sve, ima nečeg i u logistici. Održavanje družine je veoma bitno, pogotovo na početku igre kada je malo i saboraca i sredstava. Jedinice koje regrutujete dele se na one koje vam se pridružuju iz lojalnosti i na plaćenike koji zahtevaju da im svakog dana date određenu sumu zlatnika. Kako broj lojalnih pratilaca direktno zavisi od snage vašeg kraljevstva, za uspešno vojevanje je neophodna upotreba plaćenika. Na mapi su raspoređene brojne lokacije na kojima možete da regrutujete nove članove, nabavljate opremu i pričate sa lokalnim stanovništvom svih staleža u cilju prikupljanja informacija ili izvršavanja zadataka neophodnih za ostvarivanje vašeg primarnog cilja. Ako vam dopadljiva grafika i robusna mehanika nisu ukazali na to koliko je truda uloženo u stvaranje ove igre, onda će to da učine upravo ti dijalozi za brojnim likovima u igri. Legends of Eisenwald nije avantura u uskom smislu te reči, ali je više nego bogata radnjom, obrtima, glasinama, pozadinskim pričama i legendama pa je sasvim razumljivo zašto autori pominju i ovaj žanr pri opisivanju svog čeda. Nedostatak finalnog poliranja i šminke sprečava Eisenwald da bude instant hit. Ipak, ovo je više nego solidna i ozbiljna igra pa ako su vam se dopali novi naslovi iz serijala King’s Bounty onda prosto ne smete da zaobiđete Legends of Eisenwald. Dragan KOSOVAC | | |