![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||
Izrada trodimenzionalnih i animiranih objekata za Web
Jedan od programa koji zadovoljava ove uslove nosi naziv Crystal 3D Impact Pro. To je specijalizovan program za kreiranje trodimenzionalnih objekata i animiranog teksta. Njegovo korišćenje je toliko jednostavno da je za samo nekoliko minuta moguće napraviti efektne 3D objekte, logoe i animacije. Program u sebi sadrži „čarobnjake” koji korisnika usmeravaju kroz ceo proces izrade 3D objekta ili animacije. Taj proces se sastoji iz pet delova koji obuhvataju izbor osvetljenja, unos teksta, odabir oblika ivica, materijala i kretanja koje će izvesti kreirani objekat. Kako bi se korisnicima što više olakšao rad, u programu je za svaki od ovih delova predefinisano preko 100 efekata. Broj ovih efekata je sasvim dovoljan za skoro neograničen broj kombinacija i njihovo korišćenje može višestruko da ubrza proces izrade. Takođe u programu se nalazi i veliki broj već kreiranih 3D objekata sortiranih po kategorijama. 3D Impact poseduje alate za kreiranje 2D i 3D objekata, kao i napredne opcije za rad sa 3D objektima. On podržava lepljenje materijala na objekat, mapiranje odsjaja, transparentnost, refleksiju i druge efekte. Autori programa su se trudili da pri animacijama ispoštuju sve zakone fizike tako da je realističnost zagarantovana. Interesantno je da program ima real time rendering, tako da je u svakom trenutku moguće videti kako napreduje izrada nekog objekta. Na taj način korisnicima je još više olakšan proces dizajniranja. U programu postoji četiri metode renderovanja. Prvi i najbrži metod predstavlja kreiranje poligona oko žičanog modela. Drugi metod se naziva „Gouraud” i on izračunava boju i svetljenje u tačkama preseka žičanog modela i nakon toga interpolira te vrednosti u okolnim tačkama. Ovaj metod renderovanja je kvalitetniji ali i dalje dosta brz. Međutim sa njim nije moguće raditi senčenja objekata. „Phong shading” metod predstavlja još jedan korak napred. On izračunava boju i osvetljenje svake tačke objekta. Modeli renderovani ovom metodom počinju da izgledaju realistično, ali to se naravno odražava na vreme renderovanja. „Best Quality Rendering” je jedini metod koji daje refleksiju na objektima i jedini uzima u obizi interakciju između objekata, okoline i izvora svetlosti, ali shodno tome za njegovo izvođenje je potrebno najviše vremena. U svakom slučaju, korisnik može da odabere odgovarajući metod renderovanja objekta u zavisnosti od namene i željenog kvaliteta. S obzirom da je 3D Impact predviđen i za pravljenje 3D efekata na Web stranicama, poseduje i neke mogućnosti koje se ne mogu pronaći u drugim programima slične namene. On omogućava vizuelno i interaktivno podešavanje kvaliteta boja i veličine rezultujućeg fajla. To znači da korisnik može sam da odabere najbolji odnos veličina fajla i kvaliteta animacije. 3D Impact po svojim mogućnostima ne može da se meri sa profesionalnim programima slične namene. Ipak, njegove mogućnosti su dovoljno velike da zadovolji manje zahtevnije korisnike. Međutim, najveću upotrebnu vrednost mogao bi da ima kod korisnika koji nemaju mnogo znanja i iskustva u radu sa grafičkim programima, jer im omogućava da uz minimalan trud ostvare veoma dobre rezultate. Branislav BUBANJA |
| |||||||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |