![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Radnja igre odvija se u ne tako dalekoj budućnosti u kojoj Road Wars predstavlja najpopularniji sport i omiljeni vid zabave miliona ljudi. Radi se o, slikovito rečeno, NASCAR trkama u kojima učestvuju stara vozila, specijalno adaptirana i naoružana samonavodećim projektilima i mitraljezima. Na početku, igrač se odlučuje za jednog takmičara, odnosno automobil, i započinje seriju takmičenja, solo trka i šampionata. Trke se odvijaju na osam staza koje se razlikuju po ambijentu, vremenskim uslovima, konzistenciji puta i drugim manje bitnim detaljima. Road Wars se prilično razlikuje od većine sličnih igara. Prvo, tokom takmičenja interakcija između likova se kontinuirano razvija. To znači da će vaši protivnici dobro zapamtiti svaki metak i projektil koji im uputite tokom trke, kako bi vam u sledećem krugu takmičenja vratili milo za drago (ako ih propisno iznervirate, zaboraviće na sopstveni plasman i daće sve od sebe da vas rasparčaju na stazi). To u prevodu znači da oružje treba koristiti samo u krajnjoj nuždi i to samo u situacijama kada ste sigurni u pogodak. Drugo, pojedini likovi tokom igre uživaju specijalan tretman, kao što, recimo, Mehaničar (jedan od takmičara) dobija popust pri kupovini delova i popravci vozila. Fizički model je mnogo krući nego u arkadnim vožnjama na kakve smo navikli – ne tolerišu se ni najmanje greške, a ulazak u oštru krivinu pod gasom neminovno će rezultovati gubitkom kontrole nad vozilom. U težnji za što realističnijim izvođenjem čak se i preteralo – teško je, ako ne i nemoguće koncentrisati se u isto vreme na stazu i protivnike koje treba pogoditi. Pri tom svako izletanje sa staze uzrokuje veliki zaostatak i neizbežno nerviranje, a dva ili tri lapsusa lišavaju vas svake šanse za pobedu u trci. Mišljenja smo da bi mekši fizički model obezbedio bolju igrivost i omogućio akciji da izbije u prvi plan, naročito zbog toga što ni osećaj brzine nije najbolji (Speed Busters u tom smislu nema premca). Staze su fino dizajnirane i na svakoj se, pored glavne trake, nalaze i prečice koje su konstruisane u obliku tehnički zahtevnijih deonica s prikrivenim zamkama – shodno izreci „preko preče, naokolo brže”. Osim toga, staze se aktivno „bore” protiv takmičara – na svakoj od njih nalaze se skrivena oružja koja će vas pogađati kad se najmanje nadate. Dakle, čak i da vozite bez greške i da vas protivnici potpuno poštede, ne možete proći bez oštećenja, makar minimalnih. Dobra strana igre je i široka mogućnost unapređenja i modifikacije vozila – možete dodati sve, od farbe do novih oružja, boljih guma i oklopa (naravno, sve ima svoju cenu). Između trka morate popravljati oštećenja koja drastično degradiraju performanse vozila. Ukoliko nemate dovoljno novca za popravku, morate voziti skršenu krntiju (i završiti na poslednjem mestu) ili časno propustiti trku. Multiplayer režim igre obuhvata LAN, Internet i direktno kablovsko, odnosno modemsko povezivanje. Grafika je pristojnog kvaliteta, mada nije sjajna. Engine lepo detektuje i automatski podešava parametre prikaza u zavisnosti od snage procesora i brzine kartice (hardverski zahtevi su za ovaj žanr neuobičajeno niski). Dizajn staza je korektan, a od specijalnih efekata treba izdvojiti iscrtavanje dima, svetlećih raketa i eksplozija. Kvalitet tekstura, s druge strane, nije u skladu s najvišim standardima, a pozadinski objekti su prilično traljavi. Tokom ponovljenih snimaka kamera se postavlja na, u najmanju ruku, čudne lokacije (unutar zgrade, na primer), ne pružajući dovoljnu preglednost. Muzička podloga dekoncetriše svojom monotonošću, dok su zvučni efekti nešto kvalitetniji. Road Wars možda nije idejno sveža, ali je svakako zabavna akciona simulacija vožnje koja zavređuje punu pažnju. Širok izbor vozila i staza, uz odličnu AI rutinu garant su dugotrajne zabave. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |