TEST PLAY<>
032001<><>

Clive Barker's Undying

Horor, jedan od najeksploatisanijih žanrova u svetu igara za PC i konzole, ujedno je i pravac sa najviše banalnosti. Gotovo svaka „horror” igra svodi koncept virtuelne strave i užasa na omladinsku varijantu pojednostavljenog pristupa strahu, gubeći iz vida činjenicu da se kvalitetni filmski suspens i istinska strava grade kroz nagoveštaje i iščekivanje. Akcione sekvence trebalo bi da, poput kratkih katarzičnih rafala, u trenutku isprazne emocionalni naboj (napunjen kroz seriju nagoveštaja), a ne da postanu dominantni element krčenja puta kroz igru. Half Life i Alien Vs Predator, iako u osnovi SF shooteri, svoje najbolje momente ostvaruju upravo na ovaj toplo/hladni način, koristeći kombinaciju napetog iščekivanja i neizbežne konfrontacije, vrteći je u sve intenzivnijem krugu ka neumitnoj kulminaciji. Pomenute igre, iako remek dela, ipak su plod rada manje-više amaterske grupe talentovanih entuzijasta, a ne umetnika-profesionalaca; kombinacija Holivuda, dobre literature i 3D enginea ponekad ispadne dobra „sama od sebe”.

Međutim, autori Undyinga nisu hteli ništa da prepuste slučaju. Od samog početka, za razvoj igre, scenario i opšti „look & feel” bio je zadužen Klajv Barker, uz Stivena Kinga sigurno najznačajniji horor pisac današnjice. Idejni autor filmskog serijala Hellraiser izvrsno se snašao u ulozi kolovođe projekta u ovom (za njega) potpuno novom okruženju, projektovavši igru koja u svakom pogledu pleni kvalitetom. S obzirom na jalovu post-božićnu sezonu na tržištu i odustvo značajnih naslova, plod njegovog rada ima još jači efekat.

Smeštajući vas u čizme Patrika Galoveja, irske varijante Dilana Doga iz dvadesetih godina prošlog veka, igra će vas na samom početku upoznati sa burnom prošlošću ovog pustolova: bivši „specijalac” iz Prvog svetskog rata, pod nerazjašnjenim okolnostima proteran iz Irske, zarađuje za hleb kao detektiv paranormalnih pojava (koje se, doduše, tada nisu nazivale „paranormalnim”). Sa zakašnjenjem od šest meseci dobija pismo od svog bivšeg komandira Džeremaje Kovenanta, koji ga moli za pomoć u rasvetljavanju čudnih pojava na porodičnom imanju. Galovej stiže u poslednjem trenutku: Džeremaja umire od nepoznate bolesti, svi članovi porodice su mu preminuli pod čudnim okolnostima, a stari porodični zamak na obali polako prestaje da bude idilično mesto za miran život...

Pored izvrsnog scenarija i fascinantnog bogatstva sadržinskih elemenata, glavni generatori izvrsne atmosfere Undyinga jesu grafika i zvuk. Bazirana na modifikovanoj varijanti Unreal Tournament enginea, igra je pravi praznik za oči.Okruženje mračnog porodičnog zamka urađeno je do perfekcije, sa detaljnošću koju nije postigla nijedna igra urađena u (objektivno modernijem) engineu Quakea 3. Volšebna igra svetlosti i senke, prelasci iz enterijera u eksterijer i obrnuto i uverljiva arhitektura velike srednjovekovne građevine služe kao izvrsna podloga za akciono „meso” igre. Zvuk se skladno nadovezuje na vizuelnu komponentu, gradeći jedan od najjezivijih i najintenzivnijih audio doživljaja koji smo ikada iskusili. Zvuci kiše, vetra, zavijanja u daljini, škripe vrata i drvenih podova, odzvanjanje u mermernim holovima i krkljanje protivnika koji vam se približavaju znaju da napumpaju atmosferu do neslućenih granica. Bez preterivanja se može reći da ovaj segment igre staje rame uz rame sa System Shockom 2.

U sukobu s najrazličitijim kreaturama Patrik Galovej koristi prilično neuobičajenu kombinaciju istovremene upotrebe oružja i ofanzivno/defanzivnih magija. Leva ruka mu je rezervisana za neko od klasičnih (revolver, dupla sačmara) i unikatnih oružja (Tibetan War cannon, neka vrsta raketnog lansera koji ispaljuje ledene gromade), dok pomoću desne ispaljuje magije (čarolije troše mánu koja se, na sreću, automatski i veoma brzo popunjava). Na samom početku raspolažete samo sa „scyingom”, nekom vrstom pandimenzionalnog osmatranja pomoću koga na izvesnim lokacijama možete videti događaje koji su se desili pre vašeg dolaska (na šta će vas upozoriti apokaliptično mrmljanje sa svih strana); kasnije ćete dobiti i ofanzivne magije (ectoplasm), kao i nekoliko zaštitno-pomoćnih (haste, shield...). U globalu, takav način borbe veoma podseća na Jedi Knight i paralelno korišćenje Sile i naoružanja.

Neprijatelji su posebna priča: u pitanju su najuvrnutije kombinacije satrapa iz gotovo svih najznačajnijih svetskih mitologija, koje će vas saletati kada se najmanje budete nadali. Na početku će vam zadavati prilično problema (municije za pištolj nema u izobilju), ali će paralelno vašem napretku postajati sve lakši plen (pogotovo kada nađete Kosu, najjače oružje za blisku borbu u igri).

Fenomenalno režirani zaplet odmotavaće se kroz scene urađene u engineu igre, zaokružujući sve pomenute elemente u skladnu i uzbudljivu celinu. Nalik na interaktivni horor film ili dobar roman s vama u glavnoj ulozi, Undying će vam pružiti iskustvo koje se po intenzitetu čiste strave, užasa i klaustrofobije može meriti samo sa System Shockom 2. Jezivije od njega mogu da budu samo restrikcije Elektroprivrede Srbije.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Clive Barker's Undying
Šta mislite o ovom tekstu?
Oni
Heist
America: No peace Beyond The Line!
Age of Sail II
The Legend of the Prophet & the Assassin
Dracula 2: The Last Sanctuary
Riddle of the Sphinx
SimCoaster
X-Plane
Carnivores: Ice Age
Insane
Ducati World Racing Challenge
Kawasaki: Fantasy Motocross
NBA Live 2001
Pizza Connection 2

MINIMUM:
Pentium 2/400 MHz, 64 MB RAM-a, D3D/16 MB
OPTIMUM:
Pentium 3/800 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/32 MB

92

Softver ustupio „NT soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera