![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Čim se pogleda ovo ostvarenje južnokorejske firme „Phantagram” prvo pomislite da je u pitanju klon Starcrafta u fantasy okruženju koje previše podseća na Warcraft, a nakon što vidite takozvane RPG nivoe shvatite da je kao inspiracija poslužio i Diablo. Da bi se razumelo zašto su tvorci Kingdom Under Firea toliko opčinjeni „Blizzardovim” naslovima potrebno je poznavati okolnosti pod kojim je ova igra nastala. Nakon što se pojavio Starcraft: Brood War, cela Južna Koreja je jednostavno poludela, prvo za Starcraftom, a zatim i za svim ostalim „Blizzardovim” ostvarenjima. Očigledno je da su u „Phantagramu” pokušali da u gotovo svemu kopiraju svog kalifornijskog idola: izvođenje, duboka priča i lepe video sekvence su tu, ali su takođe prisutni i nedovoljna izazovnost, kao i igračka atmosfera koja nikako ne može da se meri sa „Blizzardom”. Kingdom Under Fire je ipak daleko od toga da bi mogla da se okarakteriše kao loša igra. Dovoljno je inovativna da vas zadrži pred monitorom, a skrimish i multiplayer misije su veoma zabavne. Na žalost, par čisto tehnničkih propusta narušavaju ukupni utisak. Kingdom Under Fire nije čista strategija u realnom vremenu, već prati trend uvođenja RPG elemanata. Tako svaka jedinica koju napravite u toku igre može da skuplja iskustvo i sa svakim nivoom poboljšava napad, odbranu, izdržljivost i magijsku sposobnost. Za razliku od igre Warlords: Battlecry! u kojoj su jedinice slično napredovale, u Kingdom Under Fire nemate mogućnost prenošenja običnih jedinica u sledeću misiju tako da nemorate preterano da pazite na svaku pojedančnu jedinicu. Još kada se uzme u obzir obilje resursa na svakoj mapi, gotovo uvek će vam biti lakše da naštancujete gomilu novih jedinica i pošaljete ih na neprijatelja bez razmišljanja nego da se zamajavate mikromenadžmentom bitaka. Ono što ovoj igri daje dubinu i natprosečni stepen identifikacije jesu heroji. Ove jednice su izuzetno snažne i poseduju specijalne veštine što će ih činiti osnovom vaših borbenih snaga. Heroji prenose sve svoje stečeno iskustvo u sledeću misiju. Pored toga što im se povećava snaga i otpornost, oni vremenom stiču nove sposobnosti ili magije. Iako ćete u toku kampanja kotrolisati nekoliko sporednih heroja kao što su vitez Gernot Von Rechersberg ili varvarin Russelaunt, dve kampanje sa po dvadeset misija prate sedam „glavnih” heroja. Na strani dobra to su mladi ratnik Currian, Moonlight, najmoćniji živi mag i misteriozni Kiether, vođa legendarnih Xok vitezova. Crnu legiju predvode četiri heroja, vaskrsli pali Xok vitez Rick Blood, vampir Richter, džinovski ogar Likuku i lukavi lič Amaruak. Još u prvom Warcraftu naizmenično ste igrali klasične RTS misije sa izgradnjom baze i squad-based misije u kojima ste morali da izvršite zadatak sa malim brojem jedinica. Kingdom Under Fire podiže squad-based komponentu na drugi nivo uvođenjem takozvanih RPG nivoa. U toku ovih misija ćete u Diablo-stilu voditi do tri heroja. Za vreme RPG sekvenci vaši heroji imaju iste sposobnosti i karakteristike kao i u RTS misijama, ali imaju i inventar tako da možete da ih opremite sa četiri predmeta. Iako u narednoj RTS misiji nećete moći da pogledate u inventar i dalje ćete dobijati sve bonuse od predmeta koje nosite. Heroji, nažalost, vremenom postaju previše snažni i još više olakšavaju ovu strateški prilično jednostavnu igru. AI ne predstavlja ni najmanji izazov što je šteta jer su jedinice odlično izbalansirane. Da bi otežali igranje, programeri su izostavili mogućnost proizvoljnog snimanja pozicije, kao i mapu u RPG misijama koja bi olakšala orijentaciju. Kingdom Under Fire je samo još jedan naslov koji će vam prekratiti vreme dok čekate na Warcraft III i lepo će vas zabaviti ako ne budete previše očekivali. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |