TEST PLAY<>
102002<><>

Divine Divinity

Božanstvena božanstvenost? Iako ne znaju da izaberu najbolji naslov, u „Larian Studiosu” definitivno znaju kako se prave odlični RPG-ovi. Malo Diabla, malo Baldur’s Gatea, dosta Ultime plus interesantna priča recept je za jedno od najprijatnijih iznenađenja ove sezone. Sve počinje gotovo kao klasični FRP sterotip. Fantazijska zemlja Rivellon je u raljama kulta Gospodara haosa koji strahuju samo od jedne stvari – legende da će se pojaviti božansko stvorenje Divinity koje će prekinuti njihovu vladavinu. U nadi da će preduhitriti proročanstvo, pripadnici kulta odlučuju da sami prizovu Divinity i da je unište, ali pre nego što im to pođe za rukom, Divinity se deli na fragmente koji bivaju rasuti širom Rivellona. Jedan takav fregment vraća u život usamljenog avanturistu palog u borbi – vas. Zbog amnezije koja prati većinu heroja na početku RPG-ova krećete u potragu za svojim identitetom koja će se pretvoriti u obračun sa samim Gospodarom haosa.

Na samom početku igre pred vama je izbor klase i pola vašeg lika. To su ratnik (warrior), čarobnjak (wizzard) i „survivor”, kombinacija lutalice, lopova i ubice. Od klase lika zavise početne karakteristike: vitalnost, mana, snaga, okrentost, inteligencija i konstitucija, a od pola zavisi set veština sa kojima vaš heroj započinje avanturu. Takođe, od klase zavisi i specijalna sposobnost vašeg lika dok svih ostalih 96 veština u igri može da nauči svaki lik. Specijalna sposobnost ratnika je kružni napad kojim udara sve protivnike koji stoje pored njega; čarobnjak može da zameni mesto sa bilo kojim stvorenjem u svom vidokrugu, a survivor može da se kreće neprimećen pored neprijatelja. Ostale veštine podeljene su u tri stabla nazvana Way of the Warrior, Way of the Wizzard i Way of the Survivor i svaka klasa može da uči veštine iz sva tri domena, ali veštine iz sopstvenog puta uče se brže od veština ostale dve klase. Slično Diablu II svaka od ove tri grupe veština podeljena je u četiri kategorije što omogućuje brojne kombinacije za specijalizaciju svog heroja. No, za razliku od Diabla gde u određene veštine ulažete dvadeset poena a u neke nijedan, u Divinityu ne postoji veština koju je pametno zaobići, bukvalno svaka ima svoju vrednost, što u borbi što u „civilnim” situacijama.

Naravno, da bi unapređivao svoje karakteristike i veštine, vaš lik moraće da stiče iskustvo što znači borba i ispunjavanje questova. Pored osnovnih zadataka koji polako odmotavaju priču, Divinity obiluje sporednim questovima koji nisu samo razbacani po igri da bi vaš heroj stekao još malo iskustva već su savršeno uklopljeni u igrački svet što dodatno motiviše na njihovo ispunjavanje. Interaktivnost je još jedna svetla tačka Divinityja, kao u Ultimi VII, gotovo svaki predmet u igri mođe da se pokupi, pomeri ili na neki način iskoristi. Tako npr. lonac može da se upotrebi umesto šlema (što uopšte nije loša ideja s obzirom da kritični udarac u glavu vodi u večna lovišta), a nakon što savladate alhemiju možete sami da pravite lekovite ili otrovne napitke. Samo istraživanje sveta dovoljno je zanimljivo da vas drži satima uz Divinity. Ipak, da ne biste trošili sate samo za kretanje po ogromnoj mapi tu su fiksni portali, ali i lični transoprter koji vas vraća na mesto koje ste sami označili.

Naravno tu je i borba, jednostavna i brza kao u Diablu, kada ste u borbenom modu, samo jednom kliknite na željenu metu i vaš heroj će ga napadati sve dok jedan od njih dvojice stoji na nogama. Iako ćete pomoću komandi sa tastature uvek imati stvari pod kontrolom borbu možete i da pauzirate i taktički razradite obračune sa jačim protivnicima. Iako u igri direktno vodite samo jednog heroja kada naučite veštinu Leadership moći ćete da unajmite NPC-ove da vam pomognu u borbama, a čak i ako izbegnete ovu opciju, tokom priče učestvovaćete i u velikim bitkama pa nikada nećete biti sami protiv cele armije protivnika. Predmete dobijene borbom ili veštim prstima možete da zamenite kod brojnih prodavaca u igri koji će se prema liku ophoditi u skladu sa njegovom reputacijom, harizmom i veštinama, a slično Falloutu, prodavci se razumeju i u robno-robnu razmenu pa ne morate uvek imati novac da kupite nešto već izaberete predmet koji želite da kupite i ponudite ovo iz svog inventara za šta smatrate da ima istu vrednost.

Nakon naslova kao što su Morrowind, Neverwinter Nights i Dungeon Siege čovek bi pomislio da 2D izometrijska grafika više nema šta da traži u RPG naslovima, ali ovim naslovom „Larian Studios” dokazuje koliko je to daleko od istine. Kada se naviknete na nekarakterističnu perspektivu, počinje istinsko uživanje u stepenu detalja koji krase svaki objekat u ovoj igri. Pored predivne grafike tu je i očaravajuća muzika koja se menja u skladu sa događajima na ekranu, što stvara ugođaj bez premca.

Svi aspekti ove igre toliko odišu obiljem finesa da njeno igranje predstavlja pravo uživanje. Jedina zamerka (ali u današnje vreme prilično velika) je odsustvo multiplayera koji bi u ovako razrađenoj igri definitvno blistao. Pored toga Divine Divinty ostaje naslov koji nijedan ozbiljan RPG fan ne sme da propusti!

Dragan KOSOVAC

 
Battlefield 1942
Prisoner of War
Frontline Attack: War over Europe
Mafia
Prince of Qin
Divine Divinity
Šta mislite o ovom tekstu?
Icewind Dale II
Emperor: Rise of the Middle Kingdom
Beach Life
Largo Winch: Empire Under Threat
Celtic Kings: Rage of War
Earth 2150: Lost Souls
Dino Crisis 2
Batman Vengeance

MINIMUM:
Pentium II/400 MHz, 128 MB RAM-a, 8 MB VRAM-a
OPTIMUM:
Pentium III/700 MHz, 256 MB RAM-a, 32 MB VRAM-a

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera