![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Na samom početku igre pred vama je izbor klase i pola vašeg lika. To su ratnik (warrior), čarobnjak (wizzard) i „survivor”, kombinacija lutalice, lopova i ubice. Od klase lika zavise početne karakteristike: vitalnost, mana, snaga, okrentost, inteligencija i konstitucija, a od pola zavisi set veština sa kojima vaš heroj započinje avanturu. Takođe, od klase zavisi i specijalna sposobnost vašeg lika dok svih ostalih 96 veština u igri može da nauči svaki lik. Specijalna sposobnost ratnika je kružni napad kojim udara sve protivnike koji stoje pored njega; čarobnjak može da zameni mesto sa bilo kojim stvorenjem u svom vidokrugu, a survivor može da se kreće neprimećen pored neprijatelja. Ostale veštine podeljene su u tri stabla nazvana Way of the Warrior, Way of the Wizzard i Way of the Survivor i svaka klasa može da uči veštine iz sva tri domena, ali veštine iz sopstvenog puta uče se brže od veština ostale dve klase. Slično Diablu II svaka od ove tri grupe veština podeljena je u četiri kategorije što omogućuje brojne kombinacije za specijalizaciju svog heroja. No, za razliku od Diabla gde u određene veštine ulažete dvadeset poena a u neke nijedan, u Divinityu ne postoji veština koju je pametno zaobići, bukvalno svaka ima svoju vrednost, što u borbi što u „civilnim” situacijama. Naravno, da bi unapređivao svoje karakteristike i veštine, vaš lik moraće da stiče iskustvo što znači borba i ispunjavanje questova. Pored osnovnih zadataka koji polako odmotavaju priču, Divinity obiluje sporednim questovima koji nisu samo razbacani po igri da bi vaš heroj stekao još malo iskustva već su savršeno uklopljeni u igrački svet što dodatno motiviše na njihovo ispunjavanje. Interaktivnost je još jedna svetla tačka Divinityja, kao u Ultimi VII, gotovo svaki predmet u igri mođe da se pokupi, pomeri ili na neki način iskoristi. Tako npr. lonac može da se upotrebi umesto šlema (što uopšte nije loša ideja s obzirom da kritični udarac u glavu vodi u večna lovišta), a nakon što savladate alhemiju možete sami da pravite lekovite ili otrovne napitke. Samo istraživanje sveta dovoljno je zanimljivo da vas drži satima uz Divinity. Ipak, da ne biste trošili sate samo za kretanje po ogromnoj mapi tu su fiksni portali, ali i lični transoprter koji vas vraća na mesto koje ste sami označili. Naravno tu je i borba, jednostavna i brza kao u Diablu, kada ste u borbenom modu, samo jednom kliknite na željenu metu i vaš heroj će ga napadati sve dok jedan od njih dvojice stoji na nogama. Iako ćete pomoću komandi sa tastature uvek imati stvari pod kontrolom borbu možete i da pauzirate i taktički razradite obračune sa jačim protivnicima. Iako u igri direktno vodite samo jednog heroja kada naučite veštinu Leadership moći ćete da unajmite NPC-ove da vam pomognu u borbama, a čak i ako izbegnete ovu opciju, tokom priče učestvovaćete i u velikim bitkama pa nikada nećete biti sami protiv cele armije protivnika. Predmete dobijene borbom ili veštim prstima možete da zamenite kod brojnih prodavaca u igri koji će se prema liku ophoditi u skladu sa njegovom reputacijom, harizmom i veštinama, a slično Falloutu, prodavci se razumeju i u robno-robnu razmenu pa ne morate uvek imati novac da kupite nešto već izaberete predmet koji želite da kupite i ponudite ovo iz svog inventara za šta smatrate da ima istu vrednost. Nakon naslova kao što su Morrowind, Neverwinter Nights i Dungeon Siege čovek bi pomislio da 2D izometrijska grafika više nema šta da traži u RPG naslovima, ali ovim naslovom „Larian Studios” dokazuje koliko je to daleko od istine. Kada se naviknete na nekarakterističnu perspektivu, počinje istinsko uživanje u stepenu detalja koji krase svaki objekat u ovoj igri. Pored predivne grafike tu je i očaravajuća muzika koja se menja u skladu sa događajima na ekranu, što stvara ugođaj bez premca. Svi aspekti ove igre toliko odišu obiljem finesa da njeno igranje predstavlja pravo uživanje. Jedina zamerka (ali u današnje vreme prilično velika) je odsustvo multiplayera koji bi u ovako razrađenoj igri definitvno blistao. Pored toga Divine Divinty ostaje naslov koji nijedan ozbiljan RPG fan ne sme da propusti! Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |