
Japanski „Capcom”, kompanija koja je renome prevashodno gradila na arkadnim i borilačkim igrama, 1996. godine napravila je zaokret objavivši igru koja se danas smatra rodonačelnikom survival horor žanra. Iako je se na PC računarima Alone in the Dark pojavio nešto ranije, tek je Biohazard (Resident Evil, kako je preimanovan na američkom tržištu) postigao uspeh i utro put kojim su drugi proizvođači krenuli kao muve bez glave. Tako je nakon serije bledih plagijata i sam „Capcom” iznedrio varijaciju na temu, poznatu pod imenom Dino Crisis. Kao mešavina Jurrasic Parka i Biohazarda, igra je doživela solidan uspeh i kasnije bila konvertovana na PC računare. Slična sudbina zadesila je i nastavak koji je svetlost dana na PlayStationu ugledao pre više od dve godine, da bi se na PC platformi pojavio tek nedavno.
Dino Crisis 2 kako u koncepcijskom, tako i u tehničkom smislu ne donosi ništa novo. Priča se nadovezuje na zbivanja iz prvog dela i opet uključuje usamljenog junaka, tačnije njih dvoje, koji treba da se izbore sa najezdom dinosaurusa, nastalih kao plod eksperimenta aljkavih vladinih naučnika. Izvođenje i kompletan interfejs identični su originalu, kao i „Capcomov” PC engine, s koga nije skidana paučina više od pet godina. Zato ne treba očekivati previše: u pitanju je prosta konverzija na kojoj, bez obzira šta piše u reklamama, nisu vršene značajnije kozmetičke intervencije. Izvođenje i princip igranja takođe se nisu menjali. Akcija se odvija u prepoznatljivom Resident Evil stilu – kadrirano, u statičnom pseudo 3D okruženju, s kontrolama svedenim na kretanje napred-nazad, rotiranje i upotrebu predmeta i oružja. Jedini uslov za napredovanje je sistematična eliminacija džinovskih gmizavaca koji napadaju bez prestanka, pojedinačno ili u grupama, ali bez vidne taktike, zbog čega neće biti potrebno ništa sem dobrih refleksa i preciznog nišanjenja što, blagodareći rogobatnom kontrolnom interfejsu, nije lako kao što zvuči. Ubijeni gmizavci donose poene, poeni oružje, oružje nove poene i tako u nedogled. Na kraju, Dino Crisis 2 je igra koncepcijski i kvalitativno sasvim različita od uvreženog standarda u akcionim igrama za PC računare. Ipak, oni koji su spremni da probaju još jedan Resident Evil derivat i mogu da se pomire s kompletnom tehničkom zaostalošću, naći će vremena da se još jednom pozabave problemom praistorijske napasti. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |