TEST PLAY<>
102002<><>

Beach Life

Softverska kuća „Eidos” uglavnom se povezuje sa akciono–avanturističkim serijalom igara o čuvenoj Lari Kroft. Iako u svom arsenalu imaju hitove poput Commandosa, Hitmana, Soul Reavera itd, ovog meseca su nas iznenadili odličnom mikromenadžerskom igrom Beach Life. Izrada igre poverena je proverenim „mikromenadžerima”, softverskoj kući „Deep Red” čija ostvarenja Monopoly Tycoon i Risk II pamte svi ljubitelji žanra.

Igra je tematski vezana za prolećni raspust (na američkom tržištu igra se zato i zove Spring Break) koga na Zapadu školarci svake godine očekuju kao sušna zemlja kišu. Za mnoge je to prilika da posete zanimljive delove sveta, uživaju u suncu i upoznaju preplanule osobe suprotnog pola uz nezaoblazno trošenje brda zelenih novčanica. Igrač se stavlja u ulogu vlasnika/menadžera izletišta iz snova sa ciljem da od gostiju izvuče što više monetarnih jedinica. Zadatak podrazumeva upotrebu mnogobrojnih pomagala (tematskih građevina) zarad uspešnog kompletiranja. U zavisnosti od ukusa i ličnog afiniteta „otimanje” novca od posetioca možete vežbati u kampanjskom (scenario po scenario) ili slobodnom modu.

Zadaci na koje nailazite u kampanjskom modu raznovrsni su i odlično uklopljeni tako da ne smetaju osnovnom cilju – izgradnji moćnog letovališta. Ponekad je to briga o zadovoljstvu i sigurnosti gostiju (kule na plaži za spasioce koji će kupače štititi od ajkula ili ih spasavati od davljenja), izgradnja građevina najraznovrsnije namene, održavanje čistoće, obezbeđivanje snabdevanja vodom, podizanje rejtinga letovališta, „dovlačenje” određenog broja turista, organizovanje noćnog života, osiguravanje bezbednosti od provala i krađa... Za uspešno poslovanje potrebno je uposliti i ljude za odnose sa javnošću (tako možete da saznate i koji su zahtevi klijantele, ali i da ih informišete o zanimljivim dešavanjima na ostrvu), građevinare, majstore za opravke, čistačice i obezbeđenje.

Posebno je maštovito rešena izgradnja objekata koji direktno donose novac: kafe barovi, roštilji na plaži, diskoteke na obali mora, prodavnice ulja za sunčanje, poslastičarnice, mesta za iznajmljivanje „morske” opreme itd. Nema toga što ne može da se izgradi. To važi i za prateće objekte koji ne donose direktno novac, ali utiču na opšti utisak i zadovoljstvo turista. Tu su klupe, travnjaci, cvetne bašte, spomenici, fontane, ulična osvetljenja, stazice i puteljci, kante za otpatke, poštanski sandučići...

Za izgradnju objekata koriste se građevinci koji mogu da rade u više smena, pa gradnja udarnički nastavlja da se obavlja i po mraku. Radne smene se odnose i na ostalo osoblje, te je uvek dobro držati rezerve spremne jer je noćni život vrlo „živ” u rajskom izletištu. Posetioci postaju nezadovoljni ako je okolina prljava (čistačica nikad dosta), a o kvarovima ili krađama i da ne govorimo. Važnu komponentu predstavlja i snabdevanje čitavog kompleksa električnom energijom (generatori), ali i čistom pijaćom vodom tako da sve dobija znatno realniji prizvuk.

Zadovoljstvo posetilaca može da se ispolji na više načina. Pojedinačnim klikom na svakog od njih saznajete koje su im generalne potrebe, koliko su zadovoljni boravkom, ali i šta im je u datom momentu na pameti i koliko para su do tada potrošili. Nažalost, tu se javlja i jedan mali problem. Zahtevi turista se suviše mehanički javljaju, kao da idu po unapred određenoj šemi. Taman im obezbedite jednu stvar, oni zatraže drugu. Obezbedite im i to, a oni gotovo momentalno izađu sa novim zahtevom. Pomalo frustrirajuće! Ako je za utehu, neodmereni vapaji turista neće vas sprečavati da svojim tempom gradite odmaralište. Možda su tu čisto da vas usmere na pravi put. Pored brige o posetiocima važno je i da radnici budu zadovoljni kako bi sve teklo po utvrđenoj šemi. Radno vreme i visina plate vrlo brzo rešavaju sve nesuglasice.

Igru pokreće zastareli 2D grafički engine doveden do same granice perfekcije. Grafika je natprosečno dobra i verno dočarava eksterijer i život jednog izletišta. Građevine su maštovite, detaljne i ogromne, a posetioci sjajno kostimirani i obučeni. Puno pažnje posvetilo se i pratećim efektima. Recimo, kad vlada velika vrućina ekran podrhtava (kao kada iz automobila posmatrate put u daljini po jari), smena dana i noći obavlja se postepeno uz smanjivanje vidljivosti (uveče se popale ulična osvetljenja), kiša često kvari planove i sl. Pozadina je dodatno animirana (more se lagano mreška, ajkule „šetaju” peraja, zastave vijore na vetru...).

Muzička podloga je još bolja od grafike. Ne samo što se melodije uklapaju u letnje okruženje nego su mahom korišćene numere aranžirane vokalno, urađene od strane pravih muzičara. Ugrađenom muzičkom plejeru možete zadati koje numere da pušta tokom dana, a koje tokom noći da biste i na taj način razlikovali doba dana.

Nakon instalacije, igra ne zahteva disk u CD-ROM uređaju.

Vladimir PISODOROV

 
Battlefield 1942
Prisoner of War
Frontline Attack: War over Europe
Mafia
Prince of Qin
Divine Divinity
Icewind Dale II
Emperor: Rise of the Middle Kingdom
Beach Life
Šta mislite o ovom tekstu?
Largo Winch: Empire Under Threat
Celtic Kings: Rage of War
Earth 2150: Lost Souls
Dino Crisis 2
Batman Vengeance

MINIMUM:
Pentium 2/450 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/16 MB
OPTIMUM:
Pentium 3/800 MHz, 256 MB RAM-a, D3D/16 MB

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera