TEST PLAY<>
072004<><>

Space Rangers

Ako vam igračko sećanje seže 10-15 godina u prošlost i osećate nostalgiju za hibridima strategija i simulacija od kojih nijedan nije mogao da se podvede pod bilo kakvu ustanovljenu konvenciju, onda je Space Rangers prava stvar za vas. Naučno-fantastični supermiksovi poput Exodusa 3010, StarFlighta, Star Controla, Space Roguea, Privateera i ostalih legendi odavno su izašli iz mode: skoro decenija potpune praznine, zasoljena sa svega nekoliko čisto simulaciono orijentisanih naslova nalik na Freelancer i X – Beyond the Frontier očistila je svaku ideju o real-inventivnosti koja bi možda jednom izašla iz nekakve rupe. A onda su, potpuno neočekivano, na žurku upali Rusi.

Space Rangers je, pre svega, plod čiste ljubavi prema vremenima kada razvoj igara nije bio industrija. Nalik malom indie filmu, snimljenom s prijateljima, kečapom i papirnim kulisama, ovaj naslov vidljivo i bez truda potpuno odskače čak i od najmanjih naznaka bilo kakvog mainstreama. Izdata u Rusiji prošle godine, igra je pokupila hvalospeve u tamošnjim igračkim glasilima koja su opravdano apostrofirala bogatstvo njene suštine koje je potisnulo formu. Zapadni časopisi i Web sajtovi, prirodno, nisu dali ni reč najave, čak ni verzije lokalizovane na engleski jezik.

Space Rangers se u najkraćem može opisati kao 2D verzija Freelancera, urađena u kombinovanom potezno/real-time maniru, usložnjena obiljem opcija i nepreglednih mogućnosti za individualni pristup, jednostavnog interfejsa i fokusiranog sadržaja, sa faktorom zaraznosti koji „tera u crveno”.

Okruženje za vaše svemirske pustolovine je intergalaktički Commonwealth, interesna zajednica pet rasa (Ljudi, Maloqsi, Pelengsi, Fayeani i Gaalsi) nad koju se nadvila senka smrtonosne opasnosti. Klissani, misteriozna rasa iz druge dimenzije, sistematski je krenula da napada i osvaja zvezdane sisteme, preteći da postane potpuno dominantna u bližem galaktičkom okruženju. Komanda Commonwealtha je, pored ubrzanih vojnih priprema, organizovala i dobrovoljački korpus rendžera sa ciljem prevencije progresa tajanstvenih osvajača. Jedan od ubogih volontera ste vi.

Početni izbor rase i klase vašeg avatara samo donekle zacrtava modifikatore budućih aktivnosti. Biti trgovac, pirat, čist avanturista ili mešavina svega toga je opcioni okvir u kojem možete projektovati kurs i tok vaših aktivnosti za namicanje slave, poena prestiža, rendžerskih činova, novca, boljih brodova i opreme... Igra ima početak i kraj, sa okvirnom pričom koja prati pomenutu invaziju Klissana. To, nažalost, znači i da ima neku vrstu vremenskog ograničenja: protivnik napada i pokušava da osvoji jedan po jedan sistem, progresivno vam otežavajući igru ako od samog početka ne krenete da igrate zarad opšteg cilja.

Dinamični svet Space Rangersa, sa brodovima koji lete svojim poslom iz sistema u sistem, cenama robe i opreme koje fluktuiraju zavisno od ponude i potražnje (i rase koja ih prodaje i kupuje, galaktičke lokacije, specijalnih situacija...), piratima, vojskom i kolegama rendžerima koji rade sopstvene poslove potpuno je uverljiv. Samo ste jedan od gomile učesnika. To se najbolje vidi u situacijama kada Klissani napadaju sistem u kojem se nalazite. Svi brodovi pripadnika Commonwealtha (vojska, pirati, trgovci) će se uključiti u borbu protiv zajedničkog protivnika, ujedinjeni u trenutku opšte opasnosti. Takvi su i protivnapadi na osvojene sektore u koje se možete ili ne morate uključiti (možete i uopšte ne znati da se takva akcija sprema ili izvodi), koje „državnički” AI svake pojedine civilizacije Commonwealtha sprovodi u zavisnosti od globalne strateške situacije.

Iako deluje lako svarljivo, Space Rangers predstavlja izuzetno složenu igru s ogromnim brojem opcija. Nije lako ni započeti nabrajanje svih slojeva kompleksnosti koji se odnose na, recimo, međusobne odnose vas i vašeg okruženja. Stav raznih rasa i kategorija stanovništva zavisiće od desetina modifikatora (učestvovanja u odbrani sektora, urođene rasne netrpeljivosti, vašeg rendžerskog čina, prestiža i rejtinga na tabeli, ponašanja ili eventualne piraterije u njihovim sektorima, specijalnih questova koje ste ispunili za određenu rasu, eventualnog rada za jedne protiv drugih...). „Budženje” lika i njegovog svemirskog plovila je posebna priča: svoje poene iskustva (koje možete investirati u osobine poput preciznosti, pokretljivosti, trgovačke veštine) samo posredno dobijate borbom, i to isljučivo sa Klissanima. Protoplazma iz njihovih uništenih brodova je važan istraživački resurs, a komandanti rendžerskih postaja će vam davati onoliko poena za investiranje koliko protoplazme priložite.

Borba i kretanje u sektorima urađeni su u poteznom maniru, sa grafikom i zvučnim efektima koji najviše podsećaju na Star Control 2. Vrlo se jednostavno kontroliše, ali je (bar na početku) izuzetno teška zbog odsustva bolje opreme. Borba s piratima u hipersvemirskim čvorištima je čisto arkadnog karaktera, nalik nekom suludom fliperu, i u većini slučajeva je opciona (sem u crnim rupama).

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Thief: Deadly Shadows
The Suffering
Perimeter
Alias
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Besieger
Warlords Battlecry III
Mashed
Blitzkrieg: Burning Horizon
Space Rangers
Šta mislite o ovom tekstu?
Nitro Family
Sponge Bob SquarePants: Krusty Kollection
Angels vs Devils
Söldner: Secret Wars

Potrebno:
Pentium/233 MHz, 64 MB RAM-a
Poželjno:
Pentium 3/733 MHz, 256 MB RAM-a
Večičina:
1 CD
Adresa:
www .elementalgames .com

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera