TEST PLAY<>
072005<><>

Squadra Corse Alfa Romeo

Ljubiteljima kompjuterskih vožnji ime kompanije Milestone oživljava sećanje na lepe trenutke provedene uz Screamer, starog kralja arkadnih simulacija i besmrtni hit koji se s prvim Need for Speedom dugo klackao na vagi popularnosti. Posle višegodišnje apstinencije Italijani su ponovo zasukali rukave i u saradnji s Black Bean Gamesom objavili must have simulaciju za sve ljubitelje automobila marke „alfa romeo” (i zadovoljne servisere čije usluge ponosni vlasnici „alfi” plaćaju suvim zlatom).

Squadra Corse Alfa Romeo je igra neobičnog kova. To je prva simulacija vožnje u kojoj podjednako važnu ulogu imaju i automobil i čovek, to jest vozač s naročitim sposobnostima koje se tokom igre mogu poboljšavati. Kao što likovi u fantazijskim igrama unapređuju svoje magijske moći i iskustvo, vozač ovde razvija reflekse, koordinaciju i sposobnost da se izbori sa stresom koji nameću brze trke na zahtevnim stazama (otuda i slikovit termin za novu generaciju vožnji čiji je SCAR rodonačelnik – CARPG). S druge strane, SCAR je i jedna od najtežih vožnji s kojima smo se uhvatili u koštac, spartanski simulator čija se kompleksnost može meriti aršinima najverodostojnijih simulacija Formule jedan.

Na početku igre, pošto kreira profil vozača, igrač se suočava s izborom između dva osnovna režima igre. Instant Action je opcija za one koji žele odmah da zgrabe uzde moćne italijanske makine i oprobaju se u klasičnim arkadnim trkama u kojima se sudari tolerišu, a oštećenja na vozilu beleže tek radi kozmetičkog efekta. Ovaj režim je pogodan i za upoznavanje s mehanikom igre i specifičnostima upravljačkog sistema, kao i za trkanje u multiplayer okruženju, bilo lokalno ili preko Interneta. Režim Dynasty je druga pesma budući da nudi klasičan „karijerski” stil igre, s trkama i izazovima u kojima se osvajaju poeni za naredna takmičenja odnosno otključavaju nove sposobnosti vozača. Oštećenja na automobilu nastaju svaki put kada se vozilo nađe van staze ili udari u prepreku odnosno protivnički automobil i uredno se gomilaju tako da huliganska vožnja neminovno dovodi do pogoršanja performansi, pa i potpunog upropašćenja vozila, što je oslikano opsežnim deformitetima na limariji i dimom koji signalizira da je motor „ispustio dušu”. Tehnički čista vožnja, osim što štedi automobil, ima i pozitivan efekat na ugled koji vozač uživa kod svojih protivnika odnosno potencira strah od veštog suparnika.

Kompjuterskim protivnicima upravlja vešto programiran AI model koji je zasnovan na kompleksnoj kombinaciji raznovrsnih veština i slabosti. Zahvaljujući tome, ishod trke je uvek neizvestan jer se lako može dogoditi da protivnik koji perfektno izvoza veći deo trke u jednom trenutku popusti pod pritiskom i napravi kardinalnu grešku koja ga vodi u nepovrat. Incidenti u kojima vozač ispred vas iznenada pobrljavi mogu imati dvojak, podjednako izvestan ishod: ili ćete se naći na jednom mestu bliže čelnoj poziciji ili će vas nesrećnik povesti sa sobom van staze. U svakom slučaju, to je realna mogućnost koja je i u mnogo poznatijim simulacijama neopravdano zapostavljena. Navikavanje na autentičan fizički model i upravljanje je u početku prilično bolno iskustvo, ali posle izvesnog vremena i strpljivog uvežbavanja tehnike ispravne vožnje, to postaje zadovoljstvo koje se pojačava svakom novom pobedom.

CARPG koncept zaslužuje bližu analizu. Poene osvojene na trkama igrač raspoređuje na devet osnovnih atributa koji definišu umeće vozača. To su osnovni zdravstveni kapacitet (Heart), oštrina vida (Vision), sposobnost zastrašivanja protivnika (Intimidation), efikasnost upravljanja (Handling), brzina kojom vozač menja brzine (Acceleration), otpornost na povrede tokom udesa (Recovery), skoncentrisanost (Focus), predviđanje situacije na stazi (Anticipation) i brzina kojom vozač obnavlja kondiciju (Endurance). Nabrojane sposobnosti se mogu dodatno potencirati kupovinom dodatne opreme kao što su rukavice za vožnju, trkačko odelo i slično. Postoji tzv. Tiger Effect, neobična mogućnost kratkog „premotavanja” vremena, što u praksi znači bolje predviđanje razvoja situacije – ukoliko se aktivira u pravom trenutku, ova funkcija vozaču omogućuje da izbegne sudar. Tigrov efekat je nesporno zanimljiva mogućnost, ali umanjuje verodostojnost koja je postignuta u drugim elementima igre. Kratko rečeno, RPG sistem ovde dobro funkcioniše jer gotovo sva unapređenja sposobnosti vozača imaju očigledan efekat na kvalitet vožnje. Doduše, ovi skillovi se doživljavaju više kao nekakav fensi dodatak nego kao integralni deo igre.

Grafika u igri je sasvim pristojna, automobili su solidno modelirani, staze dobro konstruisane i obogaćene bogatom pozadinom (trke se odvijaju na pistama, ali i na ulicama Toskane, Napulja, Firence, Milana i drugih živopisnih gradova Italije). Zvučni efekti nisu naročito uverljivi, ali dosta doprinose atmosferi, naročito u situacijama kada dominiraju zvuci otkucaja srca vozača (zvuk motora je tada jako utišan, što može da zasmeta pri proceni brzine „naslepo”). Do kraja dosledni nacionalnom imidžu, ragaci iz Milestonea su uobličili i autentičnu muzičku podlogu, sklopljenu od remiksovanih partitura najpoznatijeg filmskog kompozitora svih vremena, Enija Morikonea.

Osim psihološki neuravnoteženih protivnika koji vas mogu u svakom trenutku počistiti sa staze, zasmetaće vam i nedostatak opcija za podešavanje i unapređenje automobila. I pored još nekoliko sitnijih nedostataka, SCAR će se u istoriju elektronske zabave upisati kao začetnik „fantazijske” vožnje, koncepta koji bi u budućnosti mogao da zavlada ovim žanrom.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Grand Theft Auto: San Andreas
Area 51
Boiling Point: Road to Hell
The Day After
Imperial Glory
Sacred: Underworld
Necromania: Traps of Darkness
Restricted Area
Rising Kingdoms
Juiced
Squadra Corse Alfa Romeo
Šta mislite o ovom tekstu?
Madagascar
ER
Singles 2: Triple Trouble
Postal 2: Apocalypse Weekend
Still Life
Guild Wars
Battlefield 2
3D Ultra Pinball: Thrillride

Potrebno:
Pentium 3/1 GHz, 256 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/1,7 GHz, 512 MB RAM, D3D 128 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .scar .blackbeangames .com

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera