Metroid Prime 3: Corruption | Među „bradatim” naslovima koji kroz Wii rimejke proživljavaju novu mladost naročito se ističe treći nastavak Metroid Primea, po mnogim mišljenjima najbolje igre svih vremena za GameCube. Radi se o jubilarnoj, desetoj igri serijala Metroid, semena koje je Nintendo posadio daleke 1986. godine. Na Famicomu se tada pojavila intrigantna akciono-avanturistička igra zasnovana na motivima SF blokbastera „Osmi putnik”, sa glavnim protagonistom otelotvorenim u liku Sejmus Eran (Samus Aran), žene – lovca na ucene. Multižanrovski koktel nelinearne strukture evoluirao je postepeno u trilogiju Metroid Prime, 3D akcione avanture u prostranom univerzumu koju krasi dobra SF priča o svemirskim piratima i biološkim eksperimentima na planeti Tallon IV. Sva izdanja osvojila su simpatije kritike, a autorima donela lepu zaradu.U poslednjem nastavku trilogije priča počinje šest meseci posle zbivanja u prethodnom nastavku (MP 2: Echoes). I ovoga puta u centru pažnje je Sejmus, koja se na strani galaktičke federacije bori protiv svemirskih pirata, mutagena i zlikovaca koji će je naterati da preore pola univerzuma. Metroid Prime 3 pruža primer dobro osmišljenog upravljačkog sistema, koji može da bude etalon za buduća FPS izdanja za Wii. Strejfovanje se obavlja nunchukom, a nišanjenje i pomeranje „glave” wiimoteom. Kada se pointer nađe blizu ivice ekrana postepeno se, brzo i glatko, menja ugao gledanja, tako da se ni u jednom trenutku ne gubi preglednost; druga mogućnost uključuje pomeranje pogleda tek kada nišan dodirne ivicu ekrana, ali to nije naročito udobno rešenje. Opcija za „lepljenje” nišana na najbližeg protivnika (lock target, aktivira se pritiskom na taster ’Z’) omogućuje neprekidno filovanje protivnika u „čupavim” situacijama. Nišanjenje je brzo i precizno, kao što je i kretanje kamere; sve se pomera mekano, uz dobro odmerenu inerciju koja doprinosi autentičnom doživljaju akcije. Utisak upotpunjuju česte borbe, uverljivi protivnici i bossovi kao i iznenađujuća lakoća kretanja u složenom 3D prostoru.  | U ovom nastavku više koristi imaćete od nervoznog prsta na obaraču nego od sivih ćelija. Zaokret u pravcu FPS-a jeste osvežavajući, ali treba očekivati protest ljubitelja originalnog koncepta, avanturista kojima zvezde poslednjih godina nikako nisu naklonjene. Sejmusino naoružanje nije naročito inventivno. Ručni top i samonavodeće projektile teglićete kroz čitavu igru, a tu je i verna kuka pomoću koje hvatate predmete ili neprijatelje. Oružje se nadograđuje dodacima koji donose probojniju municiju, poput plazma- -punjenja i nova lasera, koji se u kombinaciji s rendgenskim vizirom koristi za „skidanje” neprijatelja iza zidova i drugih čvrstih prepreka. Novitet na spisku ubojitog oruđa jeste Phazon Enhancement Device (PED), korisna stvarčica koja vas pritiskom na taster ’+’ uvodi u hyper režim, privremeno stanje velike snage tokom kojeg protivnicima nanosite više štete nego što je uobičajeno. Rezerve fejzona su ograničene, a nevolja je i to što u ovom režimu borbe Sejmus gubi energiju. Metroid ne bi bio potpun da nije zagonetki koje zahtevaju pažljivo analiziranje okoline i skeniranje predmeta u cilju otkrivanja njihove namene i mogućnosti da se koriste u rešavanju zagonetki (vizir za skeniranje aktivira se tasterom ’–’). Neiskusni igrači ne treba da zaziru od intelektualnih izazova jer postoji dovoljno smernica i saveta koji radnju vode u željenom pravcu.S aspekta mehanike, akciona i avanturistička komponenta igre stopljene su u skladnu celinu, a povremeno se i prepliću kreirajući jedinstveno iskustvo. Na primer, mogućnost da se pretvori u kuglu Sejmus može da koristi dok rešava zagonetke, ali i tokom borbe, baš kao što to čini s kukom. Najimpresivniji su okršaji s čuvarima, maštovitim grdosijama koje će vas primorati da u isto vreme koristite trikove s metamorfozom, svu snagu u hyper režimu i precizno gađanje projektilima. Borba na trenutke poprima epske dimenzije, pretvarajući relativno mirnu igru u pravi FPS vatromet. Česte promene atmosfere po principu toplo-hladno igru čine zabavnijom i neizvesnijom. Okruženje u kojem se igra odvija egzotično je u pravom smislu reči. Umetnički tim odradio je hvale vredan posao: dizajn nivoa je besprekoran i svaka etapa igre donosi ponešto novo. I sa tehničkog aspekta sve je na svom mestu. Iako engine ne koristi sve mogućnosti hardvera, postoji čitav niz detalja koji plene pažnju, od refleksije Sejmusinog vizira, do kompleksnih mašinerija koje su u osnovi zagonetki. Iznenađuje i visok kvalitet zvuka, naročito vešto odglumljenih dijaloga i fenomenalne muzike koja ispunjava tišinu u pauzi između okršaja i podiže adrenalin u toku žestoke akcije. Skoro nismo imali priliku da toliko uživamo u kvalitetnom zvuku, koji će naročito prijati vlasnicima Dolby Pro Logic II kompatibilnih sistema. Iako se pojavio pre nekoliko meseci, Metroid Prime 3: Corruption zaslužuje da bude izdvojen kao trenutno najkompletnija 3D pucačina za Wii, koja se odlikuje odličnom grafikom, vešto režiranom akcijom, dobro osmišljenim zagonetkama i upravljačkim sistemom koji na pravi način koristi mogućnosti Wii kontrolera. Jedino za čime žalimo jeste multiplayer režim, odnosno podrška za online igranje. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |