Command & Conquer 3: Kane’s Wrath | Osnovne detalje o prvoj ekspanziji za C&C 3 saznali ste u „Prvim utiscima” iz prošlog broja, tako da ćemo se ovoga puta usredsrediti na taksativnu sistematizaciju detalja koji je izdvajaju (ili čine sličnom) od tuceta prethodnih expansion packova za ovu sadržajem više nego bogatu franšizu.Plusevi: Prvi i osnovni jeste obogaćeni lore koji popunjava rupe u priči prethodnih C&C igara. Milost producenata EA Gamesa u ovoj sferi ipak nije bezgranična, jer priča single player kampanje ne ide dalje od mažnjavanja Tacitusa iz GDI šaka. C&C: Kane’s Wrath ne proširuje C&C tajmlajn, odnosno ne odgovara na pitanje šta se desilo posle Kejnovog iskoraka u „belu svetlost” na kraju poslednjeg filma iz Tiberium Warsa, što je sigurno ostavljeno za C&C 4... Drugi i derivirani plus jeste uvođenje nelinearne metakampanje u Dawn of War: Soulstorm stilu, u kojoj je odsustvo storije kompenzovano proširenim strateško-taktičkim opcijama; osvajanje zemaljske kugle iz GDI, NOD ili SCRIN perspektive podleže sasvim drugačijim pravilima, što je čini svežom i podobnom za višenedeljno gustiranje. U pluseve koji snažno zavise od individualnog ukusa možemo svrstati i šarmantno prenaglašenu B glumu Joe Kucana (Kane) i Natasche Henstridge (Alexa Kovacs), čiji seksepil zna da ceni svako ko je gledao TV seriju „Species”: dvadesetak minuta mid-misionih FMV sekvenci u HD kvalitetu čine veći deo sadržaja na disku sa ekspanzijom. Minusi: Story-driven single player kampanja isključivo iz NOD perspektive, čijih ćete 13 misija pojesti u jednom zalogaju i sigurno ostati gladni. Nove jedinice za svaku sukobljenu stranu ne predstavljaju nikakvo posebno iznenađenje, sa izuzetkom SCRIN modularne Mechapede. Sure, „epic” jedinice nalik na M.A.R.V: ili Eradicator Hexapod zabavne su i supermoćne, ali novotarije u sferi standardnih snaga su ili okej (GDI stealth artiljerija, NOD Shatterer...) ili potpuno bezvezne („Reckoner”, NOD transporter/portabl bunker i GDI/NOD protivavionska vozila koja nemaju „ground” napad). Podfrakcijske unikatne jedinice (nalik na Awakened i Enlightened NOD kiborge) ili su preskupe ili imaju sumnjivu borbenu vrednost (tiberijum-imuna GDI-ZOCOM frakcijska pešadija, na primer). Subfrakcijska diversifikacija možda će imati smisla zagriženim igračima multiplayera kojima svaki balans/disbalans može pomoći u formiranju alternativnih strategija, ali za single player igrače kolekcija borbenih novotarija ne predstavlja nikakvu posebnu vest. Kupcima originalnog Command & Conquer: Kane’s Wratha sleduje masna poslastica u vidu ključa za zatvorenu betu Red Alerta 3 koja kreće u septembru. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |