TEST PLAY<>
042009<><>

Grand Ages: Rome

Godina je 79. pre nove ere, Rimsko carstvo je u usponu, a vaš davno prognani mentor planira povratak na uzbudljivu i nadasve opasnu političku scenu. To vas stavlja u ulogu njegovog predstavnika u okviru carstva, bacajući vas u kovitlac intriga i osiguravajući vam zamašan broj neprijatelja. Sve što vas drži podalje od sigurne smrti u rukama suparničkih familija jeste vaša izuzetna sposobnost upravljanja posedima koji su vam dati na staranje, što vam osigurava podršku građanstva i zahvalnost velikodostojnika za koje radite.

Tako počinje priča koju predstavlja Haemimont Games. Poučen greškama načinjenim u naslovima Glory of the Roman Empire i Imperium Romanum, ovoga puta nam nudi kampanju koja je daleko više od puke kolekcije scenarija. Igraču se pri tome nudi i mogućnost izbora onih misija koje želi da igra, ali i znatna nagrada za svaki ispunjen zadatak. Na samom početku svoje političke karijere moći ćete da birate kojoj od pet velikih rimskih familija želite da pripadate, što će imati veliki uticaj kako na mogućnosti vašeg lika tako i na preferirani stil igre. Svaka familija ima svoju specijalnost, pa se tako jedna ističe u trgovini, druga u izrabljivanju robova, a treća u sirovoj vojnoj snazi. Napredovanjem kroz misije vaš lik će sticati talente, koji će unapređivati njegove sposobnosti upravljanja gradom, komandovanja vojskom u oblasti koja je specijalnost vaše familije. Pored vaših umeća, veliku pomoć će predstavljati i posedi koje ćete moći da kupujete zarađenim novcem i koji vam omogućavaju bonuse u vidu resursa, koji će vas pratiti kroz sve naredne misije.

Naravno, ekonomsko-menadžerski aspekt igre i dalje predstavlja okosnicu serijala, ali je njegov princip izvođenja pretrpeo znatne izmene, pri tome vas oslobađajući mnogih uobičajenih briga. Tako se umesto sakupljanja i trošenja resursnih jedinica uvodi pojam „toka” resursa, koji predstavlja svojevrstan bilans vaše ekonomije. On se izračunava po jednostavnoj formuli proizvodnja-potrošnja, pa tako zgrade i jedinice, umesto prilikom izgradnje, resurse konzumiraju kroz održavanje. Iako se u početku čini da je ovakav sistem previše jednostavan, u praksi je on odlično implementiran. Činjenica da sistem resursa ne poseduje urođenu „inerciju” koja dolazi sa njihovom akumulacijom dovodi do daleko bržeg razvoja grada, pošto je za izgradnju čak i onih najvećih građevina dovoljno samo obezbediti dovoljan „dotok” odgovarajućih resursa. Ipak, ta okretnost ekonomije predstavlja mač sa dve oštrice, pošto gubljenje funkcije samo jedne vitalne zgrade lako može dovesti do trenutne kaskade nestašice sirovina, pada zadovoljstva građana, kriminala, požara i demoralisanosti vojske, bacajući vas u manično kliktanje u (često uzaludnom) pokušaju da povratite izgubljeni balans.

Građanstvo je podeljeno u tri jasno definisana sloja, pa će svaki vaš plan izgradnje grada morati da uzme u obzir potrebe plebejaca, ekvitesa i patricija. Sve ove potrebe se, kao što je i uobičajeno, zadovoljavaju izgradnjom odgovarajućih građevina: pijaca, kafana i hramova, kojima su za podršku potrebne njive, rudnici i zgrade za preradu sirovina. Tu su i neizbežni robovi, koji će u vašem gradu moći da zamene plebejce u onim najgorim poslovima kao što su rad u rudnicima, rad na poljima i u šumama, a pri tom ste vi potpuno oslobođeni obaveze da te radnike hranite i da ugađate njihovim potrebama. Taj način za pribavljanje resursa pokazuje se izuzetno korisnim, jer vam daje mogućnost da se bolje postarate za potrebe sopstvenih građana. Ovaj aspekt igre odlično oslikava zavisnost rimske ekonomije od robova, koji su građanstvu obezbeđivali visok životni standard.

Kao što pominjanje imena Rima i brojne slike legionara koje krase svaki aspekt igre nalažu, pretežno ekonomsko-menadžerski milje mora biti obogaćen i solidnom dozom makljaže, koja je i istorijski obeležila čitav period rimske vladavine. Tako ćete imati prilike da regrutujete raznovrsne rimske jedinice, od skromnih hestatija, pa sve do legendarnih pretorijanaca. Znamo, znamo, pretorijanci nisu bili deo regularne vojske već elitna garda, ali im je njihova popularnost već obezbedila aktivno mesto na mnogim virtuelnim bojištima, pa što ne bi i ovde... Razlike između jedinica su velike – od sveukupne borbene spremnosti pa do jedinstvenih mogućnosti, čija pravovremena upotreba može da donese znatnu prednost na bojnom polju. Ipak, kako je ceo sistem borbe krajnje jednostavan, sirova moć pojedinih jedinica (da, pretorijanaca) značiće da nema smisla praviti šarene armije nakon što dobijete mogućnost regrutovanja naprednih jedinica.

S tehničke strane, Grand Ages: Rome se može pohvaliti zahvalnim grafičkim pogonom, koji će progutati i dobro iskoristiti sve što mu dobacite. Na višim podešavanjima detalja grafika je na zaista zavidnom nivou, a velika fleksibilnost kamere omogućava pogled na naseobine iz ptičije perspektive, ali i zumiranje radi uživanja u prepoznatljivoj rimskoj arhitekturi ili posmatranje radnika koji vrše svoje dužnosti i pijanaca koji se teturaju ulicama. Zvučna podloga je kvalitetna, iako posle nekog vremena postaje monotona, a ovom naslovu bi koristio i veći broj umirujućih instrumentala.

Srž igre može pružiti tek nekoliko sati zabave, koliko je potrebno za ovladavanje robnim i društvenim balansom koji je neophodan za uspeh. Nažalost, nakon što otkrijete tu formulu, moći ćete da je primenite na svaku situaciju i mapu, čime igra veoma brzo gubi na svojoj draži. Ipak, tu na scenu stupa kvalitetna kampanja, koja svojim sistemom zadataka i nagrada pokazuje sposobnost da vas dugo drži prikovane za monitor. Ono što je takođe interesantno jeste mogućnost da lika iz kampanje koristite u Free Build modu, ali i prilikom igranja sa drugim igračima, gde će jedinstvene sposobnosti vašeg lika moći da preokrenu situaciju u odsudnom trenutku.

Marko POPOVIĆ

 
Empire: Total War
World in Conflict: Soviet Assault
Command & Conquer: Red Alert 3: Uprising
Men of War
Warhammer 40.000: Dawn of War II
Necrovision
Tom Clancy’s: EndWar
Perimeter 2
Tom Clancy’s: HAWX
Grey’s Anatomy: The Video Game
Drakensang: The Dark Eye
Ceville
Watchmen: The End is Nigh – Part 1
Grand Ages: Rome
Šta mislite o ovom tekstu?
Halo Wars
Resident Evil 5
Guitar Hero: World Tour
Killzone 2
SimAnimals
Ultimate Band

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 2 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM-a, 128 MB VRAM-a, nVidia GeForce 6600 ili ekvivalent
Poželjno:
Pentium 4 / 2,8 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, 256 MB VRAM-a, nVidia GeForce 9500 ili ekvivalent
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .grandages .com

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera