TEST PLAY<>
042009<><>

Halo Wars

Da li se sećate čuvene scene iz filma „Spasavanje redova Rajana” u kojoj zarobljeni Švabo kopa sopstveni grob i nervozno/preplašeno citira Beti Bup i Parobrod Vili crtaće, dok Tom Henks i rendžeri čekaju da završi posao? Well, ta scena se završila (privremenim) happy endom, za razliku od one u kojoj uloge tumače Ensemble Studios i Microsoft... Čuveni autori Age of Empiresa dobili su, nekih šest meseci pre kompletiranja posla na hiperbudžetnom RTS-u smeštenom u Halo univerzum, obaveštenje da po završetku posla isprazne fioke i napuste službene prostorije: u skladu sa projektovanim planom budžetnog rebalansa, MS je odlučio da je kompletan studio postao redundantan. Ensemble će biti ugašen, ali ne pre nego što završi Halo Wars... Zato, kopajte rupu, gospodo programeri, ne dajte se demotivisati metkom u oko koji vas čeka kada poslednji put stisnete ’Enter’!

Mesec i kusur dana nakon izlaska igre, pošto je Halo Wars otišao u više od milion primeraka i postao najprodavaniji (i najbolje ocenjeni) konzolni RTS u tekućoj generaciji, neko u MS-u je sigurno prosiktao: „Oh, do đavola! Možda nije trebalo da disasemblujemo Ensemble!” Iskreno se nadamo da je neki reptil sa kravatom dobio otkaz zbog pogrešne procene, ali ovaj uvod already postaje predugačak...

Halo Wars, Xbox 360 ekskluzivna real-time strategija sa naboljom kontrolnom šemom u okviru žanra i platforme (o čemu će biti reči kasnije), smešten je 20 godina pre dešavanja obrađenih u FPS trilogiji sa Majstorom Šefom. Rat sa Covenantom oko kolonijalnog sveta Harvest dobija novu dimenziju kada Covenant pronađe zakopani relikt Forerunnersa, drevne, visoko razvijene rase koja je izvršila kolektivni suicid sa namerom da zaustavi širenje Flooda po galaksiji. Misteriozna relikvija predstavlja ključ za aktiviranje skrivene flote bojnih brodova, koja će strani koja ih „probudi” omogućiti brzo i efikasno tamanjenje suprotne strane. Posada UNSC broda „Spirit of Fire” i njen odred marinaca jedine su prepreke na putu totalne destrukcije čovečanstva od strane suludih vanzemaljskih fanatika. Kampanja za jednog igrača je, gledano sa strane zapleta, interesantnih likova i spektakularnih obrta, prilično kvalitetna, čemu u ogromnoj meri doprinose fenomenalne FMV sekvence koje slede posle svake misije: više od 30 minuta savršeno produciranog videa donosi količinu Halo fantastike, koja gotovo da je obimnija od kompletne pucačke trilogije.

Ako na trenutak zaboravimo kontrolni sistem prilagođen gamepadu, mehanička i sadržinska komponenta Halo Warsa suštinski se ne razlikuju od sistema koji se standardno koristi u RTS igrama na PC-u. Izgradnja baze, štancovanje jedinica i njihovo slanje u borbu podsećaju na Universe at War: Earth Assault, naslov sa kojim ova igra deli i negativnost oličenu u limitiranom zumu kamere, što dozvoljava pregled minimalnog dela bojišta i verovatno je neophodno zarad igrača koji koriste televizor standardne definicije: visoka ptičja perspektiva na PAL/NTSC ekranu male dijagonale bi umesto oštrih jedinica i preglednog terena donela prikaz zamućenih mrlja na flekavom stoljnjaku.

Kontrola jedinica gamepadom u igri rešena je na teoretski najbolji mogući način s obzirom na ograničenja od kojih pati kontroler, a sistemu jedino fali mogućnost pravljenja sopstvenih (custom) grupa iz očiglednog razloga – nepostojanja tastera ’1’–’0’. Raspložive jedinice na terenu možete selektovati na tri načina: pozicioniranjem pointera i pritiskom na taster ’A’ selektovaćete pojedinačnu, a pritiskanjem levog ili desnog bumpera odabraćete lokalne snage (one u domašaju ekrana) ili sve jedinice na mapi. U okviru obe masovne selekcije pritiskom na desni trigger možete odabrati bilo koju pojedinačnu jedinicu zarad izdavanja preciznijeg naređenja ili aktiviranja specijalne sposobnosti. S obzirom na to da na terenu nikada nećete imati previše snaga, nećete imati utisak da vas odsustvo miša i tastature ograničava u bilo čemu.

Atraktivna strateška komponenta igre i solidan broj taktičkih opcija koji igra nudi ipak ne mogu da kompenzuju nekoliko ozbiljnih mana. Najveću zamerku upućujemo „downtimeu”, koji prati svaki početak misije: izgradnja baze (jedne ili više, zavisno od razpoloživih lokacija na mapi) i nadogradnja objekata uvek traju 15+ minuta, koliko je potrebno da je uobličite u nešto što je sposobno da izbaci respektabilnu borbenu silu. Resursi za igradnju i nadgradnju sakupljaju se automatski, i to u zavisnosti od „supply depot” objekata koje ste izgradili, a kojih nikada ne možete imati previše zbog ograničenog broja slotova za građevine u svakoj bazi. Druga zamerka leži u činjenici da je single player kampanja projektovana isključivo iz UNSC perspektive: kao Covenant možete igrati isključivo u skirmishu i multiplayeru, dok Flood predstavlja „full NPC” frakciju, koju ćete isključivo sresti kao oponenta u single playeru, što je apsolutna šteta.

Budućnost Halo Warsa je, makar za vlasnike Xbox 360, donekle obezbeđena činjenicom da je MS zadržao nekoliko ljudi iz Ensemblea i dao im zadatak eventualnog patchovanja igre i tekućeg održavanja (pogotovo onog vezanog za Live!). To, nažalost, nipošto nije dovoljno za eventualno portovanje igre na PC, ali čuda su uvek moguća, pogotovo u slučaju da popularnost igre na konzoli pređe imaginarnu dolarsku granicu koja će nekom nadležnom odelu raširiti usta u novcoločni osmeh.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Empire: Total War
World in Conflict: Soviet Assault
Command & Conquer: Red Alert 3: Uprising
Men of War
Warhammer 40.000: Dawn of War II
Necrovision
Tom Clancy’s: EndWar
Perimeter 2
Tom Clancy’s: HAWX
Grey’s Anatomy: The Video Game
Drakensang: The Dark Eye
Ceville
Watchmen: The End is Nigh – Part 1
Grand Ages: Rome
Halo Wars
Šta mislite o ovom tekstu?
Resident Evil 5
Guitar Hero: World Tour
Killzone 2
SimAnimals
Ultimate Band

Platforma:
Xbox 360
Adresa:
www .halowars .com

79
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera