Mesec i kusur dana nakon izlaska igre, pošto je Halo Wars otišao u više od milion primeraka i postao najprodavaniji (i najbolje ocenjeni) konzolni RTS u tekućoj generaciji, neko u MS-u je sigurno prosiktao: „Oh, do đavola! Možda nije trebalo da disasemblujemo Ensemble!” Iskreno se nadamo da je neki reptil sa kravatom dobio otkaz zbog pogrešne procene, ali ovaj uvod already postaje predugačak... Ako na trenutak zaboravimo kontrolni sistem prilagođen gamepadu, mehanička i sadržinska komponenta Halo Warsa suštinski se ne razlikuju od sistema koji se standardno koristi u RTS igrama na PC-u. Izgradnja baze, štancovanje jedinica i njihovo slanje u borbu podsećaju na Universe at War: Earth Assault, naslov sa kojim ova igra deli i negativnost oličenu u limitiranom zumu kamere, što dozvoljava pregled minimalnog dela bojišta i verovatno je neophodno zarad igrača koji koriste televizor standardne definicije: visoka ptičja perspektiva na PAL/NTSC ekranu male dijagonale bi umesto oštrih jedinica i preglednog terena donela prikaz zamućenih mrlja na flekavom stoljnjaku. Kontrola jedinica gamepadom u igri rešena je na teoretski najbolji mogući način s obzirom na ograničenja od kojih pati kontroler, a sistemu jedino fali mogućnost pravljenja sopstvenih (custom) grupa iz očiglednog razloga – nepostojanja tastera ’1’–’0’. Raspložive jedinice na terenu možete selektovati na tri načina: pozicioniranjem pointera i pritiskom na taster ’A’ selektovaćete pojedinačnu, a pritiskanjem levog ili desnog bumpera odabraćete lokalne snage (one u domašaju ekrana) ili sve jedinice na mapi. U okviru obe masovne selekcije pritiskom na desni trigger možete odabrati bilo koju pojedinačnu jedinicu zarad izdavanja preciznijeg naređenja ili aktiviranja specijalne sposobnosti. S obzirom na to da na terenu nikada nećete imati previše snaga, nećete imati utisak da vas odsustvo miša i tastature ograničava u bilo čemu. Atraktivna strateška komponenta igre i solidan broj taktičkih opcija koji igra nudi ipak ne mogu da kompenzuju nekoliko ozbiljnih mana. Najveću zamerku upućujemo „downtimeu”, koji prati svaki početak misije: izgradnja baze (jedne ili više, zavisno od razpoloživih lokacija na mapi) i nadogradnja objekata uvek traju 15+ minuta, koliko je potrebno da je uobličite u nešto što je sposobno da izbaci respektabilnu borbenu silu. Resursi za igradnju i nadgradnju sakupljaju se automatski, i to u zavisnosti od „supply depot” objekata koje ste izgradili, a kojih nikada ne možete imati previše zbog ograničenog broja slotova za građevine u svakoj bazi. Druga zamerka leži u činjenici da je single player kampanja projektovana isključivo iz UNSC perspektive: kao Covenant možete igrati isključivo u skirmishu i multiplayeru, dok Flood predstavlja „full NPC” frakciju, koju ćete isključivo sresti kao oponenta u single playeru, što je apsolutna šteta. Budućnost Halo Warsa je, makar za vlasnike Xbox 360, donekle obezbeđena činjenicom da je MS zadržao nekoliko ljudi iz Ensemblea i dao im zadatak eventualnog patchovanja igre i tekućeg održavanja (pogotovo onog vezanog za Live!). To, nažalost, nipošto nije dovoljno za eventualno portovanje igre na PC, ali čuda su uvek moguća, pogotovo u slučaju da popularnost igre na konzoli pređe imaginarnu dolarsku granicu koja će nekom nadležnom odelu raširiti usta u novcoločni osmeh. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |