PC verziju EndWara testirali smo sa tri potpuno različite kombinacije slušalica i mikrofona: Logitech ClearChat Stereo (koji koristimo po defaultu, jer je lagan i elegantan), Genius HS 02B (koji se kiselio na polici pošto mu je riknula leva slušalica) i no-name headset od 400 dinara. Svaki je po defaultu imao potpuno različite mic outbound vrednosti, tako da je pre upuštanja u igru valjalo podesiti mic u Windowsu i proći desetominutni proces kalibracije u samoj igri. Guess what? Ni jedan nije radio kako treba. Sistem za komandovanje glasom, koji je u drugoj Tom Clancy igri za april radio solidan posao (HAWX), funkcionisao je iz prostog razloga što se sve komande sastoje od jedne reči, nalik na „weapons” ili „engage”. EndWar je začkoljicama tipa „Unit two, attack hostile four” jednostavno odbijao da radi kako treba: problem se uvek javljao u drugoj ili trećoj reči koja je iskakala iz „optimum” zone (anomalija koja se javljala još pri kalibraciji) i tako celu komandu činio nerazumljivom. Problem će verovatno biti još izraženiji kod igrača sa nepravilnim akcentom. Mi smo odustali nakon 45 minuta i prešli na mišonju i tastaturu i, za svaki slučaj, učitali sejv od pre nekoliko meseci na Xboxu 360. Na konzoli je sve radilo bez greške... Akcija (tj. taktika) u misijama veoma je jednostavna i podleže drastično simplifikovanim pravilima za borbenu upotrebu jedinica. Tenkovi EndWara bez teškoća uništavaju oklopne transportere, transporteri su smrtonosni za helikoptere, helikopteri su ubistveni za tenkove... Pešadija je dobra protiv bilo koje vrste jedinica ukoliko se bori iz zaklona (zgrada, ograda i slično), a artiljerija je odlična protiv kopnenih jedinica na distanci, ali bespomoćna u bliskoj borbi. I to je sve. Nikakvo posebno žongliranje, osim proste naredbe „ti napadni tog” nije potrebno, a jedina prednost koju imate usled kontrole putem miša i tastature svodi se na mogućnost preciznijeg pozicioniranja jedinica u prostoru. Ovo je prilično bitno za (veoma) ranjive borbene helikoptere, koji će ka cilju uvek kretati najkraćim putem i stati u hover mod kad im protivnik dođe u domet, potpuno ignorišući eventualno pristustvo transportera koji ih polivaju sa strane, a koje bi sa lakoćom izbegli jednostavnim repozicioniranjem. Najveći problem igre, usko vezan za teškoće sa glasovnom komunikacijom, jeste kamera, koja ne dozvoljava slobodno skrolovanje bojišta. Naredbe za napad, koje biste izdavali prostim izgovaranjem brojeva, „manuelno” ćete nabadati krajnjom mukom i loviti pikseleda, upravo po ekranu (udaljena jedinica je predstavljena crvenom oznakom širine jedan milimetar). Alternativa oličena u korišćenju 2D komandnog interfejsa, koja zahteva da u borbu povedete komandno vozilo (koje zauzima slot za nešto što leti ili puca) prilično je jadna, jer svodi igru na neki gikovski wargame iz ranih devedesetih godina prošlog veka. Miodrag KUZMANOVIĆ | ||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |