TEST PLAY<>
072019<><>

Warhammer: Chaosbane

Pre tri meseca, tokom nekoliko dana provedenih u beta testiranju igre Warhammer: Chaosbane, došli smo do zaključka da se radi o akcionom RPG-u sa solidnim potencijalom da bude dobra zabava, ali i da je, u tom trenutku, još uvek prepun sitnih problema, pre svega na poljima udobnosti igranja i balansa okršaja. Sada, kada je finalna verzija igre konačno stigla, možemo da odahnemo jer su dobri ljudi iz Eko Softwarea očigledno pomno poslušali sve primedbe i zamerke koje su im beta testeri poslali, a zatim se bacili na temeljno eliminisanje svih potencijalnih problema.

Za prvi akcioni RPG u klasičnom Warhammer okruženju, Chaosbane je više nego uspeo eksperiment i nema sumnje da će brojni fanovi izvornog materijala naći sate i dane zabave uz ovaj naslov.

Okvirna priča biće prepoznatljiva svakom ljubitelju Warhammer lorea. Tokom Velikog rata protiv Haosa 2301. godine, Magnus the Pious uspeva da zaustavi hordu haosa pod komandom kurganskog vojskovođe Asavara Kula u strašnoj bici kod Praaga. U naizgled bezbednom Nulnu, Magnusa kobno ranjava jedna od Kulovih sledbenica, a vi, uz pomoć inkvizitora Vossa i arhmaga Teclisa krećete u poteru za počiniocima, ne biste li na vreme našli način da spasete Magnusa iz kandži sigurne smrti.

Chaosbane igračima daje na raspolaganje izbor između četiri klase. Tačnije, svaka od klasa je specifični lik, sa imenom i prezimenom, kao i minimalnom varijacijom u delovima priče (bez obzira na to kog lika igrate, uvek ste jedan od članova elitne Magnusove garde). Tako vojnik Imperije Konrad Vollen predstavlja defanzivnu melee klasu i njegove sposobnosti dolaze do značajnijeg izražaja tokom multiplayera, gde aktivno štiti ostale članove družine. Mag Elontir, visoki vilenjak, najosetljiviji je od svih klasa, ali to nadoknađuje moćnim destruktivnim magijama. Ova dva lika imali smo prilike da isprobamo tokom bete, a u finalnoj verziji igranje sa njima deluje mnogo „tečnije”, odnosno ritam korišćenja veština koje generišu i onih koje troše energiju ili manu je mnogo udobniji. Ipak, mnogo više su nam se svidele druge dve klase sa kojima se nismo zabavljali u beti. Šumski vilenjak Elessa je izviđač sa lukom i strelom i sposobnošću da u pomoć prizove stvorenja iz prirode, kao što su drijade. Verovatno najzabavniji za igranje je ipak slayer Bragi Axebiter, koji možda nema toliko oklopa kao Konrad, ali je mnogo pokretniji i dinamičniji za igru (a i njegovo specijalno kretanje – skakanje uz pomoć lanca sa kukom – ima ubedljivo najbolji šmek).

Sa mehaničke strane je jedan vremešni Diablo 3 efektivno u svemu bitnom bolji od ove igre – raznovrsniji je, dinamičniji, udobniji...

Dok je raspodela veština po klasama u teoriji prilično solidna, u praksi pomalo škripi. Naime, igra koristi interesantno osmišljen sistem za biranje, unapređivanje i kombinovanje aktivnih i pasivnih sposobnosti. Na prvom mestu, oko svakog lika se nalazi prsten sa dvanaest slotova za veštine. Sa leve strane vašeg lika postavljeno je šest slotova za aktivne veštine koje se mapiraju na dva tastera miša i prva četiri numerička tastera i njih koristite kao napade tokom borbe. Sa desne strane je šest mesta za pasivne bonuse koji popravljaju različite aspekte vašeg lova na neprijatelje i bolju opremu. Veštine se otključavaju automatski, kada vaš lik dostigne određeni nivo, ali ne možete uvek da na prsten veština „natovarite” sve najmoćnije veštine ili magije jer svaka od njih vredi određeni broj skill poena, čija ukupna vrednost je takođe ograničena vašim nivoom. Takođe, svaki junak ima vlastito drvo „božanskih veština”, čija se čvorišta sa trajnim bonusima ili modifikatorima specifičnih veština otključavaju trošenjem specijalnih fragmenata i poena „božanske naklonosti”. Upravo preko ovog drveta možete da najviše prilagodite lika svom stilu igre jer posebna čvorišta daju istovremeno pozitivnu i negativnu modifikaciju (na primer, radite deset odsto veći damage, ali imate pet odsto manje zdravlja).

Dok je sistem razvoja lika i unapređivanja veština veoma robusan, neophodno je istaći i to da je veliki broj veština zapravo samo jača verzija ranije otključane sposobnosti ili magije. Sa samo dvanaest jedinstvenih veština (unapredivih u dva stepena) finalni utisak je da svaka klasa ima tek jedan, eventualno dva načina za efektivno igranje i da prava raznolikost buildova ne postoji. Tako da, bez obzira na stil igre, klasu i build, gameplay eventualno započne da klizi niz tobogan monotonije, čak i kada se, tokom timske igre, pokaže da je autorima Chaosbanea na prvom mestu bio multiplayer, idealno u družini koja sadrži sve četiri klase.

Dok će manjak raznolikosti buildova sigurno na duge staze oglodati motivaciju za igrom, to kratkoročno nije toliki problem, pogotovo za velike fanove fantasy Warhammera, kojima je ovo prvi pravi aRPG naslov u omiljenom settingu. Sa druge strane, igrači kojima je mehanika akcionog RPG-a na prvom mestu teško će moći da se pomire sa činjenicom da neke stvari još uvek, jednostavno, nisu „kako treba”. Iako je udobnost igre značajno uznapredovala od bete, i dalje mogu da se nađu zamerke, pre svega balansu i ritmu igre, kao i jednom od najbitnijih aspekata aRPG naslova – distribuciji plena. Naime, veći nivoi težine (a ima ih 12) su postignuti klasičnim povećavanjem damagea i zdravlja protivnika, ali zdravlje im je toliko napumpano da tamanjenje neprijatelja traje predugo. Zatim, nije retkost da potamanite pet ekrana mobova i ne padne ništa sem zlata i fragmenata za unapređivanje veština (a imate bonus za bolji drop na skoro svakom komadu opreme), te da opremu dobijate samo iz kovčega nasumično razbacanih po nivoima kojih može da bude mnogo ili nijedan, zavisno od sreće. Chaosbane ima odličan mračni vajb Warhammera na svojoj strani, što je veoma lepo ispraćeno i grafikom i muzikom, ali sa mehaničke strane je jedan vremešni Diablo 3 efektivno u svemu bitnom bolji od ove igre – raznovrsniji je, dinamičniji, udobniji...

Za prvi akcioni RPG u klasičnom Warhammer okruženju, Chaosbane je više nego uspeo eksperiment i nema sumnje da će brojni fanovi izvornog materijala naći sate i dane zabave uz ovaj naslov. Ipak, da bi se naslov ovog žanra probio na tržištu sredinom 2019. godine, potreban je značajno bolji kvalitet i posvećenost detaljima. Srećom, razvojni tim ove igre ne sedi na ušima već nastavlja sa praksom iz bete – neprestano prate komentare igračke zajednice i doteruju svoju igru. Zbog toga, nije isključeno da za koji mesec, pogotovo kad naiđe neko sniženje, Chaosbane bude mnogo utegnutije, ispoliranije i isplativije iskustvo.

Dragan KOSOVAC

 
Steel Division II
Vambrace: Cold Soul
The Sinking City
Druidstone: The Secret of the Menhir Forest
My Friend Pedro
Dark Future: Red Blood State
Octopath Traveler
Assetto Corsa Competizione
Void Bastards
They are Billions vs Conan Unconquered
Bloodstained: Ritual of the Night
Warhammer: Chaosbane
Šta mislite o ovom tekstu?
Close to the Sun
Draugen
MotoGP 19
Battletech: Urban Warfare
Dauntless
Irony Curtain: From Matryoshka with Love
Pathologic 2
Dark Devotion
Team Sonic Racing
Gato Roboto
Blood & Truth
Stellaris: Ancient Relics Story Pack
Beat Saber

Platforma:
Windows, PS4, Xbox One
Potrebno:
Core i3 / Phenom II X3, 6 GB RAM, GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850, 2 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Intel Core i5 / AMD FX-8150, 8 GB RAM, GeForce GTX 780 / Radeon R9 290, 4 GB VRAM, Windows 10 64-bit
Veličina:
20 GB
Adresa:
warhammer -chaosbane .com

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera