TEST PLAY<>
042001<><>

Kohan: Immortal Sovereigns

Posle izvesnog vremena provedenog iza kulisa, novi fantazijski kolačić iz softverske kuće „Strategy First” i pod dirigentskom palicom „Timegate” studija polako se spremao za izlazak i bez mnogo pompe pojavio na tržištu.

Igra govori o heroju Dariusu koji je po svom poreklu Kohan. Prema legendama koje se polako otvaraju pred Dariusom, Kohani su besmrtni heroji koji vladaju smrtnicima i prave balans u kraljevstvu. Priča je tipična fantazijska bajka koja vešto prepliće događaje sa strateškim elementima koje smo više puta imali prilike da vidimo kroz Age of Wonders ili Heroes i Warlords serijale. Mlađani Kohan će kroz svoje putešestvije nalaziti druge besmrtnike koji mu pomažu u njegovom cilju da ujedini kraljevstva. Naravno, glavni negativci su takođe Kohani koje je zavela „senka”. Klasičan element „tamne strane” i nekadašnjeg učitelja koji je ipak podlegao iskušenju mračnih sila u Dart Vejder fazonu.

Igra pod neobičnim imenom Kohan: Immortal Sovereigns zamišljena je kao kombinacija RTS i potezne strategije. U suštini, igra se izvodi u realnom vremenu, ali se može ubrzati ili potpuno usporiti, čime je stvoren idealan koktel za ljubitelje oba žanra strateških igara. Pored ubrzanja igre, postoji i dodatak koji je više puta viđen u sličnim ratnim strategijama, a to je koncept slobodne teritorije koja se u ovom slučaju zove zona za snadbevanje (supply zone). Svaki prijateljski ili tek zarobljeni grad kontroliše određenu zonu za snadbevanje i omogućava vojnicima podršku tokom borbe. U ovom delu terena (nešto je svetlije boje od ostatka mape) vojnici se mogu zalečiti i može im se povećati moral. Takođe, smanjuje im se umor (fatigue) koji inače utiče na ponašenje jedinica u borbi. Interesantno je da ako jedinica odluta daleko od najbliže zone snadbevanja istražujući mapu, počinje polako da nestaje i vojnik po vojnik lagano umire. Realistično, nema šta.

Kontrola igrača je nad odeljenjem od pet do sedam vojnika, pri čemu nemate nikakvu kontrolu nad individualnim vojnicima. Pored toga, jedinicu vojnika vodi poznati Kohan (besmrtni heroj) ili kapetan. Tokom istraživanja mape pronalazićete heroje zarobljene u nekoj vrsti zlatnih novčića i možete ih „probuditi iz sna” plaćajaći 40 ili više zlatnika u odnosu na nivo i snagu heroja. Heroji imaju magične sposobnosti npr. da leče ili blagosiljaju jedinice pod svojom komandom, ali isto tako da vide dalje kroz Fog of War ili da žestoko mašu mačevima u borbi (što će Darius više puta dokazati). Sve jedinice su inače pod vođstvom kapetana koji ih organizuje u odeljenja od po maksimalno sedam vojnika (uključujući kapetana) kada se izgradi ogroman grad.

Tokom borbe vojnici mogu biti nadjačani, potpuno eliminisani ili će pobeći ako se osete ugroženim. Ako ih neprijatelj koji je brži od njih sustigne (npr. shadow beasts sustigle su moju pešadiju) i potpuno će ih obrisati. Svaka jedinica ima karakteristične odlike: snagu napada, zonu kontrole, vizuelni domet, itd. Zona kontrole je prilično bitna, jer ako neprijatelj uđe u zonu kontrole jedinice, dolazi do obračuna koji se može okončati samo na jedan način! Neke jedinice imaju specifične sposobnosti koje utiču na osnovne karakteristike. Recimo, dodaju bonuse pri kretanju ili povisuju borbenu nadmoć.

Klasično za fantazijske igre, svaki grad određuje tip i izgled jedinica, mada su rodovi praktično isti. Tako npr. elfovski Rainbringers su isto što i ljudska pešadija (uz nešto bolji elfovski bonus za kretanje). Na kretanje jedinica utiče i teren; na jednoj vrsti napadi će biti sporiji, na nekom terenu imaju odbrambene bonuse - drveće mogu iskoristiti kao zaklon i prolaziti kroz šume.

Igra se uveliko oslanja na AI individualnih jedinica. Ne postoji direktna kontrola pojedinica u samoj borbi, na vama je da im izdate naređenje za napad, a vojnici se snalaze najbolje što mogu. To daje prijatan osećaj komandovanja jedinicama, a ne gomilom lutki marioneta kao u klasičnim RTS igrama. Tokom borbe, pešadija se kolje „prsa u prsa” dok strelci stoje nešto dalje i izbacuju strele. Jedini način da ubijete strelce biće da porazite protivnike koji se nalaze ispred njih, ili da zaobiđete kompletnu kolonu jedinica, što je teže obzirom da one nisu glupe. Neće biti moguće narediti pojedinačnom vojniku da napusti borbene redove kako bi napao protivnika, već se naređenja upućuju grupi, tako da će kompletna regimenta početi da beži iz borbe. Ono što se meni veoma dopada kao velikom fanu Warlords serijala jeste da Kohan koristi sličnu šemu za kreiranje jedinica. Kada zarobite neki grad jedinice za proizvodnju biće druge rase, tako da morate postići lojalnost nove rase. Tako npr. ako je vaša osnovna nacija dobrice elfovi, a osvojite Slaan grad (što su poveći gušteri), bez problema možete praviti njihove jedinice. Kohan ide čak korak dalje, omogućavajući mešanje individualnih jedinica u okviru iste regimente. Ako želite da kreirate izviđačku jedinicu od sedam skauta, dovoljno je da ih rasporedite po slotovima. Posle istraživanje možete ojačati jedinicu, zamenom pomoćnih vojnika na bokovima sa, recimo, strelcima ili kopljanicima. „Timegate” pokušavaju da naprave sledeći korak u RTS igara. Većina modernih RTS igara pruža borbe koje vrlo brzo postaju obične tuče po krčmama a ne borba precizno obučenih vojnih formacija.

Pored jedinica postoji i menadžment resursa i izgradnja gradova. Moguće je graditi nove gradove, naseljavati one koji postoje, praviti isturene karaule i snadbevati se resursima iz raznih objekata. U gradovima se prave raznorazne građevine poput vetrenjače, kovača, hrama, kamenoresca i slično. Pored toga, svaka građevina ima nekoliko podnivoa koji se granaju čime se nadgradnje objekata mogu uveliko razlikovati. Na primer, kovača možete unaprediti u trgovinu gvožđem (iron market), što automatski utiče na zatvaranje rudnika gvožđa i pretvara ga u generator zlata pošto vaš grad sada proizvodi gvožđe i prodaje ga na tržištu.

Branislav BABOVIĆ

 
Black & White
Fallout: Tactics - Brotherhood of Steel
Evil Islands: Curse of the Lost Soul
Summoner
Star Trek: Away Team
Serious Sam
Blade of Darkness
The Settlers IV
Kohan: Immortal Sovereigns
Šta mislite o ovom tekstu?
Times of Conflict
Corporate Machine
The Messenger
Icewind Dale: Heart of Winter
Explomän
NASCAR Racing 4
F1 Racing Championship
Star Wars: Battle for Naboo

MINIMUM:
Pentium 2/400 MHz, 64 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium 2/600 MHz, 128 MB RAM-a

84

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera