![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Desperados: Wanted Dead or Alive je, kako navode autori, prva strateška igra koja kombinuje filmsku atmosferu, radnju zasnovanu na kompleksnom scenariju svojstvenom avanturističkim igrama i dinamične real-time taktičke elemente „Eidosovog” Commandosa. Mada smo svi manje-više skeptični kada su u pitanju ovakve mešavine, za Desperados se može reći da predstavlja izuzetno prijatno iznenađenje kome će se najviše obradovati upravo ljubitelji Komandosa, ali i novajlije koje će se, zahvaljujući sjajnoj atmosferi, uz ovu igru lako „primiti” na žanr taktičkih simulacija. Igra, slično avanturama, ima glavnog junaka, i to ni manje ni više nego lovca na ucene po imenu Džon Kuper. Železnička kompanija „Twinnings & Co” muku muči s čestim napadima pljačkaša, te angažuje Kupera koji će za skroman honorar od 15000 „šuški” potamaniti gamad. Igra počinje serijom, uslovno rečeno, trenažnih misija u okviru kojih Kuper sakuplja staro društvo za akciju, sačinjeno od pet stereotipnih vestern likova. U međuvremenu, zlikovac koji sebe slikovito naziva El Diablo, kuje plan da fuzioniše nekoliko banditskih grupica u pravu odmetničku vojsku koja bi harala teritorijom Novog Meksika. Tako borba polako prerasta u pravi mali rat, dostojan izazov za svakog dobrog stratega. Koncept Desperadosa je lako objasniti. Igrač kontroliše družinu od šest desperadosa (Kuper i petoro „tatatatiraca”) koji se na 25 nivoa dugom putu obračunavaju s mnogobrojnim banditama. Cilj svakog nivoa (ili misije, kako vam drago) je pronalaženje prave kombinacije za prelazak od tačke A do tačke B, odnosno ispunjenje zadatka pod imperativom da ne budete uhvaćeni ili, još gore, ubijeni. Mogućnosti za igranje su veoma brojne, ali je rešenje najčešće jedno i otkriva se tek nakon detaljnije analize terena i rasporeda protivničkih jedinica. U praksi to znači da se, pre svega, morate dobro upoznati s kontrolnim sistemom, opcijama i mogućnostima svojih likova, potom sa predmetima koje možete nositi i koristiti i, na kraju, sa pozadinskim elementima koji se gotovo uvek na neki način uklapaju u scenario. Logičko razmišljanje i smisao za rešavanje zagonetki, uz osećaj za taktiku, najbitnije su osobine koje morate posedovati da biste uspešno rešavali probleme koji već od samog početka neće biti jednostavni. I pored mnoštva novih ideja, najupečatljivija osobina ove igre je avanturistički karakter, odnosno dobra priča i detaljno razrađeni likovi. Članovi ekipe, kao i većina NPC likova imaju jasno definisane karakteristike, ponašanje i „specijalnosti” koje treba znalački iskoristiti. Greške su u ovoj igri sasvim prirodne i ne treba gubiti živce zbog neuspeha - jednostavno, snimite poziciju i ponavljajte akciju dok ne „ukopčate” pravu kombinaciju, pa makar dočekali prve petlove. Okruženje je više nego raznovrsno - misije se odigravaju danju, noću, sumraku, oluji, na otvorenom ili zatvorenom prostoru, u okviru živopisnih lokacija kao što su veliki prašnjavi gradovi, napuštena naselja, tvrđave, rudnici zlata, polja pamuka, močvare, saloni, zatvori, pećine itd. Igri ne manjka ni akcija: pucaćete iz oružja, udarati pesnicama, bacati noževe, koristiti razne oblike diverzije (npr. skretanje pažnje čuvara pomoću muzičkog sata), dinamit, barut, zvečarke (!), hemikalije, zavođenje (!!), pa čak i simpatičnog majmuna... Interakcije s „okolišom” gotovo su neograničene: sedlanje i jahanje konja, sabotiranje instalacija, krađa opreme, puzanje između stena, otvaranje vrata, skrivanje u objektima, šunjanje u visokoj travi, sakrivanje tela omamljenih ili ubijenih protivnika i drugo. Tehničke karakteristike su u samom vrhu kvaliteta za ovu kategoriju igara - za 2D igru to je najviše što možete dobiti. Grafika je detaljna, a preglednost je izuzetna, pogotovo u visokoj rezoluciji (1024x768 tačaka). Tu je i opcija za zumiranje, tokom koje se pojavljuje nešto izraženija pikselizacije, ali i ona je u očekivanim okvirima. Uvrštena je i podrška za 3D zvuk, a na listi pohvala nalazi se još i AI protivnika. Svaki neprijatelj je ličnost za sebe, jer predstavlja kombinaciju desetak karakteristika kao što su inteligencija, hrabrost, preciznost itd. U mane bismo svrstali nemogućnost kretanja s oružjem u ruci (protivniku se morate najpre prišunjati, pa tek onda izabrati oružje, naciljati ga i okinuti - za to vreme lako možete postati žrtva svoje sporosti) i često nehotično aktiviranje trčanja, umesto upotrebe nekog oruđa, što vas može koštati glave. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |