![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Tribes 2 nastavlja gde je stao prvi deo i poboljšava ga novom rasom, novim terenima, novim grafičkim enginom i novom definicjom pojma „hardverski zahtevna igra”. Zanimljiva pozadinska priča govori o dalekoj budućnosti kada čovečanstvo ne živi više na Zemlji, već se raširilo po galaksiji. Ljudi su podeljeni na plemena (pet u prvom delu), koja međusobno ratuju ili povremeno pregovaraju, sve dok se iz mračnih dubina svemira ne pojavi šesto pleme Bioderms. Akcije ima na pretek. Prvenstveno ćete biti oduševljeni brojem novih modova za igru. Pored CTF, najigranijeg moda za Tribes, tu je i nekoliko novih, prilagođenih manjem broju igrača. Treba posebno istaći modove Siege i Rabitt (jedan igrač nosi zastavu, a svi ostali ga jure). Programeri su želeli da većim brojem modova zainteresuju širu paletu igrača nego pre. Tribes 2 sadrži pet solo misija koje služe za obuku novih ratnika i upoznavanje sa oružjem. To je sve što je preostalo od ambiciozno najavljene samostalne kampanje. Misije nisu mnogo zahtevne i sve ih treba proći da biste naučili kako da koristite dodatke na svom oklopu. U Plemena su implementirani Botovi (AI protivnici), ali nisu podržane sve mape za igru protiv AI. Ako startujete igru sa šesnaest botova, slika na monitoru neće „seckati”, nego „testerisati”, toliko će iscrtavanje slike biti usporeno. Po online forumima, ovakva zahtevnost botova se pripisuje lošoj optimizaciji AI rutina. Da u tome ima istine potvrđuje i lično iskustvo tokom igranja, gde se recimo moji vajni protivnici zagledaju u nebo, dok ja prolazim pored njih. Uglavnom, za razliku od Unreal Tournament botova koji su nas oduševili, Tribes botovi će služiti samo za razbijanje monotonije tokom upoznavanja mape. Ono što je još isticalo prva Plemena od ostalih multiplayer tabačina bili su oklopi. Svaki ratnik može da nosi laki, srednji ili teški oklop. Najteži oklopi imaju stravičnu vatrenu moć, ali slabu pokretljivost. Zbog toga su pokretljiviji igrači ponekad bili u prednosti nad teže naoružanim protivnicima. Svaki oklop ima JetPack, koji omogućava igraču da leti određeno vreme. Mudrim korišćenjem JetPacka, možete izbeći jačeg neprijatelja (Grunf bi rekao: „Bolje pobijeći nego umrijeti”), pokupiti njegovu zastavu i vratiti se nazad u bazu. U Tribes 2 je ozvaničena tehnika „skiing”. Skiing je u stvari bag koji su igrači prvog dela koristili na kosim terenima. Kombinacijom skokova i mikro potiska iz JetPacka, na nizbrdici bi ubrzavali, dobijajući moment sile koji se posle lako mogao koristiti i za brzo uspinjanje. U Tribes 2 olakašano je skijanje, ali teški oklopi onemogućavaju preveliku brzinu, jer bi to kvarilo balans igre. Ono što je još isticalo Plemena od ostalih igara (bogami, dosta stvari ističe Plemena od ostalih igara, prim. aut) jesu mape. Retke su mape zatvorenih prostora, preovlađuju otvoreni tereni. Tu Tribes 2 nema premca u današnjoj konkurenciji. Mape su ogromne, prošarane brdima, klancima, padinama, pa je pravo zadovoljstvo krstariti mapom. Pogotovo uz upotrebu novog grafičkog engina, jer su predeli zapanjujući. Ali, vegetacija je još uvek vrlo retka (drvo na svakih dva-tri kilometra) i svodi sa na proste teksture. Oružja su pretrpela najmanju promenu u odnosu na orginal. Svi favoriti su zadržani, karakteristike su malo promenjene, ali je igra bolja. Najbolji primer timskog rada pokazuje se kod minobacača (mortar) jednog od najsnažnijih oružja, koje može biti ispaljeno samo na ciljeve koje drugi saigrač obeleži nišanskim laserom. Novitet su granate (nekoliko vrsta), koje iskusnom igraču Tribesa 2 (a takvi već postoje na Mreži) donose prednost u borbi. Najbitnija razlika u odnosu na ostale multiplayer akcione igre se sastoji u vozilima. Na raspolaganju je nekoliko tipova (laki skaut, izviđač, tenk...), za prevoz i vatrenu podršku. Za vozila sa naoružanjem, potrebna su bar dva igrača (jedan vozi, drugi puca). Kontrola vozila je izuzetno teška, u sudaru se lako oštećuju, a na komande reaguju prilično sporo. Grafika i zvuk u Plemenima spadaju u sam vrh današnje igračke industrije. Dizajn mapa, bogatstvo tekstura, modeli, sve je odrađeno na najvišem nivou. Nažalost, zato se plaća surova cena u neophodnom hardveru. Ukoliko, pak, smanjite nivo detalja, onda ćete igrati grafički prosečnu igru. Za kraj, malo ličnog iskustva iz LAN okršaja. U timskim modovima (Siege) uvek pobeđuje bolje organizovan tim, bez obzira na preciznost i kvalitet boraca protivničke ekipe. Jedini problem YU populaciji u ovom trenutku predstavlja dobra zaštita igre, koja će privremeno onemogućiti online okršaje. Aleksandar AŠKOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |