![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Sada se najzad jedan izazivač stidljivo penje u ring – „Lemon Interactive” donosi Project Earth, prvi pravi Homeworld-klon. Poređenja između ova dva naslova su neizbežna, i mada izdavač na sav glas tvrdi kako je Project Earth posve originalna igra, sličnosti ipak ima mnogo. Priča se odvija u dalekoj budućnosti, kada ljudska rasa počinje da prvim pionirskim koracima kolonizuje galaksiju. Prvo je pronađena Cognita, planeta slična Zemlji, u orbiti oko našeg zvezdanog suseda Alpha Centauri A. Mnogo godina kasnije, naučnici lociraju treću moguću „Zemlju” u konstelaciji Bika, i pripreme počinju za još jednu ekspediciju kroz hladna svemirska prostranstva. U tu svrhu koriste se ogromni svemirski brodovi zvani Bahamuti. Samo mali procenat individua u stanju je da upravlja ovim kolosima – to su takozvani Sundiveri, ljudi koji se konektuju direktno u nervni sistem broda. Igra počinje kad vi kao jedan od najtalentovanijih Sundivera u orbiti Zemlje vršite poslednje provere pred dugo putovanje u nepoznato. Zbunjujuća anomalija u obliku komete koja se pojavljuje niotkuda, prerasta u pretnju intergalaktičkog rata kada otkrivate flotilu agresivnih vanzemaljaca sakrivenu u njenom repu. U Project Earthu postoje sveukupno tri rase, ljudska i dve vanzemaljske – Daemoni i Vitechy. Zaplet se odvija kroz dve odvojene kampanje, ljudsku i Daemonsku, koje zajedno kroje kohezivnu priču. Do prvog sukoba dolazi sa Daemonima, ali stvar se kasnije dodatno komplikuje kad na scenu stupaju tehnološki superiorni, rasistički-nastrojeni Vitechy. Pre no što se uputite u dubine galaksije preporučljivo je preći opširnu tutorijal misiju. Tu se prvi put srećete sa upravljačkim interfejsom, kao i sa grafičkim engineom Project Eartha. Prvi će vas neko vreme držati u stanju izvesne zbunjenosti, a drugi odmah bombardovati šarenim nebulama i zvezdanim rojevima. Svemirski RTS-ovi su prilično kompleksne igre u smislu upravljanja u 3D prostoru, i stoga dobar deo njihove dopadljivosti zavisi od pristupačnosti interfejsa. Što se Project Eartha tiče, u odnosu na Homeworld dozvoljava daleko više slobode pri upravljanju kamerom, i na trenutke asocira na FPS metode: na primer, moguće je izvesti sasvim solidan circle-strafe. S druge strane, međutim, ova povećana sloboda znači i prilično otežano snalaženje u prostoru. Na svu sreću, u slučaju da se izgubite među asteroidima, razne prečice s tastature su tu da priskoče u pomoć i u trenu vrate pogled kamere na relevantna zbivanja. Project Earth podržava single-screen interfejs, što je za pohvalu – nema onog skakutanja između zvezdane mape i upravljačkog pogleda kao u Homeworldu. Vizuelno, Project Earth je pravi „tour de force” – to jest, ako imate hardver da igru pokrenete u svom njenom sjaju. Grafički engine koristi LOD (Level of Detail) princip, što znači da igra analizira mogućnosti vaše mašine i pokreće se u najboljem mogućem izdanju sa konstantnim framerateom. U najgorem slučaju, Project Earth izgleda kao donekle unapređeni Homeworld. U najboljem, igra crpi svu modernu magiju iz vašeg GeForce 3 da prikaže vibrantne svemirske krajolike, sexy particle-eksplozije i masu fino dizajniranih i animiranih svemirskih brodova, od najmanjih boraca do oklopljenih grdosija. Što se zvuka tiče sve je profesionalno odrađeno, i doprinosi SF atmosferi. Muzika je blage tehno orijentacije i dinamično se menja u odnosu na situaciju. Glasovi glavnih likova su osrednji i ometaju užitak, ali žena, vaš saborac, posebno nervira svojim forsiranim sarkazmom. Veštačka inteligencija je neujednačena – u momentima briljantnosti, vaši borci automatski zauzimaju najprikladniju borbenu formaciju, ali isto tako često, dokono sede brojeći zvezde dok neprijatelji satiru vaš matični brod samo koji kilometar niže. Inercija i masa objekata uračunate su u kretanje jedinica, mada je to gotovo neprimetno. Na individualnost vaših jedinica dodatno utičete izborom između dve opcije pri istraživanju novih tehnologija, a odluku ponekad nije lako doneti. Hteli to „Lemon Interactive” da priznaju ili ne, sve se svodi na jedno jedino banalno pitanje – da li je Planet Earth bolji od Homeworlda? Razlike su u finesama. Prošlo je već podosta otkad je Homeworld hrabro utro nove RTS puteve i svakako je lepo videti da još neko kroči ovim (još uvek) egzotičnim stazama. Đorđe NAGULOV | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |