![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Pred nama je još jedan, da tako kažemo, klasično uspešan nastavak franšize. Gospoda iz „Ravena” su svoj posao usavršili do maksimuma: od ekipice koja je stidljivo radila mission packove za Quake 1 & 2, došli su do statusa jednog od najozbiljnijih FPS razvojnih timova na igračkoj sceni. Od trona ih deli samo jedna činjenica: nikada nisu razvili sopstveni 3D engine. Sve njihove alatke su licencirana (i modifikovana) tehnologija Quake 3 Arene. Elem, Soldier of Fortune 2, u odnosu na prethodnu igru i aktuelne trendove predstavlja tačno što bi se moglo očekivati za nekoliko godina evolucije: lepše, veće, bogatije i krvavije FPS iskustvo. G.H.O.U.L. sistem za detekciju i prikaz pogodaka u različite delove tela doživeo je svoje drugo izdanje, drastično povećavši broj pojedinačnih tačaka (i protivničkih reakcija u skladu sa tim) osetljivih na metke. Sada, na primer, municijom velikog kalibra oponentu možete fragmentarno komadati glavu ili delove trupa, a njegove motion-captured reakcije će delovati zastrašujuće realno. Zašto stavljamo akcenat na ovo? Iz prostog razloga što izdavač igre na tome bazira celokupnu marketinšku strategiju, paleći klince kako za skromnih 50$ mogu nekome pucati u lice, otkinuti mu levu gornju polovinu lobanje i videti krv kako šiba iz vratne arterije. Ako se palite na ovako sročenu reklamu, SOF 2 će vam pružiti dovoljno materijala za nekoliko noći nasmešenih mokrih snova. Srećom, vulgarno-violentna glazura predstavlja samo spoljni layer kompletnog iskustva koje igra može da pruži. Interesanstna literarna podloga, bazirana na multinacionalnoj ekipi terorista (Rusi, Kinezi i nekoliko američkih izdajnika) koja sprema biološki napad na Svetski trgovinski samit u Švajcarskoj ispričana je u tipično klensijevskom maniru, prepunom obrta, zakulisnih radnji, haj-tek oružja i šibanja na sve strane. Otkrivajući zaveru, Mulins će proputovati gotovo ceo svet: od flashbacka u Čehoslovačkoj (gde mladi Džon bez brkova pomaže ruskom naučniku na prebegne na zapad), preko Kolumbijske džungle i Hong-Honga, do Kamčatke i Teksasa, krčeći put kroz stotine protivnika i odmarajući živce u nekoliko stealth misija. Za razliku od prvog dela, gde je ponašanje protivnika bilo u velikoj meri skriptovano, ovde je programer zadužen za AI zaista muški odradio svoj posao. Nalik na Half Life, oponenti zaista koriste nekakav oblik timske strategije: kada ih ima više, pokušaće da vas okruže i gađaju iz nekoliko uglova; koriste svaki raspoloživi zaklon, i što je najvažnije, uspešno upotrebljavaju ručne granate (skrivanje u zaklonu vas neće spasiti, jer u 80 odsto slučajeva loši momci posežu za kruškama; baciće vam flashbang da vas zaslepe, pa vam uleteti dok je sve belo, ili će vam ćušnuti klasičnu ofanzivnu bombu). Segment AI-a vezan za korišćenje granata je zaista maestralno izveden. Za razliku od kompletne konkurencije (MOHAA, Wolfenstein, AVP2...) na standardnom nivou težine Soldier of Fortune 2 predstavlja ozbiljan izazov čak i za krajnje iskusnog igrača. Protivnici uopšte nisu naivni, što zbog inteligencije, što zbog kvantiteta i realne štete koju vam nanose paljbom (tu ste gotovo ravnopravni). Ako započnete igru kroz jedan od predefinisanih nivoa težine (a ne izaberete custom), uživaćete u ograničenom broju pozicija (najčešće tri) koje možete snimiti tokom jednog nivoa. Audio vizuelnoj podlozi se malo toga može zameriti. S obzirom da koristi modifikovanu verziju Quake 3 Team Arene enginea (sa skeletalnom animacijom i G.H.O.U.L.-om) enterijeri i eksterijeri deluju malčice bledo u poređenju sa, recimo, Serious Samom 2, ali su daleko od neke ozbiljnije kritike. Zato audio segment zaslužuje bezrezervne ovacije: SOF 2 je jedna od prvih igara (uz GTA 3 i Neverwinter Nights) koja podržava EAX advanced HD za koji će vam trebati SB Audigy i solidan 5.1 sistem zvučnika. Za ljude sa dobrim ušima i dubokim džepom, SOF 2 će predstavljati vrhunsku ekstravagancu 3D pozicionog zvuka najnovije generacije: po prvi put u nekoj igri, uhvatićete sebe kako zaista osluškujete svaki nivo! Virtuelna realnost or what? Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |