TEST PLAY<>
072002<><>

Soldier of Fortune II: Double Helix

Njegovo ime je Mulins. Džon Mulins. Markantni plaćenik sa kamiondžijskim brkovima u službi para-špijunske organizacije koja van jurisdikcije američke vlade i UN-a samostalno otklanja terorističke pretnje širom sveta; One-man-army, koga isključivo šalju tamo gde operativci CIE&DIE, regularna vojska i standardni komandosi nemaju šta da traže. Baršunastog i napuklog glasa, sa šeširićem kao HawkEye iz M.A.S.H-a i psihologijom slobodoljubivog krstaša, Džon je pravi čovek za naš kombinat.

Pred nama je još jedan, da tako kažemo, klasično uspešan nastavak franšize. Gospoda iz „Ravena” su svoj posao usavršili do maksimuma: od ekipice koja je stidljivo radila mission packove za Quake 1 & 2, došli su do statusa jednog od najozbiljnijih FPS razvojnih timova na igračkoj sceni. Od trona ih deli samo jedna činjenica: nikada nisu razvili sopstveni 3D engine. Sve njihove alatke su licencirana (i modifikovana) tehnologija Quake 3 Arene.

Elem, Soldier of Fortune 2, u odnosu na prethodnu igru i aktuelne trendove predstavlja tačno što bi se moglo očekivati za nekoliko godina evolucije: lepše, veće, bogatije i krvavije FPS iskustvo. G.H.O.U.L. sistem za detekciju i prikaz pogodaka u različite delove tela doživeo je svoje drugo izdanje, drastično povećavši broj pojedinačnih tačaka (i protivničkih reakcija u skladu sa tim) osetljivih na metke. Sada, na primer, municijom velikog kalibra oponentu možete fragmentarno komadati glavu ili delove trupa, a njegove motion-captured reakcije će delovati zastrašujuće realno. Zašto stavljamo akcenat na ovo? Iz prostog razloga što izdavač igre na tome bazira celokupnu marketinšku strategiju, paleći klince kako za skromnih 50$ mogu nekome pucati u lice, otkinuti mu levu gornju polovinu lobanje i videti krv kako šiba iz vratne arterije. Ako se palite na ovako sročenu reklamu, SOF 2 će vam pružiti dovoljno materijala za nekoliko noći nasmešenih mokrih snova.

Srećom, vulgarno-violentna glazura predstavlja samo spoljni layer kompletnog iskustva koje igra može da pruži. Interesanstna literarna podloga, bazirana na multinacionalnoj ekipi terorista (Rusi, Kinezi i nekoliko američkih izdajnika) koja sprema biološki napad na Svetski trgovinski samit u Švajcarskoj ispričana je u tipično klensijevskom maniru, prepunom obrta, zakulisnih radnji, haj-tek oružja i šibanja na sve strane. Otkrivajući zaveru, Mulins će proputovati gotovo ceo svet: od flashbacka u Čehoslovačkoj (gde mladi Džon bez brkova pomaže ruskom naučniku na prebegne na zapad), preko Kolumbijske džungle i Hong-Honga, do Kamčatke i Teksasa, krčeći put kroz stotine protivnika i odmarajući živce u nekoliko stealth misija.

Za razliku od prvog dela, gde je ponašanje protivnika bilo u velikoj meri skriptovano, ovde je programer zadužen za AI zaista muški odradio svoj posao. Nalik na Half Life, oponenti zaista koriste nekakav oblik timske strategije: kada ih ima više, pokušaće da vas okruže i gađaju iz nekoliko uglova; koriste svaki raspoloživi zaklon, i što je najvažnije, uspešno upotrebljavaju ručne granate (skrivanje u zaklonu vas neće spasiti, jer u 80 odsto slučajeva loši momci posežu za kruškama; baciće vam flashbang da vas zaslepe, pa vam uleteti dok je sve belo, ili će vam ćušnuti klasičnu ofanzivnu bombu). Segment AI-a vezan za korišćenje granata je zaista maestralno izveden.

Za razliku od kompletne konkurencije (MOHAA, Wolfenstein, AVP2...) na standardnom nivou težine Soldier of Fortune 2 predstavlja ozbiljan izazov čak i za krajnje iskusnog igrača. Protivnici uopšte nisu naivni, što zbog inteligencije, što zbog kvantiteta i realne štete koju vam nanose paljbom (tu ste gotovo ravnopravni). Ako započnete igru kroz jedan od predefinisanih nivoa težine (a ne izaberete custom), uživaćete u ograničenom broju pozicija (najčešće tri) koje možete snimiti tokom jednog nivoa.

Audio vizuelnoj podlozi se malo toga može zameriti. S obzirom da koristi modifikovanu verziju Quake 3 Team Arene enginea (sa skeletalnom animacijom i G.H.O.U.L.-om) enterijeri i eksterijeri deluju malčice bledo u poređenju sa, recimo, Serious Samom 2, ali su daleko od neke ozbiljnije kritike. Zato audio segment zaslužuje bezrezervne ovacije: SOF 2 je jedna od prvih igara (uz GTA 3 i Neverwinter Nights) koja podržava EAX advanced HD za koji će vam trebati SB Audigy i solidan 5.1 sistem zvučnika. Za ljude sa dobrim ušima i dubokim džepom, SOF 2 će predstavljati vrhunsku ekstravagancu 3D pozicionog zvuka najnovije generacije: po prvi put u nekoj igri, uhvatićete sebe kako zaista osluškujete svaki nivo! Virtuelna realnost or what?

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Neverwinter Nights
Warcraft III: The Reign of Chaos
F1 2002 vs Grand Prix 4
Gore: Ultimate Soldier
Age of Wonders: The Wizard's Throne
Legion
Cultures 2: The Gates of Asgard
Project Earth
Peter Pan: Adventures in Never Land
Navy Seals
Team Factor
Raystorm
Die Hard: Nakatomi Plaza
Jazz and Faust
Bioscopia
Soldier of Fortune II: Double Helix
Šta mislite o ovom tekstu?
Simon the Sorcerer 3D

MINIMUM:
Pentium 3/450 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/32 MB
OPTIMUM:
Pentium 3/800 MHz, 256 MB RAM-a, D3D/64 MB

88
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera