TEST PLAY<>
072005<><>

Boiling Point: Road to Hell

Analizirali ste specifikacije igre na papiru, došli do kopije i počeli s igranjem. Vilica vam je postepeno padala sve bliže podu, srazmerno s otkrivanjem predivne dubine i očaravajuće, totalne nelinearnosti. Da li je ovo igra koju ste čekali 20 godina? Da li je ovo početak kraja evolucije u kreiranju virtuelnog sveta u kojem imate potpunu slobodu delovanja?

Boiling Point: Road to Hell je 3D akciona avantura/pucačina nelinearnija od World of Warcrafta! Nudi vam svet veličine Morrowinda, slobodu interakcije nalik na Jagged Alliance 2, dozu RPG elemenata poput Deus Exa i grafiku koja podseća na nešto jeftiniji Far Cry. Ali, u Pandorinoj kutijici dobićete i nezamislivu količinu bagova kakvu odavno nismo videli u nekoj PC igri. Ovaj slatko-kiseli koktel ne poznaje ništa sem krajnosti: ono što valja izaziva urlanje od zadovoljstva, a ono što ne radi tera suze na oči magnitudom programerske katastrofe.

Boiling Point je priča o Solu Majersu, eks-vojniku Legije stranaca, čiju ćerku su kidnapovali neidentifikovani krimosi u imaginarnoj banana-republici u širem području Latinske Amerike. Realija ima nekoliko većih gradova, nekoliko desetina sela i hiljadu kvadratnih kilometara džungle koja krije sve zamislive tajne netipičnog FRP realma. Aktivne i napuštene vojne baze, indijanska sela, kampovi gerilaca, tajne laboratorije, oboreni avioni, arheološke iskopine, spomenici kulture i mreža zemljanih i asfaltiranih puteva čine jednu jedinu celinu u čijem istraživanju niste ograničeni bukvalno ničim. Od samog početka igre možete sesti u vozilo ili otpešačiti do horizonta kojem se ne nazire kraj.

Ali, to vam neće pomoći da uđete u trag svojoj kćeri, čija se novinarska ambicija nije dopala nekom zlokobnom glavonji. Biće vam potreban novac, biće vam potrebni prijatelji ili iznajmljena pomoć, kao i naklonost neke od frakcija u zemlji u kojoj nikoga ne poznajete, vozila, oružje i tragovi, imena i lokacije... Prava nelinearnost nastupa tek tada: imate potpunu slobodu da razgovarate s bilo kim koga sretnete na ulici ili u šumi, a taj neko će vas (možda) uputiti do predstavnika frakcije kojoj pripada (establišment, mafija, gerilci, CIA...), koji će vam sa svoje strane ponuditi novac ili informacije u zamenu za neku (najčešće nasilnu) protivuslugu. Obavljanje zadataka za jedne će vam, po prirodi stvari, rušiti reputaciju kod drugih, zbog čega slobodno štrapaciranje zemljom prestaje da bude šetnja u parku...

Sagledana iz čisto akcione perspektive, igra zadovoljava standardne žanrovske kriterijume, ali ih ne prestiže. Rokanje u džungli i vožnja automobila, čamaca, helikoptera i malih aviona podsećaju na sistem u kojem poklonici GTA serijala odavno uživaju, mada sama širina dostupnog prostranstva ima pomalo negativan uticaj. Okruženje igre je jednostavno preveliko, a šetnja/vožnja od tačke A do tačke B ponekad zna da se otegne i na nekoliko desetina minuta (osim ako u gradu niste iznajmili taksi). Doba dana i vremenske prilike se smenjuju u prirodnom maniru, a evoluciju sličnog tipa prati i vaše telo! U igri se i umarate, što zahteva cikluse sna kao u realnom životu. Ako povrede stečene u borbi on-the-fly lečite medicinskim narko-pomagalima, možete steći narkomansku adikciju (koja vam, kao i nedostatak sna, smanjuje borbene sposobnosti). Sa sobom možete nositi samo određenu količinu stvari (44 kg na početku), a puniji ranac ovde podrazumeva sporije kretanje van vozila. Vozila troše benzin i mogu biti oštećena u borbi, a rešenje je poseta benzinskoj pumpi ili servisu...

Totalna sloboda ovog tipa, nažalost, mora da dođe u paketu sa bagovima, a Boiling Point ih ima za izvoz. Questovi koji se ne mogu završiti, protivnici koji stoje u mestu i čekaju da ih napunite olovom (ili vas primete i otresu sa kilometra razdaljine), vozila koja usred vožnje postanu nevidljiva, snimljena pozicija koja pukne pri učitavanju neki su od primera. Tu su i povremeno opadanje reputacije kod određene frakcije koja iz neobjašnjivih razloga ode u minus iako sve vreme radite u njenu korist, slučajno češanje vozilom o pešaka u prolazu koje vam sroza ugled kod civilne populacije, predmeti koji nestaju iz inventara... Snimanje pozicije (često snimanje pozicije) u različitim slotovima ovde je apsolutni imperativ.

Ovaj trud i razvojnu viziju hipersvemirskog kalibra treba nagraditi na svaki mogući način, tim pre što su prvi patchevi za igru već počeli da izlaze. Boiling Point će za nekih šest meseci (po našoj slobodnoj proceni) biti potpuno zakrpljen i zauzeće stelarnu poziciju koja mu s pravom pripada. Dotle, uživajte – ako imate malo tolerancije...

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Grand Theft Auto: San Andreas
Area 51
Boiling Point: Road to Hell
Šta mislite o ovom tekstu?
The Day After
Imperial Glory
Sacred: Underworld
Necromania: Traps of Darkness
Restricted Area
Rising Kingdoms
Juiced
Squadra Corse Alfa Romeo
Madagascar
ER
Singles 2: Triple Trouble
Postal 2: Apocalypse Weekend
Still Life
Guild Wars
Battlefield 2
3D Ultra Pinball: Thrillride

Potrebno:
Pentium 4/2 GHz ili ekvivalent, 512 MB RAM, GeForce 4Ti 4200/128 MB
Poželjno:
Pentium 4/3 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM, GeForce 6800 GT/256 MB
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .atari .com /boilingpoint /

86
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera