PRST NA ČELO<>
112015<><>

Osveta usamljenog softveraša

U rukama sposobnih programera, automobil će biti najubojitije sredstvo za regulisanje inflacije nečije ličnosti ili dela

Zamislite samo – serijski proizveden automobil sa opcijom samoupravljanja u sebi već ima značajnu zbirku algoritama za reakciju u vanrednim situacijama. Suočen sa događajem u kom mora da bira između ubijanja grupe ljudi (na primer, migranata koji hrle ka svom novom, ekonomski uzvišenom domu) ili putnika u vozilu, on će morati da na brzinu sabere žrtve na jednoj i drugoj strani i napravi izbor manjeg zla. Koliko vredi život jednog ekonomskog migranta? A koliko vlasnika automobila, koji je prema tom uređaju bio veoma dobar gazda, redovno ga je servisirao, sipao dobro ulje, vozio kod dobrih majstora?

Mislim da se u ovom kontekstu krije jedan novi način održavanja automobila. Namesto da vam zvekeću novce u zvaničnim servisima, vaš auto će dinamički računati koeficijent vrednosti vašeg života. Ukoliko koristite kvalitetnu opremu, rezervne delove, dobro ulje i svog ljubimca održavate kod proverenog i sertifikovanog majstora, vaš koeficijent će biti na maksimumu. Ako li malo popustite, eto veće šanse da će se vaš (VW, na primer) zakucati u bankinu pre no što će pogaziti nekoliko nesavesnih trkača preko auto-puta.

Koliko tu samo ima prostora za igranje, pa to je nesagledivo. Po prirodi stvari, verovatno će u inicijalnoj vrednosti koeficijenta biti uračunato i koje klase je kupljeno vozilo, s kojim paketom opreme i s kojim pratećim uslugama je kupljeno. Siguran sam da ćete se složiti da se mora razdvojiti konzervativni štediša kog zadovoljava jeftini auto B klase do 10.000 evra i u trenerku obučeni biznisa balkanskoga erudita koji ne gleda ništa ispod 20.000 novčanica zajednice humanih država. S druge strane, verovatno treba poraditi i na uticaju godina, pola, roda i drugih osobenosti vozača. Mislim, kako uopšte mogu isti koeficijent imati starija gospođa koja se uparkirava i isparkirava ravno osam minuta i mladi pastuv kog od milošte zovu Sena?

E, tu u igru ulaze znanja programiranja. Ne samo da ćete biti u stanju da nedostatak novca i kupovinu pristupačnog automobila u domenu koeficijenta reakcije nadomestite znanjem probijanja dobro poznate programske zaštite računara u automobilima, već ćete moći da svoj auto „uverite” kako ste vi zapravo i vredniji od pomenutog balkanskog erudite u disciplini burazersko-kumovskog privređivanja.

Imajući sve navedeno u vidu, jasno je da više nije pitanje izbora hoćete ili naučiti programiranje ili ne! To će biti neophodnost! Zar ćete dozvoliti da vas vaš (u našega sveta omiljeni) Golf i dalje laže o zagađenju vazduha izduvnim gasovima? Naravno da nećete. Sada kada znate da je taj softver toliko moćan, sigurno vam se javljaju razne ideje. Na primer, počnimo samo od indikacije potrošnje. U redu, u gradu vam auto troši nekih 8,3 litra. Šta da radimo, laki ste na papučici gasa, a onaj ispred vas dok krene na semaforu, vi već potrošite litar na turiranje vašeg veoma startnog motora. Zašto ne biste podesili da, uprkos toj realnoj potrošnji, na ekranu stoji samo 10% niža vrednost. Sa tih sedam i po litara vaša limuzina je definitivno među najboljim u gradu. A tada, lakše ćete je prodati i imati dovoljno novca za novu generaciju pametnog automobila. Zašto stati sa potrošnjom? Dometi su negde na horizontu i samo su granice vaše mašte izazovi.

Dok u prestižnom nemačkom proizvođaču automobila ližu rane koje su ne tako dobri softveraši napravili svojom brljotinom od lako provaljivog kôda, vi ne časite časa. Krcajte taj kod, liniju po liniju, metodu po metodu, i nemojte napraviti iste greške kao oni. Ko priznaje, pola mu se prašta. Malo sutra! Ko priznaje, akcije padaju, radna mesta padaju, plate padaju, sve pada. Zato, pamet u glavu. Bolje programirajte, bolje zaštitite svoje tragove i nikada se na mesto zločina ne vraćajte, osim ako baš morate da još malo tvikujete neki prikaz. Tu već moramo da gledamo kroz prste!

Moj bratanac, koji je relativno nedavno krenuo u školu, već neko vreme pokazuje izuzetan potencijal u svetu informacionih tehnologija. On je sa šest godina samostalno krekovao igre nakon instalacije snimanjem krek-fajla na pravo mesto. Osećam da će već za nekih pet godina biti izuzetan u disciplinama ukrajanja automobilskog softvera. GTA mu se dopada, svi preduslovi su tu! Ako i vi imate male vunderkindove u svojoj blizini, ili ste sami pripadnici te nove struje koja se ne bavi moralisanjem, već pragmatičnim delovanjem u ovom mračnom kazamatu od države, nemojte gubiti vreme. Preduzetnici da budete! Softver da učite! Tu negde, iza ugla, krije se vaša prva radnja. Ako budete dobri, eto vas u nekoj velikoj auto-korporaciji. Mislite li da će Nemci dugo oklevati dok vas ne pozovu u centralu da demonstrirate svoje sposobnosti na njihovim igračkama?

Momir ĐEKIĆ

 
 NOVE TEHNOLOGIJE
3D štampa u svemiru
Intel Skylake mikroarhitektura

 NA LICU MESTA
HTC prezentacija
Epson konferencija
Voxxed Days
Microsoft Sinergija 15

 KOMPJUTERI I FILM
The Peanuts Movie
The Hunger Games: Mockingjay – Part 2
Filmovi, ukratko

 SERVIS
Windows 10, saveti i trikovi (2)

 VREMENSKA MAŠINA
Mala sirena, MS Plus i MOAB

 PRST NA ČELO
Osveta usamljenog softveraša
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera