TEST PLAY<>
012015<><>

Warhammer 40K: Armageddon

Poslednjih nekoliko godina nismo imali mnogo sreće s Warhammer 40K igrama – iako je samo rebutovani Space Hulk bio zaista loš, ostatak blede ekipe, u kojoj je bilo pucačina, mobilnih endless runnera i akcionih RPG-ova, izazivao je besno potezanje boltera zbog njihove nepokajane osrednjosti. Svetlost imperatora najviše vređaju mediokriteti, dok zlehude horde haosa, mutanata i jeretika makar pružaju zadovoljstvo lova i inkvizitorske torture.

Heksagonalne strateške igre u vizuelnom stilu Panzer Generala najčešće imaju klasičan, vanvremenski identitet.

Masivnom arsenalu Warhammer 40K igara, međutim, još od kraja prošlog veka fali klasična potezna ratna strategija. Poslednja WH40K igra u kojoj ste komandovali vojnim formacijama i čekali na potez protivnika bio je Warhammer 40K: Rites of War, koji je izašao krajem juna 1999. Još uvek se živo sećam te prve solidne igre nakon bombardovanja...

Petnaest godina kasnije, eto nama gotovo identičnog naslova, takođe rađenog po mustri SSI strategija nalik na Panzer General II. Britanski Slitherine je do perfekcije emulirao osećaj i vizuelni stil starog Panzera u „omažu” pod nazivom Panzer Corps, a potpuno istu logiku je primenio u kreaciji Armageddona. Igru su komotno mogli da nazovu Warhammer General.

Igra toliko podseća na kultne strategije iz studija SSI da su komotno mogli da je nazovu Warhammer General.

„I, valja li ovaj Nadžak-paša?”, pitanje je koje bi vam postavili turski gejmeri i njihovi seizi. U principu, da. Heksagonalne strateške igre u vizuelnom stilu Panzer Generala najčešće imaju klasičan, vanvremenski identitet/gejmplej, kao, recimo, sojuz raketa ili folksvagen buba. Zašto ga menjati kad je pouzdan i radi posao?

A zaplet? Šta je sa zapletom? Space Hulk s orkškom armadom tiho klizi prema industrijskoj planeti Armageddon, čiji korumpirani i nesposobni guverner nije u stanju ni da proceni opasnost ni da organizuje otpor. Nekoliko jedinica imperijalne garde, predvođenih vašom strateškom ingenioznošću, stoji između zelenog cunamija i opšte katastrofe. Treba izdržati prvih desetak misija, povlačiti se i povremeno kontranapadati dok se warp oluje ne smire i space marinci ne dođu da preokrenu tok rata, uz uspone, padove i povremene izdaje do konačnog, katarzičnog razrešenja. Kao što vidite, tipičan Warhammer 40K zaplet, ali takvi su najbolji – nema filozofije, samo nasilja i teologije. Same misije su pošteđene dublje razrade priče i sinematik momenata, ali zato između misija imamo protagoniste koji ne zatvaraju usta i bombarduju vas naracijom i zidovima teksta.

Warhammer 40K: Armageddon je jedini izbor u gradu ako ste željni digitalne rekreacije masivnih tabletop okršaja.

Warhammer 40: Armageddon je igra koja može da se pohvali impresivnim ciframa. Single-player sadržaj sastoji se od tri kampanje s oko trideset misija (kampanje imaju i račvajuće momente), kompletnim arsenalom imperijalne garde i tri velika space marine chaptera (Salamanders, Blood Angels i Ultramarines), pojedinačnim single-player misijama i PBEM multiplayerom za dva igrača. Broj od 360 jedinica naoko je impresivan, ali izbori realno nisu značajni kao u Panzer Generalu/Corpsu. U tenkovskoj kategoriji arsenala imperijalne garde, recimo, imamo 20+ varijanti tenka Leman Russ koje se razlikuju samo po oružju koje nose, ali za koje važi samo jedno pravilo – skuplji je bolji. Skuplji u smislu prestiža koji skupljate ispunjavanjem zadataka u misijama. Soft i hard attack rating jedinica ovde su predstavljeni kao attack rating i armor piercing, ali okvirno pravilo je da su najboljim jedinicama, koje su ujedno i najskuplje, oba rejtinga srazmerno visoka. Zbog brojčanog ograničenja core jedinica, onih koje vam se prenose iz bitke u bitku, neisplativo je imati specijaliste nalik na ranjivu protivtenkovsku pešadiju: jedan Leman Russ Vanquisher je u 99% situacija bolje rešenje za bilo koju vrstu napada i odbrane, čak i protiv pešadije ušančene u gradovima. Prašinari će vam biti potrebni samo radi „tagovanja” gradskih hexova u koje oklop ne može da ulazi, što svedoči o pojednostavljenijem gejmpleju u odnosu na Panzere.

Ima li još zamerki osim pojednostavljenog strateškog gejmpleja? Nije mi se svidelo što, poput Panzer Corpsa, ni ovde nema napadačkih animacija u uglovima ekrana, tog slavnog Panzer General trejdmarka, koje bi zbog maštovitih jedinica iz Warhammer univerzuma teorijski mogle da izgledaju impresivno. Dijalozi između misija takođe nisu na najvišem Warhammer nivou, a imam utisak da su malo smanjili doživljaj s klerofašizmom, što će svaki Warhammer fan shvatiti na svoj način. Iako je tema igre apokaliptična, dijalozi i zaplet nemaju onaj mučan, zastrašujući intenzitet kao Warhammer 40K: Dawn of War igre. I Armageddon je prepun zaklinjanja imperatoru, pretnji exterminatus protokolom zbog insubordinacije, upiranja prstom u Xeno šljam koji će biti istrebljen, ali celoj stvari fali kombinacija fanatizma i potmule odlučnosti Gabrijela Angelosa i ton njegovog glasa kad kaže: „While the enemies of the Emperor still draw breath there can be no peace”. Možda preterujem jer sam s godinama ogrubeo pa mi je potreban veći napon za stimulaciju sinapsi...

Bilo kako bilo, Warhammer 40K: Armageddon je jedini izbor u gradu ako ste željni digitalne rekreacije masivnih tabletop okršaja. Među pravim fanovima stonog Warhammera igra će biti popularna pre svega zbog multiplayera zasnovanog na drevnom sistemu PBEM (play by e-mail) koji dvojici igrača omogućava da jedan drugom razbiju glavu u sporom ritmu devedesetih godina.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Dragon Age: Inquisition
The Witcher Adventure Game
Never Alone (Kisima Innitchuna)
Escape Dead Island
Game of Thrones: Episode 1 – Iron from Ice
Warmachine Tactics
The Talos Principle
Tales from the Borderlands: Episode 1 – Zer0 Sum
Company of Heroes 2: Ardennes Assault
Dead State
Lara Croft and the Temple of Osiris
The Crew
Death Skid Marks
Warhammer 40K: Armageddon
Šta mislite o ovom tekstu?
Cannon Brawl
Randal’s Monday
Qora
Outland
The Golf Club
Fable Anniversary

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Pentium 4 ili ekvivalent, 1 GB RAM
Poželjno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM
Veličina:
1,2 GB
Adresa:
www .slitherine .com /games /warhammer _PC

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera